سبک زندگی

فایده میکرودرم ابریژن برای پوست چیه؟

فایده میکرودرم ابریژن برای پوست چیه؟ امروزه خانم‌ها برای زیبایی و جوانسازی پوست خود دست به هر کاری می زنند، اما یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای شادابی پوست، میکرودرم ابریژن است که با حذف تمام سلول‌های مرده، پوستی تمیز و جوان به شما هدیه می دهد. برای آشنایی بیشتر با این روش تا انتهای این مقاله از کیوی سایت با ما همراه باشید.

میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن روش زیبایی کم تهاجمی است که برای لایه‌برداری و پاکسازی پوست استفاده می‌شود. در این روش لایه ضخیم و مرده پوست جدا می‌شود. علاوه بر خاصیت جوان‌سازی میکرودرم، این روش باعث ازبین‌رفتن آسیب‌های ناشی از نور خورشید، لکه‌های مربوط به افزایش سن، آکنه، اسکار و سایر مشکلات پوستی می‌شود.

در این روش از یک اپلیکاتور مخصوص استفاده می‌شود که لایه سطحی پوست را می‌ساید. همچنین ممکن است برای انجام ابریژن صورت، کریستال‌های ریزی روی پوست اسپری شود تا سلول‌های مرده را لایه‌برداری کند.

فواید میکرودرم چیست ؟

 میکرودرم برای جای جوش

فرورفتگی ها و لک های ناشی از جوش ها و جای آکنه ، با میکرودرم قابل رفع است.  طی جلسات لازم، پوست صاف و بدون لک خواهد شد.

مطلب پیشنهادی جهت مطالعه: چطور چین و چروک دور دهان را از بین ببریم؟

جوان سازی پوست

از این روش در درمان چروک های سطحی و کم عمق پوست می توان  استفاده کرد. قوام کلی پوست پس از چند جلسه درمان بهتر خواهد شد ولی چروک های خیلی عمیق با این روش درمان نمی شوند و این که پوست شفاف تر و محکم تر می شود، از دیگر فواید میکرودرم می باشد.

لک های پیری یا کبدی

نور آفتاب باعث لکه های پیری می شود و یا در سنین بالا در پوست های روشن دیده می شوند. این لک ها با میکرودرم ابریشن از بین می روند.

 لک های حاملگی

از مهم ترین فواید میکرودرم ، کمرنگ یا محو کردن لک های حاملگی است.

دیگر فواید:

هدف از انجام میکرودرم ابریژن صاف شدن و روشن‌تر شدن پوست صورت است. با استفاده از این روش می‌توان بسیاری از مشکلات پوستی را درمان کرد. فواید این روش عبارتند از:

  • رفع تیرگی پوست
  • یکنواخت شدن رنگ پوست در نواحی مختلف صورت
  • هموار شدن بافت پوست در نواحی مختلف
  • ازبین‌رفتن لکه‌های مربوط به افزایش سن
  • ازبین‌بردن لکه‌های تیره‌ای که به دلیل آکنه ایجاد می‌شوند.
  • درمان ملاسما (نوعی لکه پوستی تیره که شایع است.)
  • رفع جای زخم
  • کوچک شدن منافذ باز پوست
  • رفع خطوط ظریف و چین‌وچروک.

انواع میکرودرم ابریژن

دستگاه ابریژن صورت بر اساس نیاز افراد در انواع مختلفی ساخته شده است. از نوع خانگی و ساده آن تا دستگاه‌های حرفه‌ای در بازار موجود است. دستگاه‌های حرفه‌ای از نظر عملکرد دو نوع هستند. تفاوت آنها در نوع هند پیس است.

۱. دستگاه میکرودرم آبریژن الماسی

در این نوع از دستگاه میکرودرم، هند پیس دارای نوک الماسی است. این بخش برای لایه‌برداری سلول‌های مرده پوست طراحی شده است. در این دستگاه پس از لایه‌برداری بلافاصله سلول‌های مرده با مکش جمع‌آوری می‌شوند. شدت لایه‌برداری به نحوه کار متخصص بستگی دارد. هرچه فشار دستگاه روی پوست بیشتر باشد و مکش طولانی‌تر انجام شود، لایه‌برداری شدیدتر است. معمولا از این نوع دستگاه برای نواحی حساس صورت مانند پوست زیر چشم استفاده می‌شود.

۲. دستگاه میکرودرم آبریژن کریستالی

هند پیس این نوع دستگاه، کریستال‌ها را روی پوست ساطع می‌کند. با اسپری شدن کریستال‌های بسیار ریز روی پوست، سلول‌های مرده جدا شده و توسط ساکشن جمع‌آوری می‌شود. کریستال‌هایی که در این نوع دستگاه استفاده می‌شوند، انواع مختلفی دارند. این کریستال‌ها ممکن است اکسید آلومینیوم یا بی‌کربنات سدیم باشد.

۳. دستگاه هیدرودرم ابریژن

این نوع دستگاه از دو نوع دیگر جدیدتر بوده و امروزه بیشتر استفاده می‌شود. در این روش لایه‌برداری بدون کریستال انجام شده و سپس محصولات مراقبت از پوست در نواحی مختلف تزریق می‌شوند. در این فرایند علاوه بر لایه‌برداری، تولید کلاژن تحریک شده و گردش خون در پوست به حداکثر می‌رسد.

۴. دستگاه میکرودرم آبریژن خانگی

دستگاه‌های آبریژن خانگی کوچک بوده و می‌توان از آن در کنار اسکراب‌های لایه‌بردار استفاده کرد. شما می‌توانید این نوع دستگاه را از فروشگاه‌های آنلاین یا بازار خریداری کنید. باید این نکته را در نظر داشته باشید که دستگاه‌های حرفه‌ای لایه‌برداری عمیق‌تری داشته و زودتر نتیجه می‌دهند.

مراقبت های بعد از میکرودرم

در ذیل به تعدادی از مهم ترین مراقبت های بعد از میکرودرم ، که باید در جهت دستیابی به بهترین نتایج از میکرودرم ، بعد از انجام این روش جوانسازی رعایت کرده و انجام دهید اشاره کرده ایم :

از قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید خودداری نمایید

  1. استفاده از کرم ضدآفتاب از جمله مهم ترین مراقبت هایی است که باید بعد از میکرودرم به آن توجه ویژه شود.
  2. پوست شما بعد از انجام میکرودرم به اندازه یک لایه نازک تر می شود؛ از همین رو احساس درد و سوزش در صورت عدم استفاده از کرم ضدآفتاب در شما وجود خواهد داشت.
  3. همچنین اگر به طور مستقیم در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید قرار بگیرید ممکن است رنگ پوست تان تغییر کند.
  4. صورت خود را بلافاصله بعد از میکرودرم با استفاده از کلاه و ضد آفتاب پوشش دهید.

تمیز نگه داشتن پوست الزامی است

  • بعد از میکرودرم می توانید از لوازم آرایشی استفاده کنید اما توصیه پزشکان متخصص کلینیک زیبایی بنیتا به افراد این است که بلافاصله بعد از اتمام کار، آرایش نکنند.
  • برای مراقبت هرچه بهتر پس از میکرودرم ، به پوست خود حدود 24 ساعت استراحت دهید.
  • برای جلوگیری از سرعت بخشیدن به روند پیری از لوازم آرایشی که استاندارد بوده و از وزارت بهداشت مجوز دارند استفاده نکنید.

از پماد ضدالتهاب استفاده کنید

  1. پوست شما بعد از میکرودرم مخصوصاً جلسه آخر، بیش از حد تصورتان نازک شده و همانطور که گفتیم در این روزها بیشتر از هر زمان دیگری التهاب و سوزش را تجربه خواهید کرد.
  2. به منظور تسکین هرچه بهتر این التهاب و سوزش توصیه می شود که از کرم های ضدالتهاب بهره بگیرید.
  3. استفاده ازکرم های ضدالتهاب موجب تسریع روند ترمیم پوست شما می شود.
  4. کرم هایی که پزشک برای تان تجویز کرده است را طبق دستور پزشک مصرف کنید. در صورت بروز مشکلات پوستی و چنانچه پزشک کرمی را برای تان تجویز نکرده بود می توانید از زینک اکساید بهره بگیرید.
  5. این کرم با بیشترین سرعت و کم ترین عوارض ممکن التهاب و سوزش پوست شما را کنترل می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا