تکنولوژی

چجوری مشکل نصب نشدن بازی و برنامه در گوشی سامسونگ را رفع کنیم؟

چجوری مشکل نصب نشدن بازی و برنامه در گوشی سامسونگ را رفع کنیم؟ یکی از رایج‌ترین شکایاتی که مخاطبان گوشی‌های سامسونگ، خصوصا نسل‌ها قدیمی‌تر دارند عدم نصب برخی از اپلیکیشن‌ها است.این موضوع می‌تواند به دلایل مختلفی مانند حافظه‌ی ناکافی، عدم ناسازگاری، نسخه قدیمی اندروید و… پیش بیاید که برای هر کدام راه حلی وجود دارد. با این مقاله از کیوی سایت همراه باشید تا به راحتی مشکل نصب نشدن برنامه‌ها را حل کنید.

چجوری مشکل نصب نشدن بازی و برنامه در گوشی سامسونگ را رفع کنیم؟

برنامه در سیستم عامل اندروید گوشی سامسونگ می‌تواند به دلایل مختلفی نصب نشود. برای مثال اگر حافظه داخلی گوشی تا حدی پر باشد که به اندازه ظرفیت اپلیکیشن جدید دیگر ظرفیت خالی‌ای وجود نداشته باشد، به احتمال فراوان با مشکل نصب نشدن برنامه در گوشی سامسونگ روبه‌رو خواهید شد. از طرفی دیگر بخش‌های دیگری مانند منبع برنامه‌های ناشناخته هم در گوشی سامسونگ کاملا روی نصب برنامه تاثیر می‌گذارد.

کافی نبودن حافظه گوشی

معمولا گوشی‌های موبایل یک حافظه اجرایی یا RAM دارند که به آنها اجازه می‌دهد برنامه‌ها را نصب کرده و اجرا کنند و در کنار آن یک حافظه معمولی دارند که برای ذخیره‌سازی فایل‌ها استفاده می‌شود.

خیلی از افراد تفاوت این دو را نمی‌دانند و زمانی که با خطای کمبود حافظه مواجه می‌شوند، فکر می‌کنند که مشکل از کارت حافظه یا حافظه ذخیره‌سازی گوشی است. مثلا اگر حافظه اجرایی گوشی شما 1 گیگ باشد، تنها می‌توانید چند عدد نرم‌افزار را روی آن نصب کنید و سپس دیگر این امکان برایتان وجود ندارد و در این کار محدودیت خواهید داشت.

برای همین نیاز است که برای نصب نرم‌افزارهای جدید، نرم‌افزارهای قبلی را حذف کنید تا بتوانید فضای کافی را آزاد کنید. اگر با خطای کمبود حافظه مواجه می‌شوید، توصیه ما این است که نرم‌افزارهای اضافی را حذف کنید یا به مرکز تعمیر موبایل مراجعه کنید تا کار حذف فایل‌های اضافی و خالی کردن حافظه موبایل را برای شما انجام دهند.

به تنظیمات Unknown بروید!

در سیستم عامل اندروید گوشی سامسونگ قسمتی به نام Unknown apps وجود دارد که در صورت فعال نبودن به شما اجازه نصب برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های جدید را نمی‌دهد. زمانی که قصد خرید گوشی جدید سامسونگ با آپدیت وان یوآی جدید دارید، بهتر است حتما کلمه Unknown را در قسمت سرچ بار، جست‌وجو کرده و روی Install unknown apps ضربه بزنید تا در صفحه جدید بتوانید امکان دانلود و اضافه شدن برنامه‌های جدید را به گوشی بدهید.

در این مرحله بهتر است یک بار حافظه Cashe را هم پاک کرده و گوشی را مجدد ری استارت کنید.

عدم دانلود از سایت های نامعتبر

با سرچ کردن ساده ترین برنامه ها در گوگل، با صداها وب سایت روبرو خواهید شد که برخی از آنها معتبر هستند و برخی دیگر هیچ هویتی حتی ندارند و از این رو می توانند شما را با مشکل بسیار زیادی روبرو سازند. اما چگونه؟ این دسته از سایت های نامعتبر می توانند هر برنامه ای که به عنوان بد افزار می باشد را در قالب یک برنامه معتبر و شناخته شده، به اشتراک بگذارد. از این رو شما باید از بزرگترین فروشگاه برنامه اندرویدی، یعنی فروشگاه گوگل پلی اقدام به دانلود کنید تا شاهد چنین مشکلی نباشید.

اگر از SD کارت استفاده می کنید، حتما به این بخش سر بزنید!

اگر درون گوشی کارت SD جهت افزایش حافظه قرار دادید، اما متوجه می‌شوید که فایل‌های جدید همچنان داخل کارت حافظه قرار نمی‌گیرند، به همین دلیل انگار نه انگار که حافظه گوشی را افزایش داده‌اید، پس بهتر است تا وارد بخش Storage شده و در این قسمت بررسی کنید که آیا دلیل نصب نشدن برنامه در گوشی سامسونگ به‌خاطر اجرا نشدن حافظه جدید است یا دلیل دیگری دارد. البته شما از طریق برنامه پیش فرض سامسونگ یعنی My files هم می‌توانید متوجه میزان حافظه اضافه شده باشید. در صورتیکه گوشی کارت اس دی را بخواند، در صفحه اول از پوشه (فایل‌های من) این اطلاعات قابل مشاهده است.

ایجاد محدودیت در تنظیمات گوشی

یکی دیگر از دلایل نصب نشدن برنامه در گوشی اندروید این است که شما قبلا در تنظیمات گوشی، تغییراتی را اعمال کرده‌اید که این موضوع روی نصب شدن برنامه‌های مختلف تاثیر می‌گذارد و به شما اجازه نصب برنامه جدیدی را نمی‌دهد.

برای حل این مشکل، نیاز است که تنظیمات را تغییر دهید تا بتوانید مجدداً اقدام به نصب برنامه‌های موردنظر خودتان کنید. برای تغییر تنظیمات، طبق موارد زیر عمل کنید:

  1. به تنظیمات گوشی وارد شوید،
  2. به قسمت برنامه‌ها یا apps بروید،
  3. در گوشی‌های سامسونگ سه نقطه بالا را بزنید و در گوشی‌های شیائومی وارد گزینه manage apps شوید و سپس سه نقطه بالا را بزنید.
  4. گزینه reset app preferences یا «بازنشانی تنظیمات پیش‌فرض برنامه» را بزنید تا این مشکل رفع شود.

با انجام این کارها شما می‌توانید این مشکل را برطرف کنید و محدودیت در نصب برنامه را بردارید.

ریست کردن تنظیمات نصب برنامه

شاید از قبل بصورت ناخودآگاه تنظیماتی را در ارتباط با نصب برنامه در گوشی اعمال کرده اید و الان هیچ اطلاعی از بخشی که این تغییرات را اعمال کرده اید، ندارید و هیچ برنامه ای در گوشی شما نصب نمی شود. جای نگرانی نیست چرا که شما می توانید تمام تنظیمات اعمال شده این چنینی را ریست کنید. برای ریست کردن تنظیمات نصب برنامه طبق مراحل ذیل پیش بروید؛

  1. از منو کاربری وارد تنظیمات گوشی شوید.
  2. کمی به سمت پائین اسکرول کنید تا به گزینه Apps برسید.
  3. سپس 3 نقطه عمودی را انتخاب کنید.
  4. اینک از پنلی که برای شما باز شده است، گزینه آخر یعنی Reset app preferences را انتخاب کنید.

نسخه اندروید شما سازگار با گوشی نیست!

اینکه مدل گوشی سامسونگ شما چیست و این گوشی قرار است تا چه سالی آپدیت نرم افزاری و سیستم عاملی را دریافت کند، در زمان‌هایی که قصد نصب برنامه‌ای را دارید، از همه بیشتر به چشم می‌آید. اگر برنامه در حال نصب با نسخه سیستم عامل روی گوشی هماهنگ نباشد، قطعا شما با پیام App not Installed مواجه خواهید شد.

بروز کش در قسمت نصب کننده برنامه‌ها یا package installer

گاهی اوقات ممکن است که بخش package installer یا نصب کننده برنامه‌ها در گوشی، دارای مشکل کش شود و نتواند برنامه‌های جدید را به خوبی شناسایی کرده و نصب کند. در این حالت با مشکل نصب نشدن برنامه‌ها مواجه خواهید شد و نمی‌توانید این کار را با موفقیت انجام دهید.

برای حل این مشکل، توصیه ما این است که به تنظیمات وارد شوید و سپس نصب کننده بسته یا package installer را جستجو کنید. پس از این کار وارد قسمت حافظه یا storage شوید و پاکسازی حافظه موقت را انجام دهید.

با این کار معمولا مشکل حل خواهد شد و می‌توانید به راحتی نرم افزارهای دلخواه خودتان را نصب کرده و از آنها استفاده کنید.

قدیمی و ویروسی بودن نسخه برنامه

اگر برنامه ای که تصمیم به نصب آن دارید و نصب نمی شود را چند وقتی هست در گوشی دارید و حتی یکبار هم نصب نکرده اید را پاک کنید! ممکن است مشکل از ورژن آن باشد که یا در گوشی شما پشتیبانی نمی شود و یا گوگل پلی اجازه نصب آنرا به دلیل باگ امنیتی بسته است و هر کاری شما انجام دهید، قادر به نصب برنامه نخواهید بود. از این رو برنامه مدنظر را بصورت مستقیم از گوگل پلی دانلود کنید تا نه مشکلی به گوشی شما وارد شود و از طرفی شما نیز به هدف خودتان برسید.

خوشبختانه جدیدا گوگل پلی مسئولیت نصب برنامه ها را برعهده گرفته است و همانند ویندوز دیفندر سیستم عامل ویندوز عمل می کند! یعنی اینکه از نصب برنامه های مخرب و بدافزار جلوگیری می کند و به شما پیشنهاد عدم نصب برنامه را می دهد. از این رو به پیغام های گوگل پلی توجه کنید و به سادگی از کنار آن عبور نکنید.

جمع بندی؛ چرا برنامه نصب نمی شود؟

به دلایل مختلفی یک اپلیکیشن نمی‌تواند روی گوشی سامسونگ نصب شود و ما در این مطلب به طور کامل شرح دادیم که چرا برنامه در گوشی سامسونگ نصب نمی شود. اگر حافظه گوشی پر باشد یا تنظیمات آن به‌گونه‌ای باشد که از نصب برنامه‌های ناشناس از سایت‌های مختلف جلوگیری کند، در نتیجه اپلیکیشن روی گوشی سامسونگ نصب نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا