سبک زندگی

بررسی فواید و عوارض لیفت صورت

بررسی فواید و عوارض لیفت صورت به شما کمک می کند تا با اطلاعاتی کامل درباره‌ی این جراحی زیبایی تصمیم بگیرید و اقدام کنید. جراحی لیفت صورت به طور کلی خطری ندارد و جزء عمل‌های ایمن به حساب می‌آید اما همانطور که می‌دانید هر عملی، عوارض خود را در پی دارد. با این مقاله از کیوی سایت همراه باشید تا به بررسی فواید و عوارض  لیفت صورت بپردازیم.

لیفت صورت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

لیفت صورت یا ریتیدکتومی یک اصطلاح کلی برای توصیف هر روش جراحی است که با تغییر موقعیت یا برداشتن پوست، چربی یا عضله، علائم پیری در صورت یا گردن شما را بهبود می‌بخشد. علائم پیری که لیفت صورت می‌تواند بازیابی کند عبارت‌اند از:

  • پوست شل و افتاده روی صورت شما
  • خطوط عمیق بین بینی و گوشه‌های دهان
  • چربی صورت که کاهش یافته یا کم شده است
  • افتادگی پوست روی گونه‌ها یا فک
  • پوست شل و چربی اضافی در گردن یا همان غبغب

blank

لیفت صورت یک جراحی ترمیمی زیبایی محسوب می‌شود و نمی‌تواند ظاهر شما را به طور اساسی تغییر دهد یا روند پیری را متوقف کند. همچنین، این روش نمی تواند چین و چروک‌های سطحی، آسیب‌های ناشی از نور خورشید یا بی‌نظمی در رنگ پوست شما را درمان کنند. لیفت صورت، جراحی‌های کاملا شخصی است که برای صورت هر فرد و اهداف مورد انتظار او طراحی می‌شوند.

در طول فرایند لیفت صورت، جراح زیبایی چربی و بافت زیر پوست را به شکل‌های زیر تغییر می‌دهد:

  • کمک به صاف کردن چین و چروک‌ها
  • برداشتن پوست اضافی که باعث افتادگی یا شل شدن پوست می‌شود
  • بلند و سفت کردن پوست صورت

لیفت صورت فقط روی دو سوم پایین صورت و اغلب گردن یا دکلته متمرکز می‌شود. مردم به دلایل مختلفی عمل لیفت صورت را انجام می‌دهند. یکی از دلایل رایج این روش درمانی کمک به پنهان کردن علائم پیری پوست است.

blank

آسیب عصبی

آسیب به اعصاب نادر است. این آسیب می‌تواند بر اعصابی که حس لامسه یا ماهیچه‌ها را کنترل می‌کنند تأثیر بگذارد. این اثر ممکن است موقت یا دائمی باشد. از دست دادن موقت حس لامسه یا ناتوانی در حرکت دادن عضله‌ی صورت می‌تواند چند ماه تا یک سال طول بکشد. ممکن است این اتفاق منجر به ناهمواری ظاهر یا حالت صورت شود. جراحی ممکن است مقداری به بهبود این مشکل کمک کند.

جای زخم

اسکارهای برش حاصل از لیفت صورت دائمی هستند. با‌این‌حال، آن‌ها معمولا با خط مو و خطوط طبیعی صورت و گوش پنهان می‌شوند. به ندرت، برش‌ها می‌توانند منجر به زخم‌های برجسته شوند. ممکن است از تزریق یک داروی کورتیکواستروئید یا سایر درمان‌ها برای بهبود ظاهر اسکار استفاده شود.

فواید و مزایای لیفت صورت

ظاهر و شکل صورت با افزایش سن تغییر می‌کند، پوست آن شل‌تر می‌شود و به این راحتی باز نخواهد شد. تجمعات چربی نیز در برخی از نواحی صورت کاهش و در برخی دیگر افزایش می‌یابند. لیفت صورت می‌تواند این تغییرات مرتبط با افزایش سن را برطرف کند و باعث کاهش مشکلاتی شود که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • افتادگی ظاهر گونه‌ها
  • ایجاد پوست اضافی در خط فک پایین و شکل‌گیری غبغب
  • ایجاد چین‌های عمیق پوستی از کناره‌های بینی تا گوشه‌ی دهان
  • افتادگی پوست و شکل‌گیری چربی اضافی در گردن که با لیفت گردن برطرف می‌شود

لیفت صورت برای چین و چروک‌های ریز، آسیب‌های ناشی از نور خورشید، چین و چروک‌های اطراف بینی و لب بالایی یا رنگ ناهماهنگ پوست مناسب نیست.

لیفت صورت به روش‌های غیرجراحی مانند لیفت با نخ نیز روشی نسبتا سریع با مشکلات و خطرات کمتر است اما نتایج آن ظریف و موقتی هستند. بنابراین، برای تصمیم‌گیری درباره‌ی این روش لیفت صورت باید اهداف و شرایط شما در نظر گرفته شوند. برای اینکه متوجه شوید این روش برای شما مناسب است یا خیر، با جراح پلاستیک خود صحبت کنید و پاسخ این سؤالات را در نظر بگیرید:

  • می‌خواهید نتایج درمان شما چقدر دوام داشته باشند؟
  • آیا به دنبال یک تغییر ظریف هستید یا تغییری چشم‌گیرتر می‌خواهید؟
  • آیا می‌خواهید ناحیه‌ی کوچکی از پوست خود را سفت کنید یا پوست شل و افتاده‌ی زیادی دارید؟
  • آیا جراحی زیبایی سنتی برای شما مناسب است یا می‌خواهید از این روش اجتناب کنید؟

blank

کلام آخر

برای زیبایی و جوان‌سازی پوست روش‌های مختلفی وجود دارند که یکی از آن‌ها لیفت صورت است. لیفت صورت به صورت جراحی یا غیرجراحی و از طریق روش‌هایی مانند لیفت با نخ انجام می‌شود. برخی از شرایط سلامتی و مصرف بعضی از داروها ممکن است بر اثرگذاری لیفت صورت تأثیر بگذارند. بنابراین، پیش از اینکه این روش را امتحان کنید، باید با یک پزشک متخصص زیبایی مشورت کنید. او می‌تواند با توجه به شرایط و سابقه‌ی پزشکی شما درباره‌ی این موضوع بهتر تصمیم بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا