تکنولوژی

چگونه یک سایت را به صفحه اصلی اضافه کنیم ایفون

چگونه یک سایت را به صفحه اصلی اضافه کنیم؟ یکی از مشکلاتی که کاربران آیفون دارند، استفاده از اپلیکیشن‌های ایرانی روی گوشی است اما راه حل چیست؟ بهترین و تقریبا تنها راه اینکه بتوانید برنامه‌های داخلی را روی سیستم IOS نصب کنید، استفاده از نسخه‌ی تحت وب آنها است. برای این کار لازم است که سایت را به صفحه‌ی اصلی گوشی اضافه کنید، که در این مقاله از کیوی سایت به طور کامل آموزش داده‌ایم.

کاربرد اضافه کردن وب سایت به هوم اسکرین آیفون

در حال حاضر از نظر محتوایی، می‌توان وب‌سایت ها را در دسته های متفاوتی مانند: خبری، علمی، سرگرمی، خدماتی و انواع دیگری تقسیم‌بندی کرد که هر کدام کاربردهای مختص به خود را دارند. معمولا وب‌سایت های خبری یکی از پر‌بازدید‌ترین ها در نوع خود هستند و اگر شما هر روز علاقه دارید که یک یا چند مرتبه به آن‌ها سر بزنید، چه بهتر که سایت های موردعلاقهٔ خود را به صفحه نمایش اصلی (Home Screen) اضافه کنید که با یک آیکون که معمولا لوگوی اصلی سایت یا حرفِ اول سایت مورد نظر، نمایش داده خواهد شد؛ با اینکار فقط کافی است که مانند یک برنامه یا اپلیکیشن عادی آن را اجرا کنید تا مستقیم شما را به آدرس سایتِ تعیین شده هدایت کند؛ اینگونه در زمان با ارزش خود حتی برای چند ثانیهٔ بیشتر صرفه جویی خواهد شد؛ این قابلیت فقط محدود به آيفون و آیپدها نمی‌باشد و جالب آنجاست که حتی در آیپادها (iPod) نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

اضافه کردن یک صفحه وب به صفحه اصلی سیستم عامل های iOS یا iPadOS به لطف آپدیت سیزدهم، به کار بسیار ساده‌ای تبدیل شده است و حتی برای این امر نیازی به ‌بوکمارک (‌bookmark) صفحه یا سایت مورد نظر هم نخواهد بود.

چگونه یک سایت را به صفحه اصلی اضافه کنیم ایفون

گوشی آیفون با اندروید متفاوت است؛ زیرا مهم نیست که وب‌سایت اپلیکیشنی داشته باشد. همچنان می‌توانید آن را به‌عنوان یک آیکون اضافه کنید. پس از رفتن به وب‌سایت از طریق سافاری، روی دکمه Share ضربه بزنید.

در منو به سمت پایین بروید و گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید، عنوان سایت را ویرایش کنید تا به همان‌صورت روی صفحه‌نمایش نشان داده شود. درنهایت روی Add ضربه بزنید.

آیکون مورد نظر حالا وجود دارد و آماده استفاده است. وقتی روی آیکون ضربه بزنید، وب‌سایت در سافاری باز خواهد شد.

چه زمانی از بوکمارک‌ها استفاده کنیم؟

روش اضافه کردن یک سایت به صفحه اصلی (هوم اسکرین) برای زمانی است که آن صفحه اینترنتی از اهمیت بالایی برای شما برخوردار است؛ اما اگر تعداد سایت های محبوب شما بیشتر از چند عدد باشد، پیشنهاد می‌شود آن صفحات را به لیست Bookmark اضافه کنید و برای استفاده از آن ها باید به صورت مستقیم به Safari یا مرورگر های دیگری که نصب دارید، وارد شوید؛ البته شما محدودیتی برای اضافه کردن سایت‌ها به صفحه اصلیِ iOS یا iPadOS ندارید، بیشتر به دلیل حفظِ نظم و مدیریت راحت‌ترِ سیستم عامل پیشنهاد می‌شود که از بوکمارک‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا