گردشگری

آبشار شاهاندشت کجاست؟ + تصاویر

آبشار شاهاندشت کجاست؟ آبشارهای زیادی در بخش‌های مختلفی از ایران وجود دارد که از از زیباترین و بلندترینِ آنها، آبشار شاهندشت در استان مازندران است. با این مقاله از کیوی سایت همراه باشید تا بیشتر با این شگفتی آشنا شوید.

معرفی آبشار شاهاندشت

در ارتفاعات مشرف ‌به روستای شاهاندشت، آبشار اصلی شاهاندشت با ارتفاع ۵۱ متر قرار دارد که از جذاب‌ترین جاهای دیدنی استان مازندران و بزرگ‌ترین آبشار این استان به شمار می‌رود. آبشار شاهاندشت از هشت آبشار تشکیل‌ می‌شود. آبشار اول به طول تقریبی ۱۵ متر است. آبشار دوم به طول تقریبی ۳۰ متر، به مکانی زیبا ختم می‌شود که درب پشتی قلعه به وضوح از آن نقطه دیده می‌شود. آبشار سوم، چهارم و پنجم، از سه پله پی‌درپی تشکیل‌ می‌شوند که با یک طول کامل می‌توان آن را فرود رفت. پله‌ها به‌ترتیب ۱۰، ۱۸ و ۱۲ متر طول دارند و درمجموع طول آبشار‌های سوم و چهارم و پنجم حدود ۴۰ متر است.

blank

آبشار شاهاندشت کجاست؟

آبشار شاهاندشت در منطقه لاریجان قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار باید به سمت روستایی به همین نام در کیلومتر ۹۶ جاده هراز برانید. یکی از جذابیت‌های این مسیر آن است از سمت جاده منظره زیبای آبشار شاهاندشت را می‌شود دید.

بهترین مسیر رفتن به آبشار شاهاندشت

دو مسیر برای رسیدن به آبشار شاهاندشت وجود دارد.

مسیر اول: جاده هزار، نرسیده به شنگلده، جاده روستای شاهاندشت.

شما می‌توانید ماشین خود در کنار رودخانه هراز پارک کنید و بعد حدود ۴۵ دقیقه تا رسیدن به آبشار پیاده‌روی کنید.

آب‌وهوای آبشار شاهاندشت

آبشار شاهاندشت به علت موقعیت جغرافیایی خوب در فصل بهار و تابستان آب‌وهوای خنک و دلپذیری دارد. از این رو می‌توانید لذت هوای خوب را در این دو فصل تجربه کنید. با وارد شدن فصل پاییز کم کم آب و هوای سرد در این منطقه حکم‌رانی می‌کند. در فصل زمستان نیز به علت بارش برف شاهد هوای سردی خواهید بود. اما اگر قصد سفر به این آبشار در فصل زمستان را دارید باید بگوییم طبیعت یکدست سفیدپوش آن شما را غافل‌گیر و شگفت‌زده خواهد کرد.

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار شاهاندشت

هنگامی که به آبشار شاهاندشت سفر می‌کنید بهتر است به جاهای دیدنی نزدیک آن نیز سری بزنید. مناظر شگفت‌انگیز آن تجربه به یاد ماندنی را برایتان رقم خواهد زد. پس بهتر است با یک تیر دو نشان بزنید و سفرتان را تکمیل و دلچسب کنید.

blank

قلعه ملک بهمن

قلعه ملک بهمن یا قلعه ملک قلاع جزء نزدیک‌ترین جاهای دیدنی به آبشار است. گفتنی است که قدمت این جاذبه گردشگری باستانی به چندین هزار سال می‌رسد. اگر بخواهیم دقیق‌تر برایتان بگوییم این قلعه در سال 1005 هجری به دستور شاه عباس صفوی ساخته و بنا نهاده شده است. به‌علاوه، قلعه ملک بهمن جزء آثار ملی ایران به ثبت رسیده شده است.

دخمه‌های سه طاق

دخمه‌های سه طاق از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی نزدیک آبشار به حساب می‌آیند. سه طاقچه در محلی با دیواره خاکی سنگی و در ارتفاعی بسیار بالا نسبت به آتشگاه و قلعه دیده می‌شود. این سه طاقچه هر کدام یک تا دو متر عمق، حدود 5 متر عرض و 7 متر ارتفاع دارند. سه طاق ساخت انسان است و زیبایی و دیدنی بودن آن را با چشمان خود شاهد خواهید بود. اگر می‌خواهید خودتان را به این سه طاق برسانید باید به ده وانا بروید. بعد از آن به آخا رفته و با راهنمایی‌های مردم ساکن آن‌جا به مسیر خود ادامه دهید.

غار الیاس تنگه

غار الیاس تنگه یکی از غارهای زیبا و دیدنی اطراف آبشار است که شما را به زیبایی و ماجراجویی درون غار دعوت می‌کند. فاصله روستای شاهاندشت و غار الیاس تنگه حدود 2 کیلومتر است و همین گواهی بر این است که می‌توانید در زمان کوتاهی خودتان را به غار برسانید. گفتنی است که در میان بومی‌های این منطقه زیبا این غار با نام غار آس تنگه نیز شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا