گردشگری

بهترین دریا برای سفر تابستانی کدام است؟

بهترین دریا برای سفر تابستانی کدام است؟ اغلب مسافران برای تعطیلاتِ تابستانی به دنبالِ سواحل با آب و هوای خوب می گردند تا از گرمای شهر به دور باشند. در این مقاله از کیوی سایت با معرفی بهترین ساحل ایران برای سفر تابستانی، شما را برای یک مسافرتِ به یاد ماندنی راهنمایی خواهیم کرد.

بهترین دریا برای سفر تابستانی کدام است؟

دریا، ساحل، آسمان، شن های نرم، آفتاب درخشان، نسیم خنک، همه اینها وجه مشترک سواحل در شهرها و کشورهای مختلف دنیا هستند اما این پایان ماجرا نیست. هر منطقه ساحلی، ویژگی ها و مزیت های خاص خود را دارد. غذاهای هر منطقه با یکدیگر متفاوت است. همچنین معماری شهری، دشت ها، جنگل ها و لوکیشن های اطراف ساحل هم با هم فرق می کنند. حتی دریاها به دریاهای خروشان و موج دار و دریاهای آرام و ساکن تقسیم می شود. هوای سواحل نیز متغیر است. برای شنا آب و هوای گرم و مرطوب را می پسندید یا آب و هوای معتدل و یا خنک، شاید آب های گرم را به آب های سرد ترجیح می دهید وشاید داغی خورشید را برای آفتاب گرفتن دوست دارید. همه اینها بستگی به علاقه مندی های شما دارد. در این مطلب ما شما را سواحل پر طرفدار و پر بازدید توسط ایرانیان آشنا می کنیم که مسافت های چندان طولانی برا ی رسیدن نمی طلبند.

ساحل چمخاله

زیباترین ساحل توریستی استان گیلان که در میان گردشگران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، ساحل چمخاله نام دارد. شهر چمخاله یکی از شهرهای استان گیلان به شمار رفته که در بخش مرکزی شهرستان لنگرود واقع شده و تنها ۱۰ کیلومتر با آن فاصله دارد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های شهر توریستی چمخاله می‌توان به قرار گرفتن بخش بزرگی از زمین‌های آن در نوار ساحلی اشاره کرد که جلوه خاصی به آن بخشیده است. بهتر است بدانید که شهر چاف و چمخاله بعد از شهرستان انزلی، عنوان دومین قطب توریستی در استان گیلان را به خود اختصاص داده است و در سال ۱۳۹۰ هم توانست عنوان بهترین ساحل این استان را از طرف وزارت کشور به دست آورد.

در چند سال اخیر مراکز تفریحی و گردشگری بسیاری برای ساحل چمخاله در نظر گرفته شده و بیش از پیش بر زیبایی آن افزوده است. قدم زدن در ساحل ماسه‌ای دریای چمخاله با وجود صدف‌های سفید رنگ بسیار زیاد آن، موجب شده که خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از این شهر در ذهنتان ثبت شود. چمخاله در تمام فصل‌های سال میزبان مسافران و گردشگران زیادی است، اما تابستان‌های بسیار شلوغی را تجربه می‌کند.

نیمه دوم بهار و تابستان آن زیباتر از سایر فصل‌ها است، البته اگر تمایل دارید که در زمان‌های خلوت به این شهر سفر کنید، اوایل پاییز و اواخر زمستان بهترین انتخاب برای شما محسوب می‌شود.

مسیر دسترسی به ساحل چمخاله: شهرستان لنگرود، مسیر جاده چمخاله، ۱۰ کیلومتر برانید، بعد از پل بزرگ چمخاله به سمت راست

مطلب پیشنهادی جهت مطالعه: دره چاشت خوران کجاست؟

سواحل کیش

کیش با سواحل متنوع و زیبا وشگفت انگیزش همیشه مقصد اول گردشگران ایرانی بوده است. زیبایی جزیره با دریای آبی و ماسه های طلایی و سفید در زیر نور آفتاب، دو چندان می شود. در تابستان کیش یک مقصد مناسب و به صرفه برای تفریحات تابستانی است. همه چیزدر تابستان تخفیفات بالای 50 الی 70 درصد را تجربه می کنند از رزرو هتل گرفته تا تفریحات آبی و غیر آبی، جشنواره های بسیاری هم در سطح شهر همراه با جوایز برای گردشگران برگزار می شود. سواحل کیش یکی از زیباترین سواحل در دنیاست. تعدد لوکیشن های متنوع ساحلی از مزیت های سواحل کیش است. از ساحل های صخره ای با آب های خروشان گرفته تا سواحل آرام نیلگون با ماسه های نرم طلایی. اگر سوار قایق شوید می توانید بسیاری از آبزیان مانند عروش های دریایی، صدف، حلزون، شقایق‌ دریایی و انواع مختلف ماهی‌های زینتی و مرجان‌ها را در آب ببینید.امکانات تفریحی بسیاری در سواحل کیش وجود دارد. یکی از تفریحات لذت بخش و ارزان برای گردشگران، شنا و آفتاب گرفتن در سواحل کیش است. آب های شفاف جزیره و سواحل آرام آن بهترین مکان برای ریکلس کردن و مدیتیشن می باشد.همچنین امکانات دیگری نظیر جت اسکی، فلای برد، پاراسل، غواصی، قایق سواری، کشتی تفریح، شنا و سولار، پیست های دوچرخه سواری در نوار ساحلی و… نیز از جمله تفریحاتی هستند که می توانید در ایام تابستان و در سواحل نیلگون خلیج فارس آنها را تجربه کنید و خاطره ای ماندنی در کنار دوستان و خانواده خود ثبت کنید. فراموش نکنید که تابستان های کیش گرم و مرطوب است و همین ویژگی باعث ورود سیل مسافران به سواحل کیش برای شنا و خنک شدن در آب های جزیره می شود. و یکی از مهم ترین ها قبل از سفر به کیش در تابستان رزرو خودرو است. با اجاره خودرو در کیش خیالتان از عبور و مرور و تردد در شهر و سواحل راحت است. نگران مسیرهای آفتابی کیش نخواهید بود و به راحتی به تمامی نقاط جزیره دسترسی خواهید داشت. و می توانید به آسانی از هتل و یا سواحل و پلاژهای تفریحی خود را به مراکز خرید و جاذبه های گردشگری جزیره برسانید.

ساحل زیتون

ساحل زیتون در جزیره قشم که در حقیقت بخش از پارک زیتون است، با داشتن یک مدرسه شنا برای تمام سنین، ساحلی فوق‌العاده برای ورزش‌های آبی محسوب می‌شود.

رستوران‌های این منطقه که تعداد آنها هم کم نیست، غذاهای متفاوتی را سرو می‌کنند؛ مثل میگو با زردچوبه و ادویه‌های محلی و نوشیدنی‌های تهیه‌شده از گل میخک و گلبرگ‌های خشک‌شده گل رز. در برخی از رستوران‌ها حتی می‌توان از تماشای اجرای زنده موسیقی در حین خوردن شام و تماشا کردن دریا نیز لذت برد.

ساحل چابکسر

شهر چابکسر در شرقی‌ترین بخش استان گیلان واقع شده و در ۵ کیلومتری شهرستان رامسر قرار دارد. در حقیقت چابکسر و رامسر را می‌توان شهرهای مرزی استان گیلان و مازندران دانست. یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب شهر چابکسر که نمی‌توان آن را در هیچ جای کشور یافت، فاصله بسیار کوتاه کوه تا دریا بوده که در حدود ۱۳۰۰ متر است. فاصله کم جنگل و دریا در این شهر موجب شده تا منظره‌ای بسیار جذاب و کم‌نظیر در چابکسر رقم بخورد.

ساحل چابکسر را می‌توان زیباترین و بهترین ساحل شمال دانست، زیرا کمتر دستخوش تغییرات شهری شده و از ساخت بی‌رویه مناطق گردشگری در آن خودداری شده است. خط ساحلی شهر چابکسر در حدود ۷ کیلومتر بوده و تماشای دریای مواج و آبی رنگ آن واقعا حیرت‌انگیز است. این شهر دارای سه ساحل زیبای دیگر به نام ساحل گلسرخ، ساحل اوشیان و ساحل طلایی قاسم آباد هم بوده که هر کدام در نوع خود شگفت‌انگیز هستند و از جلوه‌های دیدنی زیبایی برخوردارند.

ساحل بندرعباس

در جنوب کشور، یکی دیگر از زیباترین سواحل ایران یعنی ساحل بندرعباس را می‌توان پیدا کرد؛ جایی که قدم زدن بر روی شن‌های نرم آن، تجربه‌ای متفاوت را برای شما رقم زده و شرایط را برای بازی کودکان و ساخت قلعه‌های شنی مهیا می‌کند.

بهترین زمان برای سفر به ساحل بندرعباس، زمستان است چون در این زمان، رطوبت هوا تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و اوایل دی‌ماه، دمای آب نیز به ۲۴ درجه سلسیوس (۷۵ درجه فارنهایت) می‌رسد. به واسطه هتل‌های مدرن و امکانات تفریحی فراوان در این منطقه، برخی افراد ساحل بندرعباس را بهترین ساحل ایران می‌دانند.

 ساحل بندر کیاشهر

یکی از سواحل زیبا و دیدنی استان گیلان که نمی‌توان غروب زیبای آن را از دست داد، ساحل بندر کیاشهر است. کیاشهر در فاصله ۱۷ کیلومتری آستانه اشرفیه واقع شده و از جاذبه‌های آن می‌توان به پل چوبی و طولانی که بلوار ساحلی را از روی تالاب و نیزارها به دریا پیوند می‌زند، اشاره کرد؛ قدم زدن بر روی پل چوبی آن واقعا تجربه‌ای غیرقابل وصف برای شما رقم می‌زند.

بندر کیاشهر به دلیل داشتن ساحل ماسه‌ای، یکی از بهترین مکان‌ها برای شنا به شمار می‌رود، از این رو هر ساله مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. از مکان‌های تفریحی ساحل کیاشهر می‌توان به پیست موتورسواری آن اشاره کرد.

مسیر دسترسی به ساحل بندر کیاشهر: گیلان، آستانه اشرفیه، بندر کیاشهر، ساحل بندر کیاشهر

ساحل بندر انزلی

  • نوع ساحل: ماسه‌ای
  • امکانات رفاهی و تفریحی: کامل
  • آدرس: استان گیلان، ۴۰ کیلومتری شمال شرق رشت، شهر بندر انزلی، اسکله انزلی

ساحل بندر انزلی از زیباترین سواحل ایران به شمار می‌رود. طول کرانه دریای مازندران در این شهر به بیش از ۴۰ کیلومتر می‌رسد. اسکله ساحلی بندر انزلی از معروف‌ترین جاهای دیدنی گیلان است و چشم‌اندازی زیبا به کشتی‌های بازرگانی و ماهی‌گیری دارد. تماشای غروب خورشید در ساحل بندر انزلی گردشگران زیادی را به این ساحل جذب می‌کند.

در ساحل بندر انزلی نیز امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی برای گردشگران و مسافران تعبیه کرده‌اند. آلاچیق‌های مناسب اتراق، زمین فوتبال، زمین والیبال ساحلی، قایق‌های تفریحی، جت اسکی، شاتل، موتور چهارچرخ و پاراسل از جمله امکانات این ساحل هستند. ساحل بندر انزلی در مجاورت اسکله تفریحی این شهر، بیشترین بازدید را در طول سال نسبت به کرانه‌های دیگر در بندر انزلی دارد. برای دسترسی به اسکله بندر انزلی باید به میدان ۲۳ مهر انزلی، خیابان آیت‌الله نجفی و سپس بلوار اطبا بروید.

ساحل ریشهر

ساحل ریشهر در بوشهر یکی از قدیمی‌ترین و البته زیباترین سواحل ایران است که سالانه هزاران نفر برای فرار از هوای آلوده و استرس شهرهای بزرگ به آن سفر می‌کنند.

این منطقه میزبان بسیاری از مسافران خارجی به‌خصوص مردم بحرین و کویت نیز هست و مناظر سنگی آن، ساحل ریشهر را به مکانی عالی برای صخره‌نوردی تبدیل می‌کند.

در اینجا کرایه قایق‌های تندرو هم محبوبیت زیادی میان مسافران دارد. همانند سایر سواحل جنوب کشور، اگر می‌خواهید از رطوبت و آفتاب سوزان جنوب در امان باشید، زمستان به ساحل ریشهر سفر کنید. اوایل دی‌ماه، دمای آب این منطقه به ۲۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در آن می‌توان از آب‌تنی لذت برد.

ساحل خلج رامسر

ساحل خلج رامسر را می‌توان بهترین ساحل مازندران به حساب آورد، زیرا علاوه بر داشتن چشم انداز دیدنی، بسیار تمیز بوده و امکانات متعددی برای آن در نظر گرفته شده است. قدم زدن در کنار این ساحل و گوش دادن به صدای دریا، آرامشی غیرقابل باور به شما هدیه می‌کند که باید حتما آن را تجربه کنید.

ساحل خلج رامسر را می‌توان از نظر پاکیزگی و داشتن امکانات متعدد، بهترین ساحل شمال دانست.

ساحل سی سنگان

  • نوع ساحل: سنگی و ماسه‌ای
  • امکانات رفاهی و تفریحی: کامل
  • آدرس: استان مازندران، ۳۰ کیلومتری جاده نوشهر به نور، ساحل سی سنگان

ساحل سی سنگان در نزدیکی پارک جنگلی سیسنگان قرار دارد. این پارک جنگلی در ۳۵ کیلومتری جاده نوشهر به‌سمت نور قرار گرفته است و ساحل نزدیک آن از زیباترین سواحل شمال ایران است. مجاورت ساحل سی سنگان با جنگل و کوهستان چشم‌اندازی تماشایی در کرانه دریای مازندران در این نواحی به وجود آورده‌اند. گشت‌وگذار در جنگل سی سنگان و پیاده روی در ساحل نزدیک این جنگل برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی تجربه‌ای زیبا خواهد ساخت.

جنگل‌های سی سنگان محل زندگی سنجاب‌های ایرانی هستند و گونه‌های متنوع گیاهی در نزدیکی ساحل سی سنگان رشد کرده‌اند. در این ساحل امکانات تفریحی متنوعی نیز وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان قایق‌سواری، اسب‌سواری، شاتل، پاراسل و موتور چهارچرخ را نام برد. پس از گشت‌وگذار در ساحل و جنگل سی سنگان می‌توانید در آلاچیق‌های ساحلی اتراق یا در جنگل کمپ کنید. برای بازدید از این منطقه باید به یکی از شهرهای نور یا نوشهر بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا