تکنولوژیشبکه های اجتماعی

مشکل نرسیدن ایمیل بازیابی پسورد اینستاگرام و راه های رفع آن

مشکل نرسیدن ایمیل بازیابی پسورد اینستاگرام و راه های رفع آن چیست؟ برای ورود به حساب کاربری خود در اینستاگرام لازم است که نام کاربری و رمز خود را بدانید ولی گاهی ممکن است به هر دلیلی پسوردی که قرار داده‌اید را فراموش کنید. در این مواقع باید از گزینه‌ی فراموشی رمز استفاده کنید تا ایمیلی جهت بازیابی برای شما ارسال شود. حال اگر این ایمیل ارسال نشد چه کنیم؟! در این مقاله از کیوی سایت راه حل رفع این مشکل را بررسی خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

عدم دریافت ایمیل در اینستاگرام

مشکل تایید نشدن ایمیل در اینستاگرام یکی دیگر از موارد رایجی است که کاربران گزارش می کنند. رد شدن ایمیل شما در دو صورت رخ می دهد:

  • گام اول: اولین حالت وارد کردن ایمیل به صورت نادرست می باشد. که در ادامه در عناوین 1 تا 6 به آن اشاره خواهیم کرد.
  • گام دوم: دلیل رد شدن ایمیل اینستاگرام این است که ایمیل تایید یا همان confirmation که از سمت اینستاگرام برای شما ارسال شده را هنوز تایید نکرده اید. در چنین شرایطی می توانید ایمیل خود را تغییر دهید یا مجددا ایمیل تایید را دریافت کنید.

مقاله پیشنهادی: سوپر لایک اینستاگرام چیست؟ با قابلیت جدید اینستا آشنا شوید!

 چرا اینستاگرام ایمیل رو قبول نمیکنه؟

دلایل متعددی برای دریافت نکردن ایمیل از اینستاگرام مطرح است و عمدتا وجود اشتباهات رایج نوشتاری به عدم ثبت ایمیل در اینستاگرام یا مشکل تایید نشدن ایمیل منجر می شود. در ادامه به رایج ترین اشتباهات هنگام ثبت ایمیل اینستاگرام می پردازیم که با یک بررسی کلی و بازبینی ممکن است متوجه اشتباه خود شوید که در ادامه به شرح مفصل هر کدام خواهیم پرداخت. بررسی نکات زیر در عدم دریافت کد اینستا در ایمیل می تواند بسیار کمک کننده باشد:

  • وارد کردن www در ابتدای ایمیل به عنوان مثال: www.info@maizbanfa.net که شکل صحیح آن info@maizbanfa.net می باشد.
  • ساخت دو اکانت اینستاگرام با یک ایمیل
  • چک نکردن تمامی قسمت های ایمیل از جمله قسمت Spam و Junk (در این حالت ایمیل در بخش دیگری جز اینباکس دریافت شده)
  • درج ایمیل با کارکتر های اشتباه یا همان اشتباه تایپی
  • تایید نکردن ایمیل هنگام ثبت ایمیل در اکانت اینستاگرام
  • استفاده از نسخه های غیر رسمی اینستاگرام
  • وارد کردن اکانت در برنامه های فالوور گیر، آنفالوور و …

از کجا بفهمیم چه ایمیلی به اینستاگرام دادیم؟

در صورت تمایل به حذف ایمیل از اینستاگرام یا ثبت ایمیل جدید می توانید از بخش Edit Profile اکانت خود اقدام کنید. حتما می پرسید اصلا ایمیل اینستاگرام کجاست؟ از کجا بفهمیم چه ایمیلی به اینستاگرام دادیم؟ چطور ایمیل را تغییر دهیم یا آن را بررسی کنیم؟ در صورتی که تمایل داشته باشید آدرس ایمیل جدید معرفی کنید، کد تایید جدید دریافت کنید یا اصلا صحت ایمیل خود را بررسی کنید می بایست مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. همان طور که ذکر شد ابتدا بر اساس عناوین قبلی باید بررسی کنید که آدرس ایمیل صحیح، معتبر و بدون www در اکانت اینستاگرام خود درج کرده باشید اما در خصوص رفع مشکل تایید نشدن ایمیل در اینستاگرام می بایست مراحل زیر را دنبال کنید:
  2. به برنامه اینستاگرام مراجعه کرده و قسمت Edit Profile را لمس کنید.
  3. سپس گزینه Personal information Setting را انتخاب کنید.
  4. ایمیل خود را در قسمت ایمیل آدرس E-mail Address مشاهده می کنید. در ابتدا بررسی کنید که این ایمیل مطابق با توضیحات قبلی صحیح و بدون ایراد وارد شده باشد.
  5. اکنون به منظور ثبت ایمیل در اینستاگرام تیک آبی بالا سمت راست را لمس کنید.
  6. حالا برای دریافت کد تایید و حل مشکل تایید نشدن ایمیل در اینستاگرام دکمه نارنجی رنگ confirm را لمس کنید.
  7. در مرحله بعدی باید به ایمیل خود بروید و ایمیلی که از سمت اینستاگرام برای شما ارسال شده را باز کنید و آن را تایید کنید.

ریست‌ پسورد اینستاگرام از طریق شماره موبایل

نکته ای که در این روش لازم ‌است دقت کنید این ‌است که برخی از مواقع اینستاگرام لینک ریست پسورد را به هیچ وجه از طریق پیامک ارسال نمیشود بلکه لینک ارسال شده لینک لاگین ‌است که شما به محض تب کردن لینک ‌مورد نظر وارد صفحه اینستاگرام خود میشوید.

اما برای بازگردانی رمز اینستاگرام ‌از طریق موبایل دقیقا مثل قسمت قبل به Get help with signing in مراجعه کرده حالا در صفحه ی بعد به جای ایمیل گزینه  Send an SMS را انتخاب کنید تا لینک برای شما پیامک شود.

با این کار یک پیامک برای شما ارسال می شود که با تپ کردن بر روی لینک موجود در آن می توانید پسورد خود را ریست کرده و وارد اکانتتان شوید. در صورت ارسال شدن لینک لاگین با این لینک وارد شوید شماره خود راحذف کنید از سینک بودن ایمیل خود داخل اینستاگرام مطمئن شوید و مجدد از طریق ایمیل بازیابی رمز را انجام دهید.

فیس بوک و بازگردانی رمز عبور اینستاگرام از طریق آن

اگرشما از قبل اکانت فیسبوک خود را به اینستاگرام متصل کرده باشید می توانید برای بازگردانی رمز اینستاگرام از این روش استفاده کنید. برای بازگردانی رمز عبور اینستاگرام از طریق فیس بوک به جای Get help with signing in گزینه ی log in with Facebook را انتخاب نمایید تا ورد شما از طریق فیس بوک امکان پذیر شود، در قدم بعد شما لازم است ایمیل و پسورد فیسبوک خود را وارد کنید. پس از احراز هویت در فیس بوک این امکان برای ما فراهم میشود که پسورد اینستاگرام خود را ریست کنیم.

مقاله پیشنهادی: افزایش فالوور اینستاگرام با روش های رایگان

چگونه مشکل عدم ارسال کد اینستاگرام را حل کنیم؟

بعد از فهمیدن دلایل ارسال نشدن کد امنیتی اینستاگرام، به دنبال چک کردن آنها در اکانت خود بگردید، اگر از نسخه‌ فیک استفاده می‌کردید برنامه را پاک کنید و نسخه‌ی اصلی آن را از وبسایت‌های معتبر و یا از گوگل پلی (google play) و اپ استور (app store) دانلود کنید. اگر از نرم‌افزارهای جذب فالوور و افزایش لایک و کامنت استفاده می‌کردید، همه‌ی آنها را حذف کنید.

گاهی اوقات با شماره موبایلی اکانت را درست کردید، که حالا آن را تغییر دادید، بنابراین کد، دریافت نمی‌کنید، سعی کنید همه چیز را چک کنید اگر شماره موبایلتان تغییر کرده است، آن را در اطلاعات اکانت تغییر دهید، حتی پیش شماره‌ی تلفن همراه خود را چک کنید و دوباره وارد کنید و یا اگر لازم است با شماره‌ی دیگر امتحان کنید.

فقط به شماره تلفن برای ساخت اکانت اکتفا نکنید و ایمیل خودتان را در برنامه وارد کنید، در این صورت اگر موفق به دریافت کد امنیتی از طریق پیامک نشدید می‌توانید از ایمیل خود برای دریافت کد استفاده کنید. اگر همه‌ی موارد عدم دریافت کد امنیتی را در اکانت اینستاگرام گوشی خود چک کردید و بازهم، کد به شماره‌ی شما ارسال نشد، مشکل از برنامه‌ اینستاگرام است. در ادامه به سراغ روش‌های حل این مشکل می‌پردازیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا