سایت دیزاین

زوم با تاچ پد لپ تاپ چگونه است؟

در ویندوز ۱۰ می‌توانید ژست‌های حرکتی مختلفی را برای تاچ پد لپ‌تاپ تعریف و فعال کنید که سهولت استفاده از لپ‌تاپ را دوچندان می‌کند. با کیوی سایت همراه باشید تا نحوه فعال کردن این ژست‌های حرکتی را مرور کنید.

همه لپ‌تاپ‌های ویندوز ۱۰ نمی‌توانند از این قابلیت استفاده کنند و برای استفاده از ژست‌ها به یک لپ‌تاپ نسبتاً مدرن نیاز دارید. از نظر فنی، لپ تاپ شما باید به یک تاچ پد دقیق مجهز باشد.

برای اطلاع از نوع تاچ پد خود به قسمت تنظیمات رفته و Devices را انتخاب کنید و سپس روی Mouse and touchpad کلیک کنید. در قسمت تاچ پد اگر جمله Your computer has a precision touchpad را مشاهده کردید به این معنی است که لپ تاپ شما امکانات سخت افزاری لازم را دارد.

زوم با تاچ پد لپ تاپ

زوم با تاچ پد لپ تاپ

کلیک: با فشار دادن روی صفحه لمسی، می توانید عملکردی مانند کلیک چپ از این حرکت دست دریافت کنید.

کلیک راست

برای انجام یک کلیک راست، صفحه لمسی را با دو انگشت فشار دهید یا گوشه سمت راست پایین صفحه لمسی را با یک انگشت فشار دهید.

کشیدن و رها کردن

برای کشیدن (مثل اینکه روی یک نماد کلیک کرده اید و دکمه کلیک را نگه داشته اید) روی تاچ پد و روی نماد مورد نظر، دو ضربه سریع بزنید و دست خود را روی صفحه لمسی نگه دارید و آن را به جایی که می خواهید رها کنید منتقل کنید. فایل، آن را انتقال دهید.

اسکرول

برای پیمایش عمودی یا افقی در صفحات وب، دو انگشت خود را روی صفحه لمسی قرار دهید و آنها را به صورت افقی یا عمودی حرکت دهید.

ادامه مطلب  خطای اتصال به کتابخانه المنتور پرو

زوم با تاچ پد لپ تاپ

دو انگشت خود را روی صفحه لمسی قرار دهید و به سمت داخل یا خارج حرکت دهید، درست مانند صفحه لمسی.

وارد حالت Task View شوید

سه انگشت خود را روی صفحه لمسی قرار داده و به سمت بالا بکشید. در این حالت حالت Task View فعال می شود و با کلیک بر روی صفحه مورد نظر می توانید به این صفحه هدایت شوید. با سه انگشت به پایین بکشید تا بدون انتخاب پنجره از Task View خارج شوید.

فیلم آموزش زوم با تاچ پد لپ تاپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا