الگوریتم ریلز چگونه کار میکند؟ اینستاگرام یکی از پلتفرمهای محبوب در بین کاربران، شناخته شده است که بسیاری از افراد آن را به منبع درآمد تبدیل کردهاند. اگر شماهم در این اپلیکیشن به عنوان یک ادمین فعالیت میکنید لازم است که به الگوریتمها آن آگاه باشید تا بهترین بازخورد را از هر استوری و پستی دریافت کنید. این الگوریتمها به صورت کاملا هوشمندانه با هدف افزایش تعامل، حفظ و جذب کاربران طراحی شدهاند و شما به عنوان ادمین موظف به رعایت آنها هستید. هر کدام از فعالیتهای شما در اینستاگرام از نظر رعایت الگوریتم مورد بررسی قرار میگیرد، به همین دلیل این مقاله از اینبو را برای آموزش نحوهی عمکلرد الگوریتم ریلز اینستاگرام اختصاص دادهایم.
الگوریتم ریلز اینستاگرام چیست؟
از زمانی که ریلز در الگوریتم اینستاگرام قرار گرفت، پیجهای کاری گسترش و رشد زیادی پیدا کردند؛ زیرا آپلود ریلز کار بسیار سادهای بوده و فقط باید ایدههای جالبی برای آن داشته باشید. ریلز درواقع یک ویدیوی 15 الی 90 ثانیهای است که میتوانید آن را در همان اینستاگرام ادیت کرده و آپلود کنید. تفاوتی که ریلز با پستهای معمولی دارد، ابعادی است که برای کاربر نمایش داده میشود. ریلز مانند استوری به صورت تمام صفحه در پیج قرار میگیرید اما پستهای معمولی ابعاد کوچکی دارند. نکتهی مهمی که در رابطه با آپلود ریلز وجود دارد، رعایت الگوریتم آن است؛ یعنی باید بدانید از چه موزیکی استفاده کنید، چه ادیتی روی آن بزنید و در چه زمانی آپلود کنید. با ادامهی این مقاله همراه باشید تا به طور کلی با نحوهی کار کردن ریلز آشنا شوید و از آن در جهت جذب ویو و فالوور استفاده کنید.
نکات مهم برای آپلود ریلز در اینستاگرام
ریلز بخش مهمی از تولید محتوا در اینستاگرام محسوب میشود که اگر به نکات گفته شده در این مطلب توجه کنید، در کوتاهترین زمان شاهد رشد زیادی از پیج خود خواهید بود.
- کیفیت ویدئو: برای ضبط بهتر است از دوربین با کیفیت استفاده کنید و گزینهی آپلود ریلز با کیفیت بالا را از تنظیمات اینستاگرام فعال کنید.
- محتوای جذاب: محتوای خلاقانه و جذاب یکی از مهمترین نکاتی است که باید در تولید محتوا به آن توجه کنید. بهتر است از موضوعات، چالشها و موزیکها ترند که ویوی بالایی گرفتهاند استفاده کنید؛ البته اگر تغییراتی در آنها ایجاد کرده و کمی خلاقیت به خرج دهید، موثرتر خواهد بود.
- افکتها و ویرایش: بعد از ضبط ویدیو شما میتوانید از همان قسمت ریلز، فیلم خود را با استفاده از افکتها و تنظیمات دیگر ویرایش کنید. پست شما حتما باید به طور مرتب و بی نقص ادیت شود تا برای مخاطب جذاب باشد.
- مدت زمان مناسب: سعی کنید ویدئوهای کوتاه و مختصر بسازید تا توجه بینندگان را حفظ کنید و حوصلهی آنها را با فیلمهای طولانی سر نبرید.
- هشتگها: به طور کلی لازم است برای هر پستی از هشتگهای مناسب و مرتبط استفاده کنید. استفاده از هشتگها و همچنین آلت تکست اینستاگرام باعث میشود مخاطبین به راحتی به محتواهای شما دسترسی داشته باشند.
- زمانبندی: شما باید زمان مناسبی را برای انتشار ریلز انتخاب کنید تا بیشترین بازخورد را داشته باشید. شما میتوانید از تنظیمات خود متوجه شوید که فالوورهای شما بیشتر در چه ساعتی در اینستاگرام فعالیت میکنند و در همان زمان پستهای خود را آپلود کنید.
- دعوت به اقدام: یکی دیگر از مهمترین نکات در الگوریتم ریلز اینستاگرام، تعامل و کال تو اکشن است. سعی کنید پستهایی آپلود کنید که کاربران حداقل یک کامنت برای شما بگذارند و یا ترغیب شوند که به پیج شما سر بزنند.
- تحلیل و بازخورد: حتما عملکرد ریلزهای قبلی خود را بررسی کنید و بر اساس بازخوردها، محتوای آیندهتان را بهبود دهید.
الگوریتم ریلز چگونه کار میکند؟
الگوریتم ریلز اینستاگرام روشی برای بررسی تعاملات کاربران با پیج شما، تحلیل مرتبط بودن محتوای منتشر شده با موضوع پیج و تعداد کاربرانی که آن را پسندیدهاند است. درواقع اینستاگرام با در نظر گرفتن چارچوبی برای پستها و بررسی آنها در آن قوانین، تشخیص میدهد که کدام ریلز وارد اکسپلور شود و در صفحهی اول قرار بگیرد. این الگوریتم شامل یک سری نکات مهم میشود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:
مرتبط بودن محتوا و موسیقی
محتوا، موسیقی و ادیت ویدیو باید کاملا باهم در تطابق باشند و خروجی جذابی داشته باشند. برای مثال ریلزی که اخیرا برای شیدینگ لب وایرال شده است، با استفاده از موسیقی مرتبط با لب منتشر شده و نظر کاربران را به خود جلب کرده است. درواقع وقتی شما از یک موسیقی که با تصویر همخوانی دارد استفاده میکنید، محتوا برای کاربر جذابتر و قابل درکتر میشود.
مرتبط بودن هشتگها
یکی از منابع بزرگ برای جستوجوی پست در اینستاگرام، هشتگها هستند؛ بنابراین باید در استفاده از آنها حساسیت زیادی به خرج دهید. بهتر است در ابتدای کار از هشتگهای خاص استفاده کنید و وقتی پیج شما به اندازهی کافی گسترش پیدا کرد، هشتگهای معروف را به کار بگیرید. این هشتگها باید مرتبط با محتوای شما باشند و حداکثر شامل سه الی چهار کلمه باشد.
افراد را در ریلزهای خود نشان دهید
حضور شخص و چهرهی افراد در ویدیو آنقدر اهمیت دارد که برخی از هوشهای مصنوعی برای کمک به این موضوع طراحی شدهاند. به طوری که اگر قادر نیستید چهرهی خود را به نمایش بگذارید، میتوانید با کمک رباتها موجود، ویدیویی با محتوای شخصی اما چهرهی فردی دیگر بسازید. تا جایی که امکان دارد سعی کنید خودتان جلوی دوربین باشید و در تولید فیلم شرکت کنید، زیرا این موضوع برای اینستاگرام اهمیت زیادی دارد.
نتیجه گیری
در پایان، ریلز اینستاگرام به عنوان یکی از ابزارهای قدرتمند برای جذب و تعامل کاربران، فرصتی عالی برای گسترش پیج شما فراهم میکند. با بهرهگیری از نکات کلیدی مانند تولید محتوای جذاب، استفاده از موسیقی و افکتهای ویژه، و توجه به علایق مخاطبان، میتوانید ریلزهای جذابی ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که استمرار و آزمایش محتوای مختلف، کلید موفقیت در اینستاگرام است، بنابراین اگر از یک ویدیو بازخورد خوبی نگرفتید ناامید نشوید و با تصحیح اشتباهات ادامه دهید.