تکنولوژی

لپ تاپ اچ پی ساخت کدام کشور است؟

لپ تاپ اچ پی ساخت کدام کشور است؟ HP یک برند شناخته شده است که در زمینه طراحی و تولید لپ تاپ، کامپیوتر، پرینتر و لوازم کامپیوتری فعالیت دارد. در این مقاله از کیوی سایت قصد داریم شما را بیشتر با این برند آشنا کنیم و اینکه لپ تاپ اچ پی ساخت کدام کشور است را نیز بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید.

لپ تاپ اچ پی ساخت کدام کشور است؟

از آنجایی که با یک محصول با کیفیت سر و کار داریم، اولین سوالی که پیش می‌‌آید این است که لپ تاپ اچ پی ساخت کدام کشور است؟ جواب کاملا مشخص است. لپ تاپ های HP هم مانند اکثر لپ تاپ ها و محصولات بازار در کشور چین تولید می‌شوند. البته می‌توانید مدل‌هایی را هم پیدا کنید که در کشورهای تایلند، مالزی و فیلیپین ساخته شده‌اند.

مقاله پیشنهادی جهت مطالعه: تشخیص عمر لپ تاپ چگونه است؟

اچ پی در کدام کشور‌ها نمایندگی دارد؟

همانطور که گفته شد، چین کشور سازنده اچ پی به عنوان یک شرکت چند ملیتی شناخته شده است. در کنار شعبه کشور سنگاپور واقع در قاره آسیا، یکی از مهم‌ترین شعبات اصلی این کمپانی قدرتمند در کشور آمریکا و در شهر کالیفرنیا قرار دارد. اما جدای از قاره آسیا و آمریکا، شرکت اچ پی در قاره اروپا و آفریقا نیز شعبه دارد.

کمپانی HP یک مرکز تحقیقاتی معتبر و فعال نیز در کشور پاریس دارد و در کشور سوئیس هم از یک شعبه فعال برخوردار است. دیگر شعبه اچ پی که از جمله بزرگ‌ترین و معروف‌ترین مراکز شناخته می‌شود، در کشور انگلستان قرار دارد.

در کنار آن، شرکت اچ پی در کشور فیلیپین، مالزی و تایلند نیز از مراکز معروفی برخوردار است.

blank

شروع فعالیت کمپانی اچ پی با چه محصولاتی بود؟

کمپانی اچ پی با ساخت محصولی به نام  HP 2116A، در سال ۱۹۶۶ در حوزه تجهیزات کامپیوتری رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

وظیفه این کامپیوتر کنترل کردن خط تولید محصولات بزرگ HP بود.

تمرکز این شرکت از سال ۱۹۶۹ برای تولید محصولات کامپیوتری بیشتر شد و در سال ۱۹۷۰ اولین ماشین حساب جیبی HP ساخته شد.

فعالیت‌های این کمپانی تمامی نداشت و در حدود سال ۱۹۸۰ موفق به ساخت پرینترهای لیزری و پرینترهای inkjet شد.

شرکت اچ پی در دهه ۹۰ شکوفایی چشم‌گیری داشت. این شرکت با گسترش خط تولید کامپیوتر توانست نیاز‌های پردازشی مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و انواع کسب و کارها در حوزه‌های مختلف را براورده سازد.

محصولات اچ پی

محصولات کمپانی اچ پی تنوع بالایی دارند. شرکت اچ‌ پی چاپگر، سِرور، لپ تاپ، تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت و حتی نرم‌افزارهای مدیریت شبکه را وارد بازار جهانی می سازد. نخستین محصول ساخت شرکت HP یک نوسان ساز بود که با ایده بیل هیولت در دانشگاه استنفورد و در اواخر دهه ۱۹۳۰ شکل گرفت. نوسان سازی که همه رقبا را از نظر کیفیت و قیمت کنار زد. به طور کلی یکی از امتیازات موجود در تاریخچه اچ پی قیمت های مقرون به صرفه در کنار کیفیت بالای محصولات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا