سبک زندگی

تعبیر بیماری و مریض در خواب از نظر قرآن و معبران معروف

تعبیر بیماری و مریض در خواب از نظر قرآن و معبران معروف چیست؟ تعبیر بیماری می تواند نشان از ناخوشیِ خودِ شخص و یا یکی از اطرافیان او باشد. در ادامه‌ی این مقاله از کیوی سایت به تعابیرِ دقیق‌تری از دیدن بیماری در خواب اشاره خواهیم کرد.

تعبیر بیماری و مریض در خواب از نظر قرآن و معبران معروف

از نظر جابر مغربی

✍️ مشاهده خوابی از بیماری های مختلف به از سکه افتادن و بی ارزش شدن واجبات و محرمات خداوند، احکام و سنت های الهی تعبیر می‌شود.

✍️در همین راستا بعضی از خواب شناسان معتقدند که تعبیر خواب بیماری گناه، کج روی، سرکشی و نافرمانی از دستورات خداوند است.

✍️ تعبیر دیگر این خواب به معنای این است که از جانب شخصی بزرگ، ثروتمند و عالی مقام گزند، غم و اندوهی به شما می رسد. اگر آقا هستید این دلخوری، ناراحتی و دل شکستگی ممکن است از سوی همسرتان نیز ایجاد شود.

از نظر ابن سیرین:

✍️ خوابی که در آن بیمار و ناخوش احوال باشید؛ خبر از کج روی و آلوده شدن به گناه و فساد است. به طوری که دین و ایمانتان را بر باد می دهید. همچنین رفتار شما با مردم از روی ریا، دو رویی و نفاق است.

✍️ دسته ای از خواب شناسان معتقدند که خواب بیماری این گونه تعبیر می شود که در سال جاری از دنیا خواهید رفت و عمرتان به پایان می رسد.

✍️ چنانچه در خواب بیمار باشید و سپس بهبودی و سلامت نصیبتان شود؛ اما در مکانی غیر از خانه خود باشید و با هیچ کس هم کلمه ای صحبت نکنید؛ یعنی در عالم واقعیت بیمار و ناخوش می‌شوید و این بدحالی به درازا می کشد. به نحوی که امکان دارد (دور از جانتان) همین بیماری به مرگ و هلاکت شما ختم شود.

ادامه مطلب  بعد از چند وقت تاثیر ورزش کردن رو میشه دید؟

✍️ اما اگر در خواب و رویا از بیماری رهایی یافته و به صحبت، تعامل و رفت و آمد با مردم بپردازید؛ به معنای این است که در زندگی واقعی نیز بهبودی و سلامتی خود را باز می یابید.

امام صادق ع

اگر کسی در خواب ببیند که بیمار است و به دلیل بیماری ناله کند معنی خوابش این است که از غم نجات پبدا می کند.

اگ در خواب کسی دید که بیمار است اما خشنود و راضی به رضای خدا است معنی خواب اخوب و نیکو است.

اگر در خواب ببینید که بیمار و لخت و برهنه هستید معنی خواب این است که آخر عمرتان است و به زودی می میرید.

از نظر ابراهیم کرمانی

✍️ خوابی که در آن بیمار باشید و به دلیل همین بیماری برهنه و عریان شوید؛ یعنی پیمانه عمر شما به سر آمده است و به زودی از دنیا می روید.

✍️ بعضی خواب شناسان اعتقاد دارند که دیدن رویایی از بیماری و مریضی را باید سمبل و نمادی از زناکاری، گناه و انحراف دانست. همچنین این خواب می‌تواند برای آقایان به معنای این باشد که از سوی همسرشان مورد بی مهری و بد رفتاری قرار می گیرند. به طوری که دچار غم و اندوه می شوند. در حالت دیگری از این خواب گفته شده که از سمت شخصی عالی مقام دچار رنج، زحمت و غم می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا