گردشگری

فاصله ساری تا بجنورد با ماشین چقدره؟

فاصله ساری تا بجنورد با ماشین چقدره؟ بجنورد با مساحت 36 کیلومتر مربع، یکی از بزرگترین شهرهای ایران در خراسان شمالی است. این شهر در منطقه‌ای کوهستانی با فلات‌های مرتفع قرار دارد که ساکنین آن زمستان‌های بسیار سردی را تجربه می کنند. اگر قصد دارید از ساری به شهر بجنورد سفر کنید، تا انتهای این مقاله از کیوی سایت با ما همراه باشید تا مسافتِ این دو شهر را بررسی کنیم.

دیدنی‌های بجنورد

بجنورد شهر تاریخ و طبیعت است. در این شهر از جاذبه‌های طبیعی مثل چشمه، جنگل، رودخانه و دره سرسبز تا بناهای تاریخی و اماکن مذهبی را خواهید دید. در ادامه به چند مورد از جاذبه‌های دیدنی بجنورد سر می‌زنیم و در کوچه پس‌کوچه‌های این شهر می‌گردیم!

تفرجگاه بابا امان

اگر دلتان یک جای سرسبز می‌خواهد که با خانواده خوش بگذرانید، منطقه تفریحی و گردشگری بابا امان را انتخاب کنید. این پارک پر از درختان تنومند و چشمه‌های زلالی است که سر از خاک بیرون آورده‌اند تا گل‌ و بوته‌های این منطقه را سیراب کنند. اگر به بابا امان رفتید، حتما از حیات وحش پردیسان و آرامگاه شاهزاده اسماعیل نیز دیدن کنید. این منطقه گردشگری را در کیلومتر ۱۰ جاده بجنورد پیدا می‌کنید.

عمارت آیینه مفخم

اگر اهل تاریخ باشید، از تماشای عمارت آیینه مفخم سیر نخواهید شد. این بنا در دو طبقه ساخته شده است که طبقه دوم آن اتاقی سراسر آیینه‌کاری شده دارد. دورتادور عمارت را هم باغی بزرگ فراگرفته تا همه چیز برای بازدید از جاذبه‌ای چشم‌گیر تکمیل باشد. این بنا را در انتهای خیابان شریعتی شمالی بجنورد پیدا می‌کنید.

آتشکده اسپاخو

آتشکده اسپاخو یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی و جاهای دیدنی بجنورد است. آتشکده اسپاخو در ۱۰۰ کیلومتری غرب شهر بجنورد و در ۶۵ کیلومتری غرب شهر آشخانه بر روی تپه ای مرتفع در دامنه جنگل های سوزی برگ ارس و در قسمت جنوبی روستای اسپاخو واقع شده است. کلمه اسپاخو از دو واژه هسب یا اسپ کلمه ای پهلوی که در گذر طمان با اسب تغییر یافته است. در کل اسپاخو به معنی محل نگه داری و پرورش اسب است. آتشکده اسپاخو در زمان ساسانیان بنا شده است. مردم محلی بر این باورند که آتشکده در زمان قدیم کلیسا بوده است. شکل دایره‌ای محراب، آتشدان و سوراخ‌های درون سقف گنبد که روزنه‌هایی برای خروج دود نشانه ای از حضور زرتشتیان باستان در این منطقه است.

فاصله ساری تا بجنورد با خودروی سواری شخصی

نزدیکترین و بهترین مسیر ساری به بجنورد با خودروی سواری:

مسافت : 437 کیلومتر

مدت زمان: 5 ساعت و 27 دقیقه است.

شهرهای بین ساری تا بجنورد

مسیر1: سورک، نکا، رستم کلا، بهشهر، گلوگاه، گرگان

مسافت ساری تا بجنورد با اتوبوس

مسیر1: 437 کیلومتر

جاهای دیدنی مسیر ساری به بجنورد

در مسیر بین ساری تا بجنورد ، جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی متعددی وجود دارند که می توانید با بررسی مسیر ، بازدید از این مکان ها را در برنامه سفر خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا