معرفی کسب و کار

با 5 میلیون چی بخرم سود کنم؟ [آپدیت 1403]

با 5 میلیون چی بخرم سود کنم؟ با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی امکان سرمایه گذاری با هزینه‌های هنگفت دشوار شده است و از طرفی نگه داشتن پول نقد نوعی ضرر محسوب می‌شود پس باید برای پولی که دارید برنامه داشته باشید تا سود کنید. در این مقاله از کیوی سایت قصد داریم شما را راهنمایی کنیم که چطور با سرمایه‌های کم نیز سود کنید پس با ما همراه باشید.

سرمایه‌گذاری یعنی چه؟

سرمایه‌گذاری به معنی اختصاص دادن پول برای چیزی با انتظار سود و منافع از آن در آینده است.

در علم اقتصاد، سرمایه‌گذاری یعنی خرید کالایی که در حال حاضر مصرف نمی‌شود. اما در آینده فرد به آن نیاز پیدا خواهد کرد و آن کالا برای او سودآور خواهد بود.

چرا باید سرمایه‌گذاری کنیم؟

سرمایه‌گذاری می تواند منبع درآمد دیگری برای شما فراهم کند. بودجه بازنشستگی شما را تأمین کند. یا حتی شما را از یک گرفتاری مالی خلاص کند.

مهم‌تر از همه، سرمایه‌گذاری باعث رشد ثروت شما می‌شود. به شما کمک می‌کند اهداف مالی خود را برآورده کنید. و قدرت خرید خود را با گذشت زمان افزایش دهید.

حتی برخی افراد سرمایه‌گذاری را نوعی غیر مستقیم از کارآفرینی با سرمایه کم می‌دانند.

هرچه زودتر سرمایه‌گذاری را شروع کنید، زودتر می‌توانید از سود سرمایه‌تان بهره‌مند شوید. پول شما درآمد کسب می‌کند، بدون اینکه کاری انجام دهید.

شما به‌دنبال رشد سرمایه‌گذاری‌های خود هستید. تا نه تنها با تورم همگام شوید بلکه در واقع از آن فراتر بروید تا امنیت مالی آینده خود را تأمین کنید.

اگر سود شما از تورم بیشتر باشد، به مرور قدرت خرید خود را نیز افزایش می‌دهید.

مقاله پیشنهادی: بهترین سرمایه گذاری با 10 میلیون در سال ۱۴۰۳

با 5 میلیون چی بخرم سود کنم؟

با پول کم هم می‌توانیم سرمایه گذاری کنیم اما بستگی دارد که کدام فرصت سرمایه گذاری را با چه شرایطی انتخاب کنیم. ما معمولا در هنگام سرمایه گذاری به مواردی مثل:

  • میزان سود
  • نرخ بازده داخلی
  • امکان بازگشت
  • دوره پرداخت سود
  • میزان ریسک
  • و …

توجه می‌کنیم. اهمیت هر کدام از این معیارها به ما در هنگام انتخاب یک فرصت سرمایه گذاری موفق کمک می‌کنند.

از سوی دیگر هر کدام از شیوه‌های سرمایه گذاری مزایا و معایب خود را دارند. مثلا حضور در فضای بورس، ریسک بیشتری دارد و علاوه بر این ما باید بر دانش تحلیل فاندامنتال و نمودار خوانی هم مسلط باشیم.

سرمایه گذاری در بازار ارز مخصوصا خرید دلار با هدف کسب سود هم یک سرمایه گذاری مولد محسوب نمی‌شود. کوچک‌ترین سیگنال‌های سیاسی و اجتماعی، تغییرات بزرگی را در بازار ارز ایجاد می‌کنند. سرمایه گذاری در املاک، مسکن و خودرو هم بیشتر برای سرمایه گذاران کلان با سرمایه های زیاد مناسب هستند.

اما اگر تمام دارایی ما در این لحظه به اندازه‌ای باشد که صرفا یک سرمایه 5 میلیونی داشته باشیم، بهترین راه‌حل پیش‌روی ما چیست؟

 طلای آب شده: بهترین سرمایه گذاری با ۵ میلیون تومان

با توجه به قیمت رشد طلا در یک سال اخیر، اغراق نیست اگر بگوییم تاج قهرمانی بهترین سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۲، به طلای آب شده رسید. طلای آب شده، از ذوب طلای دست دوم به‌صورت شمش یا قطعات ریز به‌دست می‌آید تا دوباره وارد چرخه بازار شود. از جمله نکات مثبت این سرمایه‌گذاری در مقایسه با سایر انواع طلا و سکه، این‌که نیازی به پرداخت اجرت و مالیات ندارید. به همین دلیل، ارزان‌تر از طلای معمولی است.

طلای آب شده برای سرمایه‌گذاری این فرصت را به شما می‌دهد که با حداقل سرمایه‌ ریالی‌تان حتی با کمتر از ۱۰۰ هزار تومان هم صاحب طلا شوید و از تورم جلو بزنید. اگر دنبال سرمایه‌گذاری امن با ریسک کم و مطمئن هستید، همین حالا با خرید طلای آب شده در میلی می‌توانید پس‌انداز ۵۰ میلیون ریالی خود را به طلا تبدیل کنید. اگر هنوز مطمئن نیستید سرمایه گذاری روی طلای آب شده را از کجا شروع کنید، خواندن مطلب زیر کمکتان می‌کند.

کرادفاندینگ؛ روش مناسب سرمایه گذاری با 5 میلیون

خانه / وبلاگ و مقالات / چطور از سرمایه 5 میلیون تومان بیشترین سود را کسب کنیم؟
چطور از سرمایه 5 میلیون تومان بیشترین سود را کسب کنیم؟
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
مقالات
سرمایه گذاری با 5 میلیون تومان و کسب بهترین سود در کمترین زمان

با سرمایه 5 میلیون تومان چه کار کنیم؟ این پرسشی است که توسط خیلی از سرمایه گذاران با دارایی‌های کم مطرح می‌شود. در شرایط فعلی اقتصاد کشور که ممکن است میزان درآمد ما جوابگوی هزینه‌ها نباشد، احتمالا کسی به سرمایه گذاری فکر نمی‌کند اما واقعیت این است که امروز روش جدیدی برای سرمایه گذاری معرفی شده که امکان سرمایه گذاری با 5 میلیون و کسب بهترین سود در کمترین زمان را فراهم می‌کند.

در این مقاله از مجله دونگی این مدل جدید سرمایه گذاری را معرفی می‌کنیم و نشان می‌دهیم چطور می‌شود با سرمایه 5 میلیون تومان وارد بازار سرمایه گذاری شویم و از همین سرمایه اندک نهایت استفاده را داشته باشیم. همچنین سناریوهای سرمایه گذاری با پول کم در سایر بازارها را نیز بررسی و آنها را با این مدل جدید مقایسه می‌کنیم.

فهرست محتوا

کرادفاندینگ؛ روش مناسب سرمایه گذاری با 5 میلیون
سایر روش‌های سرمایه گذاری 5 میلیون تومانی
با پنج میلیون تومان دلار بخریم؟
سرمایه گذاری با 5 میلیون در خرید طلا
بورس و خرید سهام شرکت‌ها
کسب درآمد از صندوق درآمد ثابت
کسب سود از حساب بانکی با پنج میلیون تومان
بهترین سرمایه گذاری با پنج میلیون در کرادفاندینگ
جمع‌بندی
با پول کم هم می‌توانیم سرمایه گذاری کنیم اما بستگی دارد که کدام فرصت سرمایه گذاری را با چه شرایطی انتخاب کنیم. ما معمولا در هنگام سرمایه گذاری به مواردی مثل:

میزان سود
نرخ بازده داخلی
امکان بازگشت
دوره پرداخت سود
میزان ریسک
و …
توجه می‌کنیم. اهمیت هر کدام از این معیارها به ما در هنگام انتخاب یک فرصت سرمایه گذاری موفق کمک می‌کنند.

از سوی دیگر هر کدام از شیوه‌های سرمایه گذاری مزایا و معایب خود را دارند. مثلا حضور در فضای بورس، ریسک بیشتری دارد و علاوه بر این ما باید بر دانش تحلیل فاندامنتال و نمودار خوانی هم مسلط باشیم.

سرمایه گذاری در بازار ارز مخصوصا خرید دلار با هدف کسب سود هم یک سرمایه گذاری مولد محسوب نمی‌شود. کوچک‌ترین سیگنال‌های سیاسی و اجتماعی، تغییرات بزرگی را در بازار ارز ایجاد می‌کنند. سرمایه گذاری در املاک، مسکن و خودرو هم بیشتر برای سرمایه گذاران کلان با سرمایه های زیاد مناسب هستند.

اما اگر تمام دارایی ما در این لحظه به اندازه‌ای باشد که صرفا یک سرمایه 5 میلیونی داشته باشیم، بهترین راه‌حل پیش‌روی ما چیست؟

کرادفاندینگ؛ روش مناسب سرمایه گذاری با 5 میلیون
کرادفاندینگ؛ روش مناسب سرمایه گذاری با 5 میلیون

سرمایه گذاری جمعی یا کرادفاندینگ یکی از روش‌های جدید برای کسب درآمد از سرمایه است. کرادفاندینگ به معنی سرمایه گذاری تعداد زیادی از افراد بر روی طرح توسعه یک کسب و کار خدماتی یا صنعتی است. اگرچه در کرادفاندینگ ما می‌توانیم با مبالغ بیشتر هم سرمایه گذاری کنیم اما امکان سرمایه گذاری با پول کم خودش یکی از مزایای کرادفاندینگ است. مثلا در دونگی ما می‌توانیم با 500 هزار تومان وارد کرادفاندینگ شویم و در ازای همین مبلغ از صاحبان کسب و کار یا کارآفرینان سود دریافت کنیم.

مقایسه سرمایه گذاری در بازارهای مختلف از جمله ارز، طلا، بورس، صندوق های درآمد ثابت، بانک و کرادفاندینگ نشان می‌دهد مدل کرادفاندینگ با در نظر گرفتن مجموع شرایط و معیارها می‌تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای کسب درآمد از سرمایه 5 میلیون تومان باشد.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری با سود بالاتر از سود بانکی (با ضمانت نامه بانکی تعهد پرداخت اصل و سود)

در همین راستا سرمایه گذاری با 5 میلیون تومان هم به راحتی امکان پذیر می‌شود. در کنار این قابلیت حتی با سرمایه 5 میلیون تومان می‌توانیم یک پرتفوی متنوع تشکیل دهیم که در آن ریسک‌ها تا حد زیادی مدیریت شده است. همان‌طور که خواندیم در این نوع از سرمایه گذاری، تعداد زیادی از افراد بر روی یک طرح سرمایه گذاری می‌کنند بنابراین تزریق سرمایه با مبالغ کوچک با محدودیت روبه‌رو نیست. علاوه بر این در کنار سرمایه گذاری با پول کم، کسب سود رقابتی تا 45 درصد نسبت به سایر روش‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه گذاران نیز فراهم می‌شود.

در دونگی مزایای زیادی برای سرمایه گذاری از طریق کرادفاندینگ در نظر گرفته شده است که همه آنها باعث افزایش رضایت از سرمایه گذاری، سهولت و سرعت در تزریق سرمایه و کسب سود و هوشمندی در فرایند سرمایه گذاری می‌شوند. برخی از این ویژگی‌ها در ادامه آمده‌اند.

ارسال گزارش‌های عملکردی از طرف دریافت کننده سرمایه برای سرمایه گذاران
معافیت مالیاتی سود سرمایه گذاری
امکان سرمایه گذاری بدون محدودیت‌های مکانی و زمانی
نیاز کمتر به دانش تخصصی از بازارهای مالی
آزادی در سرمایه گذاری و انتخاب از میان طرح‌های مختلف برای سرمایه گذاری
کسب سود بیشتر نسبت به بانک، سهام و صندوق‌های درآمد ثابت

بازار سهام: پتانسیل سود بالا در بلندمدت با ریسک بیشتر

در پاسخ به این سوال که «با پنج میلیون چگونه سرمایه گذاری کنیم» باید بگوییم اگر پیِ سرمایه‌گذاری برای چند دهه را به تنتان مالیدید، از طرفی دانش کافی به بازار سهام و اوراق بهادار دارید، سراغ گزینه چهارم بروید. سهام شرکت‌ها در عرضه اولیه ارزان‌تر بوده و باتوجه به عملکرد شرکت، میزان عرضه و تقاضا، مقدار آن افزایش یا کاهش پیدا می‌کند.

با شناسایی و خرید سهام‌هایی که عرضه اولیه آن‌ها تا ۵ میلیون تومان است، سرمایه‌تان را می‌توانید روی این بخش سرمایه‌گذاری کنید. این را درنظر بگیرید سرمایه‌گذاری در بازار سهام ضمانت بازگشت وجه اولیه‌تان را ندارد؛ بنابراین هیچ تضمینی نیست از آن ۵ میلیون تومان اولیه هم اثری باقی بماند. به‌همین دلیل، خرید طلا امن‌ترین و بهترین سرمایه گذاری با ۵ میلیون محسوب می‌شود. سایر تفاوت‌های سرمایه‌گذاری بین بازار طلا و بورس را می‌توانید در مطلب زیر بخوانید.

با پنج میلیون تومان دلار بخریم؟

اگر با این سرمایه کمی که داریم بخواهیم دلار بخریم و انتظار داشته باشیم که درآمد کسب کنیم، شرایط سرمایه گذاری ما دائما تحت تاثیر عوامل مختلف داخلی و خارجی و سیاسی و اجتماعی قرار می‌گیرد.

ما با سرمایه 5 میلیون تومان در صورت خرید دلار و ورود به بازار، اگرچه ممکن است یک سود کوتاه مدت داشته باشیم اما ریسک‌های این بازار بسیار بیشتر هستند. در نتیجه باعث می‌شوند تا بازار ارز اغلب نامطمئن باشد. بنابراین رشد دارایی ما در بازار دلار دچار افت و خیزهای فراوان می‌شود. از سوی دیگر بروز بحران‌های حاکمیتی در نقاط مختلف جهان و وقوع اتفاقات داخلی و منطقه‌ای هم می‌توانند بر روی قیمت دلار اثر بگذارند.

گواهی سپرده: کم‌سودترین سرمایه گذاری با ۵ میلیون

آخرین گزینه در لیست بهترین سرمایه گذاری با ۵ میلیون تومان از نظر کم‌سودترین روش، متعلق به گواهی سپرده بانکی است. گواهی سپرده سندی است که بانک در قبال دریافت مبلغ مشخص از شما (همان ۵ میلیون سرمایه) ارائه می‌دهد. در این گواهی، مبلغ سپرده، نرخ سود و تاریخ سررسید ذکر شده است. شما با  نگهداری از این گواهی تا تاریخ سررسید، می‌توانید سود سپرده خود را دریافت کنید.

هرچند این روش گزینه امنی محسوب می‌شود؛ اما نمی‌توان منکر شد که در مقایسه با سایر روش‌ها از جمله خرید طلای آب شده نرخ سود پایینی دارد.

کسب درآمد از صندوق درآمد ثابت

برخی از ما از صندوق‌های درآمد ثابت به عنوان گزینه سرمایه گذاری استفاده می‌کنیم. این صندوق‌ها معمولا کم ریسک و کم سود هستند. رشد ارزش دارایی در صندوق درآمد ثابت بسیار کند است، چون این صندوق‌ها در فرصت‌های بسیار کم ریسک سرمایه گذاری می‌کنند.

همان چیزی که به عنوان ویژگی جذاب بورس شناخته می‌شود که همان دامنه نوسان ارزش سهام هر شرکت است(البته برای بعضی از سرمایه گذاران). اینجا یکی از نقاط منفی است که باعث می‌شود سرمایه گذاران جسور سراغ روش‌های دیگری مثل کرادفاندینگ بروند. چرا که با وجود اینکه نوسان نگران کننده است، اما در یک بازار صعودی، نوسان‌های لحظه‌ای اتفاقا به سودآوری بیشتر کمک می‌کنند و این مزیتی است که در صندوق‌های درآمد ثابت دیده نمی‌شود.

کسب سود از حساب بانکی با پنج میلیون تومان

فرض کنید ما سپرده بانکی را برای این 5 میلیونی که داریم انتخاب کنیم و در ازای آن از بانک سود دریافت کنیم. سپرده گذاری در بانک یکی از شیوه‌های رایج سرمایه گذاری است اما حتی با احتساب افزایش نرخ سپرده بانکی باز هم سرمایه گذاری مناسبی با پنج میلیون نیست.

از جمله ریسک‌های دریافت سود از طریق سپرده بانکی به عنوان یک روش سرمایه گذاری می‌توانیم به کاهش ارزش احتمالی پول در مدت سپرده گذاری اشاره کنیم. علاوه بر این موارد، برای دریافت سود اندکی بالاتر، ما ناچاریم یک دوره طولانی خواب سرمایه را نیز تجربه کنیم. چون سرمایه ما برای یک مدت زمان طولانی در یک حساب دراز مدت در بانک باقی می‌ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا