تکنولوژی

چجوری مشکل سیاه شدن صفحه گوشی اندروید را حل کنیم؟

چجوری مشکل سیاه شدن صفحه گوشی اندروید را حل کنیم؟ شاید برای شنا هم پیش آمده باشد که هنگام کار با گوشی اندرویدی یک دفعه صفحه‌ی آن سیاه شود و از دسترس خارج شود. این شرایط شاید ترسناک باشد ولی قابل حل است، برای برطرف شدن این مشکل کافیست با این مقاله از کیوی سایت همراه باشید.

اصلی ترین دلایل سیاه شدن صفحه گوشی چیست؟

  1. ویروسی شدن گوشی
  2. وجود باگ نرم افزاری
  3. ضربه خوردن ال سی دی موبایل
  4. آبخوردگی گوشی

سیاه شدن صفحه نمایش گوشی به چه معناست؟

سیاه شدن ال سی دی گوشی به این معناست که به صورت کاملا ناگهانی در صورتی که گوشی در حال کار است، نمایشگر آن سیاه شده و کاملا خاموش به نظر می رسد. این در حالی است که گوشی خاموش نیست و تنها صفحه نمایش آن تاریک و سیاه شده است. این مشکل عموما در گوشی های اندرویدی مشاهده می شود. در این حالت کاربر نمی تواند هیچ کاری با دستگاه خود کند. اما این سیاه شدن صفحه نمایش گوشی با چه نشانه ها و علائمی نمایان می شود؟

در واقع پیش از این که نمایشگر دستگاه به صورت کامل سیاه شود، برخی نشانه ها از قبل حاکی از این است که صفحه نمایش دستگاه در آستانه سیاه شدن و خاموشی است. برای مثال می توان به از کار افتادن یا ضعیف شدن تاچ نمایشگر اشاره کرد. ریستارت شدن ناگهانی و مداوم گوشی و هنگ کردن دستگاه از دیگر نشانه هایی است که می توان در صورت مشاهده آن ها گفت که به زودی صفحه نمایش ممکن است سیاه شود. از طرفی زمانی که رنگ نمایشگر تغییر می کند، برای مثال بخشی از آن تاریک تر شده یا به رنگ قرمز و سفید در می آید، ممکن است در ادامه سیاه شدن صفحه نمایش دستگاه اتفاق بیفتد.

چجوری مشکل سیاه شدن صفحه گوشی اندروید را حل کنیم؟

حالا که می‌دانیم چه عواملی سبب سیاه شدن ناگهانی صفحه نمایش گوشی می‌شوند، می‌توانیم راه حل‌های بهتری برای این مشکل پیدا کنیم. در وهله اول پیشنهاد می‌کنیم که گوشی را به خوبی از لحاظ فیزیکی بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکل از کلیدها و پورت شارژ نیست. به طور مثال بد نیست چک کنید که کلید پاور گیر نکرده باشد یا درگاه شارژ کاملا تمیز باشد. به علاوه اگر مشکل از شل شدن نمایشگر LCD بود، می‌توانید با فشردن پشت و جلوی گوشی ببینید که آیا صفحه روشن می‌شود یا نه. اگر روشن شد بهتر است همین حالا موبایل‌تان را به یک متخصص نشان دهید.

گوشی را Force Restart کنید

از آنجایی که این روش یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین راه حل‌های مشکل سیاه شدن صفحه گوشی و ال سی دی موبایل است، اکثر کاربران اول از همه این راه را انتخاب می‌کنند. در بیشتر موارد هم همینجا مشکل حل می‌شود و نیازی به امتحان کردن روش‌های دیگر نیست. فقط لازم به یادآوریست که مراحل زیر ممکن است بسته به مدل گوشی و ورژن اندرویدی که استفاده می‌کنید کمی متفاوت باشند. اما اصل کار این است که چون گوشی فریز شده و صفحه‌اش کار نمی‌کند با روشی غیر از گزینه‌های نمایشگر آن را خاموش کنید. این کار هم تنها با کلیدهای فیزیکی کنار موبایل ممکن است که باید با ترکیبی مشخص گرفته شوند تا گوشی ری‌استارت شود. پس اگر می‌خواهید بدانید که وقتی صفحه گوشی سیاه میشود چه کنیم یکی از موارد زیر را روی گوشی‌تان انجام دهید:

  • برای گوشی‌های اندروید جدید که کلید Home ندارند، کلید پاور + ولوم پایین را برای ۷ ثانیه نگه‌دارید.
  • برای گوشی‌های اندرویدی که دارای کلید Home هستند، کلید پاور + کلید هوم را برای چند ثانیه نگه‌دارید.
  • کلید هوم + کلید پاور + یکی از کلیدهای ولوم بالا یا پایین را نگه‌دارید.
  • برای گوشی‌های آیفون جدید که کلید Home ندارند، کلید پاور + ولوم پایین را نگه دارید.
  • برای گوشی‌های آیفون که دارای کلید Home هستند، کلید Home + دکمه پاور را نگه‌دارید.

کش پارتیشن‌ها را پاک کنید

برای اینکه بدانیم وقتی صفحه گوشی سیاه میشود چه کنیم می‌توانیم دست به دامن کش پارتیشن‌ها شویم. این کش‌ها می‌توانند سرعت سیستم را پایین بیاورند و در عملکرد آن اختلال ایجاد کنند. به همین دلیل پاک کردن‌شان روش خوبی برای رفع فریز و سیاه شدن صفحه می‌باشد.

1) اول از همه با هر یک از روش‌های بالا که می‌توانید گوشی را خاموش کنید.

2) حالا باید گوشی‌ را وارد حالت Recovery Mode کنید. این روش ممکن است برای گوشی‌های مختلف با ورژن اندروید متفاوت کمی فرق کند، برای همین نحوه ورود به حالت ریکاوری را برای برندهای متفاوت موبایل آورده‌ایم:

گوشی‌های سامسونگ: گوشی را در حالت خاموش با کابل تایپ سی به کامپیوتر وصل کنید. سپس کلیدهای پاور + ولوم بالا را برای چند ثانیه نگه‌دارید. بعد از چند ثانیه گوشی ویبره می‌رود و لوگوی سامسونگ روی صفحه نمایش داده می‌شود. کلیدها را رها کنید تا وارد حالت ریکاوری شوید. برای گوشی‌های قدیمی سامسونگ که کلید Home دارند، باید این کلید را هم همراه با دو کلید دیگر نگه دارید.

گوشی‌های شیائومی: در حالت خاموش، کلید پاور + ولوم آپ را بگیرید. وقتی ویبره‌ای حس کردید کلید پاور را رها کنید اما به نگه‌داشتن کلید ولوم بالا ادامه دهید. پس از چند ثانیه صفحه Recovery Mode نمایش داده می‌شود و می‌توانید کلید را رها کنید.

گوشی‌های آیفون: آیفون را به کامپیوتر متصل کنید. کلید ولوم بالا و سپس ولوم پایین را فشار دهید. حالا کلید پاور را نگه‌دارید تا لوگوی اتصال به کامپیوتر دیده شود. پس از نشان دادن لوگوی اپل می‌توانید کلید را رها کنید. در مورد مدل‌های قدیمی‌تر باید کلید Home را هم تا نمایش لوگوی اپل نگه دارید.

گوشی‌های وان پلاس: کلیدهای پاور + ولوم پایین را برای چند ثانیه نگه‌دارید. در این مرحله شاید از شما پسورد و زبان مورد نظر را بخواهد. انتخابشان کنید تا وارد فضای ریکاوری شوید.

گوشی‌های موتورولا: کلید ولوم پایین را نگه دارید، سپس کلید پاور را هم برای به طور همزمان بگیرید تا لوگوی اندروید در صفحه نشان داده شود. در این صفحه می‌توانید Recovery Mode را پیدا کنید.

روش‌های دیگر رفع مشکل

در این اینجا به‌ صورت خلاصه و فهرستی به راه‌های رفع مشکل سیاه شدن نمایشگر گوشی موبایل می‌پردازیم.

  1. تعویض شارژر و استفاده از کابل شارژهای اصلی
  2. بوت کردن گوشی در حالت Safe Mode
    اگر عامل سیاهی نمایشگر، عملکرد نادرست بعضی از اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی و بد‌افزار‌های روی آن باشد از روش بوت کردن گوشی در حالت  Safe Modeاستفاده کنید.
  3. خارج کردن کارت حافظه از گوشی و جا زدن دوباره‌ی آن
  4. روشن کردن گوشی در حالت ریکاوری
  5. پاک کردن حافظه کش گوشی تلفن همراه
  6. حذف بدافزارها و برنامه های مخرب
  7. ریست فکتوری کردن گوشی موبایل
  8. انجام تعمیرات سخت‌افزاری در صورت ضربه خوردن یا ورود الکل به دستگاه

نکات جلوگیری از سیاه شدن صفحه نمایش گوشی

در بین تمام راه حل های موجود، بهترین راه کار پیشگیری از سیاه شدن ال سی دی گوشی است. برای این منظور باید به نکات زیر توجه کرد:

  • از باتری های اصلی و با کیفیت استفاده کنید
  • از شارژر و کابل شارژ های اصلی استفاده کنید
  • از قرار دادن مدت زمان طولانی گوشی در شارژ خودداری کنید
  • از نصب برنامه هایی با منبع نا مطمئن روی گوشی خودداری کنید
  • بدافزار ها و اپلیکیشن های مخرب را پاک کنید
  • دائما از نسخه های به روز شده سیستم عامل گوشی استفاده کنید
  • یک آنتی ویروس روی دستگاه نصب کنید
  • از ورود آب و الکل به گوشی خودداری کنید
  • با استفاده از محافظ مطمئن مانع از وارد شدن آسیب های جدی به ال سی دی گوشی شوید

در نهایت حتما اگر برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه نمایش گوشی نیاز به تعمیرات تخصصی داشتید، حتما به مراکز تعمیراتی معتبر و مجرب در این خصوص مراجعه کنید. مرکز سخت افزار ایران، یک مرکز تعمیراتی حرفه ای در زمینه تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری انواع گوشی های هوشمند نظیر تعمیر موبایل سامسونگ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا