تکنولوژیشبکه های اجتماعی

چجوری بفهمیم چه کسانی اینستاگرام مارا هک کرده اند؟

چجوری بفهمیم چه کسانی اینستاگرام مارا هک کرده اند؟ یکی از بزرگترین نگرانی‌های اینفلوئنسرها و پیج‌های بزرگ، هک شدن صفحه‌ی آنها است، البته این مشکل ممکن است برای حساب‌های شخصی نیز رخ دهد. خوشبختانه در اینستاگرام قابلیتی وجود دارد که شما می‌توانید متوجه شوید شخصی جز خودتان وارد پیج شما شده است یا خیر. با این مقاله از کیوی سایت همراه باشید تا شما را در این مورد راهنمایی کنیم.

چجوری بفهمیم چه کسانی اینستاگرام مارا هک کرده اند؟

اینستاگرام نیز همانند دیگر رسانه های مجازی نیاز به امنیت بالا دارد تا از این طریق امنیت اطلاعات شخصی کاربران حفظ شود. حال سوال این است که چگونه بفهمیم چه کسانی به اینستاگرام ما دسترسی دارند؟ قابلیت login activity اینستاگرام روشی برای تشخیص هک شدن اکانت اینستاگرام شما توسط دیگران است. در این آموزش قصد داریم با استفاده از قابلیت لاگین اکتیویتی اینستاگرام دستگاه های متصل به اکانت اینستاگرام یا اصطلاحا نشست های فعال را مشاهده و آنها را حذف کنیم.

در بخش Login Activity متوجه ورودی‌های مشکوک می‌شوید

یکی از بهترین کارهایی که باید گاهی انجام دهید، این است که Login Activity (فعالیت ورود به‌ حساب کاربری) در اکانت خود را بررسی کنید. در این بخش اگر فرد مشکوک یا هکری وارد حسابتان شده باشد، می‌توانید ببینید و دسترسی او را مسدود کنید.

برای ورود به این بخش باید وارد Setting اینستاگرام شوید. قسمت Security را پیدا کنید. سپس وارد صفحه Login Activity شوید تا گزارش ورود به‌ حساب کاربری خود را ببینید. اگر در لیست نمایش داده شده، لوکیشن‌ها و پلتفرم‌هایی که می‌بینید را نمی‌شناسید، باید نگران هک شدن حساب کاربریتان در اینستاگرام باشید!

از اینستاگرام پیام هشدار دریافت می‌کنید

گاهی اوقات هک شدن هیچ علائمی ندارد، پس چطور بفهمیم در اینستاگرام هک شدیم؟ یکی از نشانه‌ها، پیغام هشدار خود اینستا است. زمانی که اینستاگرام به ورود فرد دیگری به اکانت شما مشکوک شود، آن را از طریق ایمیل اطلاع رسانی می‌کند. اگر به ‌موقع ایمیل هشدار اینستاگرام را باز کنید، می‌توانید ورود فرد مشکوک را رد کنید و مانع از ورود او به‌ حساب کاربری خود شوید. در غیر این صورت احتمالاً فرد هکر موفق خواهد شد.

نکات مهم جهت جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام

 

  • قابلیت تایید دو مرحله ای اینستاگرام را فعال نمایید.
  • رمز عبور خود را پس از استفاده از برنامه های آنفالویاب تغییر دهید.
  • شماره موبایل و ایمیل خود را به اکانت خود اضافه نمایید.
  • به طور مدام دستگاه های متصل به اکانت خود را از طریق login activity چک کنید.
  • از برنامه ها و سایت هایی که اطلاعات اکانت شما را می خواهند استفاده نکنید.
  • در صورتی که از یک گوشی یا کامپیوتر شخص دیگری وارد اکانت خود شدید پس از پایان کار از اکانت خود خارج شوید.
  • اگر فعالیت های مشکوکی در پیج اینستاگرام خود مشاهده کردید رمز عبور اکانت خود را تغییر دهید.
  • اگر چندین اکانت اینستاگرام دارید از وارد کردن یک پسورد برای تمام اکانت های خود خودداری کنید.

چگونه افرادی را که اینستاگرام ما را هک کرده اند پیدا کنیم

هیچ راه مستقیمی برای فهمیدن اینکه چه کسی اینستاگرام ما را ساخته است وجود ندارد. اما با بررسی چند نکته به اطلاعاتی در مورد آن پی خواهید برد. در زیر نکاتی وجود دارد که می توانید پس از کشف اینستاگرام بررسی کنید.

  • بررسی ورود فعال به سیستم به شما امکان می دهد مکان دستگاه ها را پیدا کنید تا به این وسیله تلفن یا رایانه و مکان هکر را بیابید.
  • اطلاعات شخصی یا Personal Information حساب کاربری خود را بررسی کنید و شماره تلفن و آدرس ایمیل هکر را تأیید کنید. اگر یک هکر عمدی اطلاعات نمایه شما از جمله ایمیل و شماره تلفن شما را تغییر داده باشد، می توان از طریق Personal Information به آن دسترسی پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا