تکنولوژیشبکه های اجتماعی

چگونه نوت اینستاگرام را بی صدا کنیم؟

چگونه نوت اینستاگرام را بی صدا کنیم؟ یکی از قابلیت‌های جذاب و جدید در اینستاگرام، اضافه کردن نوت در آن است. وقتی وارد دایرکت‌های خود می‌شوید، بالای صفحه نوشته‌هایی را می‌بینید که صاحبان پروفایل، آنها را با تمام فالوئرهای خود به اشتراک گذاشته‌اند. حال اگر نمی‌خواهید نوت‌های به اشتراک گذاشته شده توسط پیج مشخصی را ببنید می‌توانید طبق مراحلی که در این مقاله از کیوی سایت آموزش می‌دهیم پیش بروید.

نوت اینستاگرام چیست؟

ویژگی یادداشت های اینستاگرام شامل جملات یا یادداشت های کوتاهی است که در بالای پیام مستقیم برای فالوورها یا دوستان نزدیک (Close friend) ظاهر می شود. هر جمله حداکثر می تواند 60 کاراکتر باشد و مانند استوری های اینستاگرام پس از 24 ساعت ناپدید می شوند.

ویژگی نوت اینستاگرام مشابه سرویس های پیام رسانی قدیمی مانند AIM و MSN Messenger است. اگر با این ویژگی آشنایی ندارید،  به صندوق ورودی خود سری بزنید تا یادداشت‌های افراد را مشاهده کنید.

این ابزار در جولای 2022 برای برخی از کاربران اینستاگرام و در دسامبر 2022 برای همه کاربران در سراسر جهان منتشر شد. پس اگر در اینستاگرام خود به این قابلیت دسترسی ندارید، بهتر است اینستاگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

چگونه نوت اینستاگرام را بی صدا کنیم؟

شبکه اجتماعی اینستاگرام قابلیت Notes را به تازگی اضافه کرده است که به کاربران امکان گذاشتن استاتوس در بخش دایرکت را می دهد.

گاهی ممکن است نخواهید از یادداشت های کاربران در قسمت دایرکت مطلع شوید. در این صورت چگونه باید آنها را غیرفعال کنید؟

در صورتی که می خواهید از یادداشت های هیچ شخصی مطلع نشوید، باید این قابلیت را برای هر کاربر به صورت جدا غیرفعال کنید. امکان بی صدا کردن تمامی کاربران به صورت هم زمان وجود ندارد و باید دستی این کار را انجام دهید.

اگر به دنبال راهی برای بی صدا کردن یادداشت های کاربران در دایرکت Instagram هستید، می توانید از روش زیر استفاده کنید. در ادامه همراه داتیس نتورک باشید.

غیرفعال کردن یادداشت ها از طریق دایرکت

برای بی صدا کردن نوت ها در دایرکت اینستاگرام کافی است مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا وارد برنامه Instagram شوید. سپس بخش دایرکت را باز کنید.

اکنون روی نوت موردنظر که می خواهید بی صدا کنید، کلیک کرده و نگه دارید تا یک منو برای شما باز شود. سپس گزینه Mute Notes را انتخاب کنید.

در آخر پنجره تایید برای شما باز می شود، روی Mute Notes بزنید.

نحوه‌‌ی غیرفعال‌کردن نوت اینستاگرام

اگر نمی خواهید از این ویژگی استفاده کنید و می خواهید از نظرات دیگران در پیام دایرکت خود اجتناب کنید، باید گفت متاسفانه اینستاگرام در حال حاضر راه حل مستقیمی برای غیرفعال کردن این ویژگی ارائه نمی دهد. با این حال، درست مانند استوری اینستاگرام، شما می توانید از گزینه Mute Note استفاده کنید.

برای Unmute‌ کردن نوت اینستاگرام نیز، به پروفایل شخص مورد نظر بروید و در بخش Following روی Mute ضربه بزنید. و در آخر، کلید روبه‌روی Note را غیرفعال کنید.

بی صدا کردن نوت ها در دایرکت اینستاگرام از طریق پروفایل

همچنین از طریق صفحه پروفایل شخص موردنظر نیز می توانید اعلان یادداشت های او را غیرفعال کنید.

ابتدا وارد صفحه پروفایل موردنظر خود شوید. روی منو سه نقطه در بالای صفحه بزنید.

در منو باز شده گزینه Mute را انتخاب کنید. در آخر روی سوییچ روبروی گزینه Notes بزنید تا غیرفعال شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا