رپورتاژ آگهی

بازگردانی سایت وردپرس به سادگی آب خوردن

بک آپ یا نسخه پشتیبان یکی از ملزومات نگهداری ومدیریت سایت وردپرس است. یک مدیر سایت باید برنامه منظمی برای پشتیبان گیری از تمام اطلاعات خود داشته باشد. داشتن بک آپ به روز و قابل بازگشت همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله قصد داریم به بیان بازگردانی سایت وردپرس به سادگی آب خوردن بپردازیم برای بازگردانی روش هایی در نظر گرفته شده که در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

چرا باید از سایت بک آپ بگیریم

 

هر لحظه ممکن است برای سایت شما مشکلی رخ دهد و اگر از نسخه اطلاعات خود بک آپ داشته باشید میتوانید به راحتی اطلاعات از بین رفته را بازگردانی کنید. قبل از انجام هرگونه تغییر اطلاعات پیشنهاد میکنیم از اطلاعات خود بک آپ تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید آن را در هر لحظه بازگردانید.

روش های بک آپ گیری از سایت وردپرس

 

تهیه نسخه پشتیبان ضروری بوده و یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش امنیت است بک اپ گیری باعث میشود هر موقع که برای سایتتان مشکلی رخ داد بتوانید نسخه سالم سایتتان را بازگردانید برای بک آپ گیری روش های مختلفی وجود دارد که این روش ها عبارت اند از :

  1. بک آپ گیری از طریق هاست

بک آپ گیری سایت شما توسط شرکت هاستتان نیز انجام میشود اما این روش برای شرکت ها یکسان نیست و هر شرکت قوانین خود را دارد اکثر شرکت های هاستینگ این کار را وظیفه ی خود کاربر میدانند پس بهتر است از شرکت هاست خود مکاتبه ای داشته و قوانین آنان را بپرسید، اگر شرکت هاست شما کار بک آپ را انجام میدهد میتوانید این کار را به آنان بسپارید این روش بک آپ خودکار نام دارد و شرکت هاست زحمت بک آپ را خواهد کشید.

  1. افزونه Duplicator
ادامه مطلب  تفاوت دیجیتال برندینگ و دیجیتال مارکتینگ

داپلیکیتور یکی از محبوب ترین افزونه های موجود برای بازگردانی سایت وردپرس به سادگی آب خوردن است. که با این افزونه میتوانید یک نسخه پشتیبان از سایتتان تهیه کنید. همچنین شرکت هایی که در زمینه طراحی سایت فعالیت دارند برای تهیه نسخه قابل انتقال یا همان بسته نصب آسان از این افزونه استفاده میکنند.

افزونه داپلیکیتور تمام اطلاعات موجود در یک سایت را در فایل زیپ جمع آوری میکند. این گونه شما این اطلاعات را در اختیار خواهید داشت و در هر زمان با چند کلیک میتوانید به بازگردانی بک آپ اقدام نمایید. این افزونه مانند بسیاری از افزونه ها دارای یک سطح حرفه ای است که امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار میدهد. میتوانید برای دانلود این افزونه از سایت راست چین استفاده کنید.

نحوه بازگردانی بک آپ

 

زمان بک آپ گیری برای همه وب سایت ها یکسان نیست چرا که همه سایت ها در هر روز مقدار خاصی اطلاعات را به دیتابیس خود اضافه میکنند. شما میتوانید به صورت روزانه و دو ، سه روز یکبار نسخه پشتیبان تهیه کرده و از فایل ها به صورت هفتگی استفاده کنید.البته این موضوع به حجم دیتابیس و سرعت اینترنت شما بستگی دارد. بهترین روش این است که هر دو روز یکبار نسخه پشتیبان تهیه کرده و درآخر هفته اطلاعات را روی هاست خود آپلود کنید.

برای بازگردانی اطلاعات باید ابتدا از سایت یک نسخه بک آپ تهیه کنید سپس بک آپ تهیه شده را بازگردانید، ما در ادامه بیان خواهیم کرد که چگونه بکاپ تهیه شده را با استفاده از افزونه Duplicator بازگردانید.

ادامه مطلب  خرید انواع ماهی و میگو تازه جنوب از الو ماهی

بعد از بک آپ گیری یک فایل زیپ و یک فایل Installer.php  دریافت خواهید کرد و همان جایی که قصد دارید فایل را بازگردانید انتقال دهید. در ادامه بازیابی سایت وردپرس را با استفاده از افزونه Duplicator آموزش خواهیم داد.

 

نصب فایل آرشیو با داپلیکیتور

 

  • در ابتدا باید وارد پوشه “Public_html” در هاست جدید شده و پس از ورود فایل زیپ دانلود شده را به همراه فایل installer در پوشه “Public_html” آپلود کنید، پس از آپلود صبر میکنیم تا فایل به صورت کامل Extract شود و بعد از Extract وارد مرورگر شده و آدرس وبسایتتان را وارد میکنید :

 

  • test.com / Installer.php

 

  • در صفحه ای که برای شما نمایش داده میشود باید تیک گزینه ی I have read and accept all terms را زده و روی گزینه ی next کلیک کنید.

بازگردانی سایت وردپرس به سادگی آب خوردن 1

 

  • در این صفحه باید مشخصات دیتابیس خود را وارد کنید (به یاد داشته باشید حتما باید یک دیتابیس جدید ایجاد کنید) پس از وارد کردن مشخصات باید روی گزینه ی test database کلیک کنید تا از صحت اطلاعات اطمینان حاصل نمایید.و بعد روی گزینه next کلیک کنید.

بازگردانی سایت وردپرس به سادگی آب خوردن 2

  • در این قسمت باید برای سایت خود از قسمتtitle عنوانی انتخاب کنید و در قسمت option برای وردپرس خود نام کاربری و رمز جدید ایجاد کرده و روی گزینه next  کلیک کنید.

بازگردانی سایت وردپرس به سادگی آب خوردن 3

 

  • در این مرحله با زدن گزینهadmin login میتوانید وارد وب سایت شوید، همچنین با زدن عبارت /wp-admin  در انتهای آدرس خود میتوانید وارد بخش پیشخوان وردپرس سایتتان شوید.

بازگردانی سایت وردپرس به سادگی آب خوردن 4

بعد از بازگردانی بک آپ چه باید کرد

 

ادامه مطلب  Toothache: Causes, Treatment Options, and Prevention Tips

هنگامی که بازگردانی بک آپ با موفقیت انجام شد باید امنیت سایتتان را افزایش دهید.ابتدا پشتیبانی ایجاد کرده و پشتیبانی خودکار را به طور منظم برنامه ریزی کنید. برای امنیت وب سایتتان بهتر است رمز عبور وردپرس را تغییر دهید. در راست چین (www.rtl-theme.com) افزونه های امنیت زیادی معرفی شده که برای نظارت بر امنیت پیشنهاد میکنیم از افزونه های امنیت راست چین استفاده کنید.

همانطور که درابتدای مقاله اشاره کردیم تهیه نسخه پشتیبان یا بک آپ یکی از بهترین روش ها برای افزایش امنیت است. بازگردانی سایت وردپرس به سادگی آب خوردن است اما باید راهکار هایی که برای انجام این کار وجود دارد را بدانید که در این مقاله سعی کردیم نحوه ی بازگردانی بک آپ را با استفاده از افزونه Duplicator آموزش دهیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا