تکنولوژی

چجوری گیفت کارت آمازون را بخریم و فعال کنیم؟

چجوری گیفت کارت آمازون را بخریم و فعال کنیم؟ ما در ایران به حساب پی بال و بین المللی دسترسی نداریم و این موضوع خرید از آمازون و سایت‌های خارجی را برای ما سخت می‌کند. آمازون به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی با ارائه‌ی گیفت کارت این محدودیت‌ها را کنار زده و امکان خرید را برای همه فراهم کرده است. در این مقاله از کیوی سایت قصد داریم نحوه دریافت این کارت و استفاده از آن را آموزش دهیم تا به راحتی از فروشگاه بزرگ آمازون خرید کنید.

گیفت کارت آمازون چیست؟

یک کارت هدیه را تصور کنید که می‌توانید با آن، از بزرگ‌ترین فروشگاه دنیا به صورت آنلاین خرید کنید. شرکت آمازون را جف بزوس در سال 1994 به‌عنوان یک بازار آنلاین فروش کتاب تاسیس کرد. اما بعد از 3 دهه، این فروشگاه کتاب آنقدر موفق، بزرگ و گسترده شد که حالا کمتر کسی است که اسمش را نشنیده باشد! بعد از شروع موفقیت، آمازون تصمیم گرفت کارت‌های هدیه را نیز وارد سیستم فروش خود کند تا افراد بیشتری بتوانند از امکانات و خدمات این فروشگاه آنلاین جهانی، بهره ببرند. خوشبختانه، این کارت‌های هدیه، نجات‌بخش ایرانی‌ها از محدودیت‌های پیش رو بود. به دلیل نداشتن حساب بین‌المللی و در دسترس نبودن پی پال برای ایران، ما نمی‌توانیم از آمازون به صورت مستقیم خرید کنیم. اما با شروع شدن موج تولید گیفت کارت‌های مختلف در سال 1990، تمام شرکت‌ها آرام آرام تصمیم به ایجاد یک راه جدید برای فروش کردند. حالا به خاطر یمن وجود این کارت‌های هدیه، ما ایرانی‌ها نیز می‌توانیم بدون توجه به تحریم‌ها و از آمازون به صورت مستقیم، خرید کنیم.

کلیدی‌ترین کاربردهای گیفت‌ کارت آمازون

صرفاً گیفت‌ کارت‌ های آمازون در بحث خرید و تهیه فایل‌ها یا محتوای دیجیتال استفاده نمی‌شوند. امروزه این شرکت سهولت دسترسی برای کاربران را در اولویت اول قرار داده و حتی می‌توان گفت که به‌زودی گیفت‌ کارت تنها روش خرید از فروشگاه‌های آنلاین خواهد شد.

ممکن است این سوال مطرح شود که با وجود محدودیت‌هایی که آمازون و دیگر شرکت‌ها برای کاربران ایرانی در نظر گرفته‌اند، دیگر چه دلیلی برای استفاده از این گیفت‌ کارت‌ها وجود دارد؟ اصلاً چرا باید چنین حسابی داشته باشیم و حتی روی آن گیفت ‌کارت ریدیم و فعال کنیم؟

خرید کتاب‌های دیجیتال و الکترونیک

اگر علاقه‌مند هستید که زودتر از هرکسی به کتاب‌ها، مقالات، جزوه‌ها و محتواهای خاص در آمازون دسترسی داشته باشید، باید بدانید که تنها راه پیش و روی شما استفاده از گیفت ‌کارت و خرید مستقیم است. از این ‌رو می‌توانید به‌راحتی کتاب‌های الکترونیکی و ایبوک ها را سفارش دهید. دقت کنید که تا مدت‌ها این کتاب‌ها در لیست خرید سایت‌های ایرانی قرار نمی‌گیرند؛ بخصوص اگر مترجم بوده یا در زمینه‌های خاص فعالیت می‌کنید، استفاده از یک اکانت آمازون کار شما را آسان‌تر می‌کند.

خرید فیزیکی از آمازون

اگر کاربر ایرانی هستید، به‌خوبی می‌دانید که امکان سفارش و پرداخت مستقیم از آمازون را نخواهید داشت و لازم نیست که مدام این موضوع را تکرار کنیم. اگر شخصی در خارج از کشور داشته باشید، می‌توانید عملیات خرید یک محصول را با گیفت‌ کارت انجام داده و در نهایت و در بخش آدرس، آدرس مربوط به تحویل‌ گیرنده خارجی‌تان را وارد کنید. در واقع شما تمامی کارها را انجام داده‌اید و حالا فقط کافی است که او بسته را از مأمور آمازون تحویل بگیرد.

استفاده از خدمات شخص ثالث

سایت‌های زیادی در دنیا به شما امکان خرید، دریافت اکانت پریمیوم یا پرداخت درون‌برنامه‌ای با استفاده از گیفت‌ کارت‌های آمازون را می‌دهند. در واقع آمازون به‌عنوان یک مقصد خرید شخص ثالث نیز فعالیت می‌کند. اگر سایت مدنظر شما از آمازون و گیفت‌ کارت‌های آن پشتیبانی می‌کند، بدون هیچ مشکلی می‌توانید در کمترین زمان ممکن عملیات خرید یا فعال‌سازی حساب خود را انجام دهید.

این ویژگی به‌جرات یکی از بی‌نظیرترین و بهترین قابلیت‌هایی است که بخصوص در بسیاری از مواقع به داد کاربران ایرانی می‌رسد. با خرید این گیفت ‌کارت شما حتی می‌توانید آن را روی دیگر سرویس‌ها و خارج از پلتفرم آمازون نیز ریدیم و استفاده کنید.

انواع گیفت کارت‌های آمازون

گیفت کارت‌های آمازون در انواع و با موجودی‌های مختلف قابل‌عرضه است. این گیفت کارت‌ها به شما این امکان را می‌دهند مبلغ مشخصی را در حساب آمازون خود وارد کنید و از آن برای خرید محصولات و خدمات موجود در آمازون استفاده کنید.

از انواع رایج گیفت کارت‌های آمازون  می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- الکترونیکی: این نوع گیفت کارت به صورت الکترونیکی ست که شامل یک کد چند رقمی است که می‌توانید آن را در حساب آمازون خود وارد کنید. برای خرید از آمازون با گیفت کارت این محصول بیشتر از همه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2- فیزیکی: این نوع گیفت کارت به صورت فیزیکی و با قالب کارت‌های هدیه عرضه شده است. روی این کارت‌ها یک کد  چند رقمی درج شده که می‌توانید آن را در حساب آمازون خود وارد کنید.

3- تمدید عضویت Prime: این نوع گیفت کارت مخصوص اعضای سرویس آمازون پرایم است. با استفاده از این گیفت کارت، می‌توانید عضویت Prime خود را تمدید کنید و از مزایا و خدمات ویژه‌ی آمازون برای اعضای آن بهره‌مند شوید.

4- مخصوص خدمات: آمازون برای برخی از خدمات خود مانند آمازون وب سرویس (AWS) نیز گیفت کارت‌های مخصوصی در نظر گرفته است. این گیفت کارت‌ها می‌توانند برای خرید و استفاده از خدمات مربوطه استفاده شوند.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم،  ارزش یا اعتبار موجود در گیفت کارت‌های آمازون متفاوت بوده و معمولاً به‌صورت پیش‌فرض مبالغ استانداردی مانند 25، 50، 100 دلار و… قابل‌خریدن است.

بهترین روش خرید گیفت‌ کارت آمازون

گیفت‌ کارت آمازون یا همان کارت هدیه به شکل فیزیکی و دیجیتال در دنیا قابل سفارش است. البته مطابق انتظار در ایران صرفاً نمونه دیجیتال آن در دسترس خواهد بود.آنها درست مانند یک فروشگاه اینترنتی به شما امکان انجام عملیات پرداخت را می‌دهند که می‌توانید گیفت‌ کارت را با پرداخت با حساب بانکی عضو شبکه شتاب انجام دهید. علاوه بر این جهت خرید گیفت ‌کارت آمازون می‌توانید از طریق وب‌سایت‌های واسط اقدام کنید یا در صورت خرید مستر کارت مجازی می توانید از سایت های بین المللی نسبت به خرید گیفت کارت آمازون اقدام نمایید. پس از این که عملیات پرداخت و سفارش شما با موفقیت به اتمام رسید، یک کد به ایمیل یا شماره تماستان پیامک خواهد شد.

می‌توانید به‌راحتی آن را روی حساب خود ریدیم کنید. در واقع ریدیم کردن همان عملیات ثبت شماره درج شده و همین‌طور استفاده از مبلغ آن روی حساب است.

آمازون یک خرده‌فروش آنلاین محبوب است که اقلام مختلفی از کتاب و لوازم الکترونیکی گرفته تا لباس و لوازم‌خانگی را می‌فروشد. با این تنوع محصولات برای انتخاب منطقی است که بسیاری از مردم از کارت‌های هدیه آمازون برای هدیه دادن به عزیزانشان استفاده کنند.

روش‌های استفاده از گیفت کارت آمازون

اگر گیفت کارت آمازون را در دست دارید، با لبخند وارد این فروشگاه آنلاین جذاب شوید! زیرا قرار است از بهترین فروشگاه آنلاین دنیا خرید کنید که اجناس اورجینال و مطمئن دارد. سپس، می‌توانید یکی از دو روش زیر را برای استفاده از این کارت هدیه، انتخاب کنید.

  • روش اول، شارژ کردن حساب کاربری‌تان است. یعنی شما می‌توانید موجودی کارت را به حساب کاربری خود در آمازون واریز و آن را شارژ کنید. سپس هر زمانی که دوست دارید، از این موجودی، هزینه را بپردازید. با این روش، دیگر لازم نیست نگران گم شدن کارت فیزیکی یا کد آن باشید.
  • روش دوم، خرید مستقیم است. یعنی هر زمانی که تمام محصولات مدنظرتان را انتخاب کردید، همان موقع سراغ پرداخت هزینه با گیفت کارت بروید و هزینه را بپردازید. اطلاعات لازم را وارد کنید و منتظر پستچی بمانید. هنگام خرید از آمازون، نیاز به کد مطالبه دارید. اگر کارت شما فیزیکی است، کد را پشت کارت خواهید دید. اما اگر کارتتان مجازی باشد، کد برای شما ایمیل خواهد شد.

نحوه‌ فعال سازی گیفت کارت آمازون

خرید از آمازون و سفارش کالاهای آن، نیازمند پرداخت هزینه است که شما می‌توانید به جای افتتاح حساب بین المللی مثل حساب ویزا یا مستر، با استفاده از گیفت کارت آمازون به پرداخت مبلغ اقدام نمایید. استفاده از گیفت کارت آمازون باعث می‌شود بدون وارد کردن اطلاعات شخصی و ساخت حساب بتوانید به خرید کالای مورد نظر اقدام کنید.

ورود به اکانت

ورود به سایت رسمی آمازون از طریق لینک زیر و sign in کردن در سایت: www.amazon.com

ریدیم کارت

ورود به بخش account و انتخاب گزینه redeem a gift card

ورود اطلاعات کارت

ورود اطلاعات دریافتی گیفت کارت

شارژ اکانت

انتخاب گزینه apply to your balance برای شارژ اکانت و نهایی شدن فعال سازی کارت

نحوه ریدیم گیفت ‌کارت آمازون

اگر گیفت‌ کارت آمازون دارید و می‌خواهید آن را در برنامه آمازون استفاده کنید می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:

  1. حساب خود را با استفاده از برنامه آمازون باز کنید.
  2. سپس به بخش « Payments & Gift Cards» بروید.
  3. پس از آن، “Redeem a Gift Card” را انتخاب کنید.
  4. در مرحله بعد، کد کارت هدیه آمازون خود را ارائه دهید، سپس “Redeem” را انتخاب کنید.

اگر یک گیفت ‌کارت آمازون استفاده نشده دارید، به‌راحتی می‌توانید آن را به‌صورت آنلاین بازخرید کنید.
در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  1. به‌حساب آمازون خود وارد شوید.
  2. به صفحه “حساب شما” بروید.
  3. در بخش «روش‌های پرداخت»، گزینه «بازخرید کارت هدیه» را انتخاب کنید.
  4. پس از ارائه کد ادعای کارت هدیه خود، روی دکمه “Redeem” کلیک کنید.

البته امکان استفاده از گیفت ‌کارت‌های ویزا روی حساب آمازون را نیز خواهید داشت که البته هزینه آن ممکن است کمی برای شما بیشتر باشد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که در هنگام تسویه‌حساب، شماره کارت هدیه 16 رقمی را وارد کنید. همچنین می‌توانید جزئیات کارت را در حساب آمازون خود برای خریدهای بعدی نگه دارید. افزودن گیفت ‌کارت ویزا به‌حساب خود به‌آسانی افزودن هر کارت اعتباری یا کارت نقدی دیگری به روش پرداخت شما است. می‌توانید این کار را با رفتن به Your Account > Payment Methods انجام دهید.

مهمترین نکاتی که قبل از خرید با گیفت کارت آمازون باید بدانید!

مهم‌ترین نکته‌ای که قبل از خرید گیفت کارت آمازون باید به آن توجه کنید، خرید از فروشنده معتبر است! متاسفانه تعداد سایت‌هایی کم نیست که افراد را فریب می‌دهند. پس باید از سایت‌های مطمئن خرید کنید تا ضرر مالی نبینید. ایرانیکارت، یکی از سایت‌های معتبر است که می‌توانید تمام پرداخت‌های ارزی و خرید گیفت کارت را به آن بسپارید.

شرایط و قوانین سایت پذیرنده را بررسی کنید. هر سایتی قوانین مخصوص خودش را دارد. به عنوان مثال، بعضی از سایت‌ها، بعد از صدور کارت، دیگر مرجوع کردن آن را قبول نمی‌کنند. پس هنگام خرید، به قوانین سایت فروشنده و مبلغی گیفت کارتی دقت کنید که می‌خواهید بخرید.

بادقت از گیفت کارت خود مراقبت کنید. کد آن را در اختیار کسی قرار ندهید. آمازون در مقابل سرقت گیفت کارت یا گم شدن آن، هیچ مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرد. پس، اطلاعات خود را در جای مطمئن نگه‌ دارید. اگر آمازون تشخیص بدهد که گیفت کارت شما، غیر قانونی است، حسابتان را مسدود می‌کند. در نتیجه، باید از سایتی کارت هدیه را بخرید که به آن اطمینان خاطر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا