تکنولوژیسایت دیزاین

از کجا بفهمیم هاست سایت کجاست؟

از کجا بفهمیم هاست سایت کجاست؟ اولین گام برای ایجاد یک وبسایت، خرید هاست است که لازم است بهترینِ آن را تهیه کنید. هاست ارتباط مستقیمی با سرعت وبسایت شما دارد و اطلاعات سایت شما را در 24 ساعت از شبانه روز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ممکن است شما سایتی را بشناسید که به علت هاستی که دارد، دارای سرعت بارگذاری بالایی باشد و بخواهید از آن هاست برای وبسایت خود استفاده کنید. در این مواقع اولین کاری که به ذهن شما می‌رسد برقراری ارتباط با ادمین است، اما راه‌های سریع‌تری نیز وجود دارد که در این مقاله از کیوی سایت به آنها خواهیم پرداخت.

هاست چیست؟ 

هاست در واقع فضایی روی یک سرور است، که افراد برای راه ­اندازی سایت و نمایش آن به کاربران، آن فضا را از یک شرکت ارائه دهنده اجاره می‌کنند.

یعنی، زمانی که کاربران بخواهند ­سایت شما را مشاهده کنند، محتواهای وب سایت، که شامل کدها، تصاویر، فایلها و سایر اطلاعات می شوند، باید بر

روی یک سرور قرار داشته باشند تا به صورت آنلاین قابل نمایش باشند.

سرورها نیز مانند کامپیوترها دارای پردازنده، رم، هارد و پاور هستند، با این تفاوت که به طور مداوم و 24 ساعته روشن بوده و نسبت به یک کامپیوتر

شخصی منابع بسیار قدرتمندتری دارند. سرورها در مکانی به نام دیتاسنتر نگهداری می شوند تا در مقابل خطرات و حملات، ایمن باشند.

بنابراین، زمانی که یک سرور را به بخش های کوچک تر تقسیم می­ کنند، هر قسمت آن را یک هاست یا میزبان می نامند.

و این هاست را به متقاضیان اجاره می دهند تا از منابع آن برای مقاصد مختلف استفاده کنند.

اما چرا باید یک هاست خرید؟ در اصل، برای راه اندازی یک وب سایت باید در ابتدا علاوه بر تهیه دامنه، به منظور ذخیره سازی اطلاعات وب سایت اقدام به خرید هاست نیز نمود، با توجه به پنلهای ارائه شده توسط شرکتهای هاستینگ، شما می توانید میزان فضای دیسک، رم، پردازنده و در کل مقدار منابع هاست را بر اساس نیازتان انتخاب کنید، به عبارتی دیگر، اطلاعات وب سایت شما باید بر روی یک کامپیوتر یا سروری که 24 ساعته به اینترنت متصل است، قرار گیرد تا کاربران در هر لحظه از شبانه روز، با استفاده از فضای اختصاص داده شده به آن اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

به چه شرکت‌هایی هاستینگ می‌گوییم ؟

برای پیدا کردن هاست سایت مناسب ابتدا بیایید با هم وظیفه‌ی شرکت‌های هاستینگ را بررسی کنیم. هاستینگ یک شرکت business to business است که مستغلات اینترنتی را می‌فروشد تا مشاغل و افراد دیگر بتوانند میزبان یک وب سایت باشند. این شرکت‌ها دامنه وسیعی از خدمات را در خارج از محیط‌‌های میزبانی ارائه می‌دهند. که به کاربران کمک می‌کند وب سایت راه‌اندازی کرده آن را به طور کارآمد اجرا کرده و در برابر حملات اینترنتی از وب سایت خود محافظت کنند.

هاستینگ‌ها می‌توانند اشکال و اندازه‌های مختلفی داشته باشند. همه آن‌ها یکسان نیستند. به شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های میزبانی‌وب هاستینگ می‌گویند. این نوع از شرکت‌های ارائه‌دهنده برای ارائه هاست به مشتریان خود از سرور‌ها استفاده می‌کنند. در واقع هاست بخشی از یک سرور است. اکثر هاستینگ‌ها 3 محیط اصلی میزبانی را ارائه می دهند. قبل از آن که نحوه‌ی پیدا کردن هاست یک سایت را توضیح دهیم به طور مختصر این سه نوع سرور هاستینگ را بررسی خواهیم ‌کرد.

از کجا بفهمیم هاست سایت کجاست؟

همانطور که می‌دانید، تمامی وبسایت‌های موجود در اینترنت به هاست نیاز دارند و بدون هاست، هیچ سایتی قابلیت فعالیت را ندارد. برای اینکه بتوانید هاست یک وبسایت را پیدا کنید، نیازمند انجام هیچ کار پیچیده و دشواری نیستید و می‌توانید با استفاده از چند ابزار ساده این کار را انجام دهید. به دلیل اینکه اطلاعات هاستینگ یک وبسایت به صورت عمومی در دسترس هستند، ابزارهای رایگانی نیز برای این کار توسعه داده شده‌اند. در ادامه مطلب، بهترین و کاربردی‌ترین روش‌ها و ابزارها را برای پیدا کردن هاست یک وبسایت به شما معرفی خواهیم کرد.

استفاده از ابزار WPBeginner Theme Detector برای پیدا کردن هاست وبسایت مورد نظر

یکی از اصلی‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارها برای پیدا کردن هاست وبسایت مورد نظرتان، ابزار WPBeginner Theme Detector است. این ابزار یک روش عالی برای تشخیص موضوع وردرپس یک وبسایت است. همچنین، این ابزار به شما می‌گوید که میزبان (هاست) وبسایت مورد نظر شما توسط کدام سرویس تامین می‌شود. برای استفاده از WPBeginner Theme Detector، وارد وبسایت این ابزار شوید و نام دامنه (URL) سایت مورد نظر را وارد کنید. در ادامه، بر روی دکمه تحلیل وبسایت کلیک کنید تا اطلاعات مورد نیاز به شما نمایش داده شوند. چند ثانیه صبر کنید تا تمامی جزئیات مهم و کاربردی وبسایت برای شما نمایش داده شوند. این جزئیات شامل نام ارائه‌دهنده هاست می‌شوند.

برخی مواقع ممکن است که WPBeginner Theme Detector قادر به نشان دادن هاست وبسایت نباشد. به عنوان مثال، هنگامی که وبسایت مورد نظر از سرویس CDN یا فایروال وبسایت استفاده کند، این اتفاق رخ می‌دهد و نمی‌توانید هاست را مشاهده کنید.

به دست آوردن اطلاعات یک هاست با whois

یکی از آسانترین راه‌ها برای آموزش پیدا کردن هاستینگ یک وب سایت ها گرفتن whois از دامنه آنهاست. برای پیدا کردن هاست سایت می‌توانید آن را به راحتی در فهرست WHOIS جستجو کنید، جایی که اطلاعات دامنه‌های مختلف ثبت شده است. فهرست WHOIS در صورتی که صاحبان دامنه گزینه‌ی حریم خصوصی را فعال نکرده باسشند، نام و نام خانوادگی دارندگان دامنه ، آدرس آن‌ها و شرکتی که دامنه را میزبانی می‌‌کند را به شما ارائه می‌دهد.
کشف اینکه چه کسی میزبان یک وب سایت است کمی دشوار است. برای اینکه بفهمید چه کسی میزبان یک وب سایت است می توانید از وب سایتی به نام Who is hosting this استفاده کنید. در ادامه‌ی مقاله‌ی فهمیدن هاست یک سایت با ما همراه باشید.

استفاده از وبسایت Hostingchecker

یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای پیدا کردن هاست یک سایت، استفاده از وبسایت Hostingcheker.com است. با استفاده از این سایت، شما می‌توانید اطلاعات هاست یک وبسایت، آدرس IP، نام AS و کشور ارائه‌دهنده سرویس هاستینگ وبسایت را مشاهده کنید. برای استفاده از این ابزار، کافی است که به وبسایت Hostingchecker وارد شده و در کادر، آدرس وبسایت مورد نظر خود را وارد کنید. پس از گذشت چند ثانیه، تمامی اطلاعات مفید درباره هاست وبسایت به شما نمایش داده می‌شوند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

در صورتی که هنگام استفاده از وبسایت Hostingchecker خطای Captcha و ربات بودن را دریافت کردید، به هیچ عنوان نگران نباشید. چند لحظه صبر کنید و سپس، صفحه را رفرش کنید. پس از اینکه صفحه رفرش شد، می‌توانید آدرس وبسایت مورد نظرتان را وارد کرده و اطلاعات مربوط به هاست را به راحتی مشاهده کنید.

پیدا کردن هاست یک سایت با iplocation

هنگامی که شما درخواست مشاهده یک سایت یا صفحه اینترنتی را به ثبت می‌رسانید، پس گذراندن مسیریابی‌های لازم، اطلاعات موردنظر از روی هارد سروری که وب سایت یا صفحه مورد نظر روی آن ذخیره شده‌اند، بارگذاری می‌شود.  از این روش برای پیدا کردن سرور یک سایت می‌توانید استفاده کنید.

استفاده از ابزارWhoIsHostingThis

برای پیدا کردن هاست یک سایت، می‌توانید از ابزار WhoIsHostingThis نیز استفاده کنید. محیط وبسایت WhoIsHostingThis بسیار شبیه به HostingChecker است و تجربه کاربردی خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد. با ورود به وبسایت این ابزار، می‌توانید آدرس وبسایت مورد نظرتان را در کادر مشخص‌شده وارد کنید و پس از گذشت چند ثانیه، تمامی اطلاعات مورد نیاز به شما نمایش داده خواهند شد. همانطور که پیش‌تر هم عنوان کرده بودیم، اطلاعات مربوط به هاست و IP یک وبسایت، اطلاعات هستند که در دسترس عموم قرار گرفته‌اند و هر کسی می‌تواند به راحتی آن‌ها را مشاهده کند. به همین دلیل، استفاده از ابزارهای پیدا کردن هاست نیز بسیار آسان بوده و می‌توانید بدون مشکل، هاست وبسایت موردنظرتان را مشاهده کنید.

پیدا کردن سرور یک سایت

سایت‌های زیادی برای این کار هستند، که می‌توان با استفاده از آن‌ها به راحتی به پیدا کردن سرور سایت اقدام کرد. یکی ازاین سایت‌ها yougetsignal است که با وارد شدن در بخش Revers Ip Domain Check می توانید با وارد کردن ادرس ای پی سرور مورد نظر آدرس های سایت موجود در سرور را مشاهده نمایید.

مزایای پیدا کردن هاست یک سایت

پیش از اینکه بخواهیم راهکارهای پیدا کردن هاست یک سایت را به شما معرفی کنیم، بهتر است که بررسی مزایای این کار بپردازیم. پیدا کردن هاست یک سایت می‌تواند مزایای بسیار زیادی برای شما داشته باشد و اطلاعات بسیاری را ارائه دهد.

در ادامه، به بررسی اهمیت پیدا کردن هاست وبسایت می‌پردازیم و نکاتی را در این زمینه ارائه می‌کنیم:

  • ارزیابی امنیت: شناخت هاست وبسایت می‌تواند به ارزیابی امنیتی وبسایت مورد نظر کمک کند. با دانستن اطلاعات مربوط به هاست، می‌توانید از نحوه مدیریت امنیت و اقدامات ایمنی آگاه شوید و در صورت نیاز، تصمیم‌هایی برای بهبود امنیت وبسایت بگیرید
  • مدیریت بهتر ترافیک و منابع: شناخت هاست به شما اطلاعات دقیقی از جمله منابع موجود و سطح ترافیک پشتیبانی‌شده توسط هاست فراهم می‌کند. این اطلاعات می‌توانند به شما کمک کنند تا مدیریت بهتری از ترافیک و منابع سرور را انجام دهید و در صورت نیاز، به ارتقا یا تغییر هاست سایت اقدام کنید
  • بهینه‌سازی عملکرد وبسایت: پیدا کردن هاست یک سایت می‌تواند به بهینه‌سازی عملکرد وبسایت کمک کند. با اطلاعات درست در مورد مشخصات سرور، می‌توانید تصمیمات بهتری برای بهبود سرعت لود وبسایت و بهینه‌سازی منابع انتخاب کنید
  • پشتیبانی و خدمات فنی: اطلاع از هاست و خدمات ارائه شده به شما اطمینان می‌دهد که در صورت بروز مشکلات یا نیاز به پشتیبانی فنی، به یک تیم پشتیبانی قابل اطمینان دسترسی خواهید داشت
  • انتخاب بهترین گزینه برای نیازهای وبسایت: با دانستن اطلاعات هاست، می‌توانید گزینه‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین گزینه را برای نیازهای خاص وبسایت خود انتخاب کنید. این کار می‌تواند به افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی هزینه‌ها کمک کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا