ترفند نرم افزارهاترفندهای کاربردی

معرفی بهترین افزونه های کروم که می تواند کار شما را راحت کند!

استفاده از افزونه های گوگل کروم می تواند استفاده از این نرم افزار محبوب را راحت تر کند. در این مطلب به معرفی بهترین افزونه های کروم می پردازیم.

1- AdBlock Plus

مواجه‌شدن با تبلیغات‌های اذیت‌کننده در سایت‌های مختلف، یکی از مشکلات مهم کاربران وب محسوب می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، توصیه می‌شود از افزونه‌ی Adblock Plus استفاده کنید. این افزونه اکثر تبلیغات موجود در صفحه‌ی سایت را مسدود می‌کند.

ادبلاک به سه روش مختلف کار می‌کند: ۱. تبلیغات را به‌طورکلی مسدود می‌کند و این تبلیغ نمایش داده نمی‌شود؛ ۲. تبلیغات را به‌شکل فضاهای سفید نشان می‌دهد؛ ۳. تمام کدهای این تبلیغات را به فرمت کلی آن صفحه در سایت تبدیل می‌کند. اگر سایت‌هایی که مرتب به آن‌ها سر می‌زنید از تبلیغات استفاده می‌کنند؛‌ پس حتماً از افزونه ادبلاک پلاس استفاده کنید.

blank

۲- Grammerly

اگر روزانه به نوشتن انگلیسی مشغول هستید،‌ حتماً افزونه‌ی گرامرلی را روی کروم نصب کنید. گرامرلی کمک می‌کند ایرادهای متن خود را پیدا و آن‌ها را ویرایش کنید.

با داشتن اکانت پریمیوم گرامرلی، می‌توانید متن انگلیسی خود را با ابزارهای مختلف تغییر دهید و مواردی مثل لحن متن را نیز براساس نیازتان به‌روز کنید.

۳- لحظه (Lahzeh)

افزونه‌ی لحظه به شما اجازه می‌دهد روی مرورگر گوگل کروم به‌راحتی قیمت لحظه‌ای رمزارزها، دلار و طلا را مشاهده کنید. این افزونه امکان تعریف فهرست سفارشی از دارایی‌ها را دراختیارتان قرار می‌دهد و ابزارهیا جذاب دیگری مثل مبدل قیمت دارد که برای مقایسه‌ی ارزش دارایی‌ها بسیار کاربری است.

از دیگر امکانات افزونه‌ی Lahzeh کروم می‌توان به مشاهده‌ی خبرهای روز در دسته‌بندی‌های مختلف اشاره کرد و البته امکان انتخاب برچسب‌های موردعلاقه برای مشاهده‌ی خبرهای آن دسته نیز وجود دارد. لحظه همچنین امکانات دیگری مثل تقویم، مبدل تاریخ، وضعیت آب‌وهوا، تایمر و ساعت پایتخت‌های مهم جهان را ارائه می‌دهد.

ادامه مطلب  برنامه روتوش چهره برای آیفون رايگان
blank

۴– Postlight Reader

اگر اهل مطالعه در اینترنت و فضای مجازی هستید،‌ مطمئن باشید افزونه‌ی کروم Postlight Reader برایتان بسیار مفید خواهد بود. با این ابزار می‌توانید مطالعه‌ی خود را در اینترنت شخصی‌سازی کنید.

Postlight Reader صفحه‌ی وب مدنظرتان را تغییر می‌دهد تا بتوانید از خواندن مطلب و محتوا روی مرورگر کروم بیشتر لذت ببرید. متن و تصویرهای مهم مطلب را افزونه‌ی خواننده‌ی مرکوری بزرگ‌تر می‌کند تا بتوانید تجربه‌ی راحت‌تری در جست‌وجو بین محتوای دلخواهتان کسب کنید. افزونه‌ی مذکور همچنان قابلیت بوکمارک و نشانه‌گذاری‌کردن دارد که بسیار کاربردی است.

۵- افزونه Checker Plus For Google Calender

امروزه با توجه به‌راحتی کار با ابزاری که گوگل دراختیار کاربرانش قرار می‌دهد، خیلی‌ها در محل کارشان از این ابزار استفاده می‌کنند. یکی از این ابزار، تقویم گوگل یا همان Google Calendar است که به‌لطف آن می‌توانید قرارهای مهم اعم از قرارهای کاری یا غیرکاری را در آن زمان‌بندی و افراد مختلف را در رویداد زمان‌بندی‌شده شریک کنید.

افزونه‌ی Checker Plus For Google Calendar این قابلیت را به شما ارائه می‌دهد که از داخل مرورگر کروم بتوانید به رویدادها و یادداشت‌های تقویم گوگل دسترسی داشته باشید. به‌کمک این افزونه‌ی کروم می‌توان تغییرات دلخواه را در تقویم گوگل خود ایجاد و همچنین، اعلان هشداری برای رویدادهای نزدیک دریافت کنید.

۶- Office Editor

Office Editor این قابلیت را به شما می‌دهد تا در زمان دلخواه تنها با مرورگر کروم کروم، فایل جدیدی ایجاد و مانند برنامه‌ی اصلی آفیس با آن تعامل ایجاد کنید. این افزونه از فایل‌های مجموعه‌ی آفیس ازجمله ورد، پاورپوینت و اکسل پشتیبانی می‌کند و ازطرفی به‌طور کامل با مجموعه‌ برنامه‌های بهره‌وری گوگل یعنی Sheets، Docs و غیره یکپارچه شده است.

ادامه مطلب  آموزش تغییر صدای اعلان ها در ویندوز 11 | قرار دادن صدای اعلان خاص برای ویندوز 11

Office Editor یکی از بهترین ابزارهای کار با اسناد اداری محسوب می‌شود که شما را از نصب مجزای مجموعه‌ی آفیس روی کامپیوتر بی‌نیاز خواهد کرد.

۷- Google Translate

پلتفرم ترجمه‌ی متن به تمام زبان‌های زنده یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل است که به‌راحتی می‌توانید از آن برای ترجمه‌ی متن از زبانی به زبانی دیگر استفاده کنید. با نصب Google Translate، دیگر نیازی نیست برای ترجمه‌کردن متن، وارد سایت گوگل ترنسلیت شوید و ازطریق افزونه‌ی پویایی که همیشه در صفحه‌ی گوگل کروم همراهتان است، این فرایند بسیار سریع‌تر و البته راحت‌تر می‌شود.

Google Translate یکی از افزونه‌های برتر مرورگر کروم محسوب می‌شود که با نصب آن می‌توانید به‌میزان چشم‌گیری در زمان و انرژی خود برای ترجمه‌ی متون وب‌سایت‌ها بهره ببرید.

blank

۸- Notification DM Instagram

Notification DM Instagram به این دلیل در فهرست افزونه‌های برتر کروم قرار گرفته است که اینستاگرام ازجمله اپلیکیشن‌های اجتماعی محبوب در ایران محسوب می‌شود. به‌کمک این افزونه‌ی کروم می‌توانید آخرین اعلان‌ها یا همان نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام را روی مرورگر گوگل کروم دریافت کنید و از جدیدترین اتفاقات رخ‌داده برای حساب کاربری اینستاگرامتان مطلع شوید.

اگر هر روز از اینستاگرام استفاده می‌کنید، افزونه‌ی Notification DM Instagram به شما کمک می‌کند هنگام کار با کامپیوتر همیشه در جریان جدیدترین اعلانات این شبکه‌ی اجتماعی قرار بگیرید.

۹- Hover Zoom Plus

جذاب‌تر شدن رابط کاربری هر برنامه‌ای به تعامل بهتر کاربر کمک می‌کند و افزونه +Hover Zoom یکی از افزونه‌های کروم است که به جذابیت بیشتر این مرورگر کمک می‌کند. به کمک این افزونه می‌تواند عکس‌هایی که در سطح اینترنت پیدا می‌کنید را به شل پاپ آپ زیبایی باز و عکس را در سایز کامل و زوم‌شده مشاهده کنید.

ادامه مطلب  آموزش دوبله فیلم با هوش مصنوعی + معرفی سایت

+Hover Zoom عکس‌ها را در ابعاد و وضوح بومی (‌Native) نمایش می‌دهد و لازم نیست که برای تماشای رزولوشن کامل این عکس را در تب دیگری باز کنید.

۱۰- User-Agent Switcher

اکثر وب‌سایت‌ها طوری برنامه‌نویسی شده‌اند که در سیستم‌عامل‌ها یا دستگاه‌های مختلف ظاهر متفاوتی داشته باشند؛ به‌عنوان مثال سایت زومیت در سیستم‌عامل ویندوز شکل متفاوتی نسبت به ظاهرش در گوشی‌های هوشمند و سیستم‌عامل اندروید یا آی او اس دارد. User-Agent Switcher به کاربر کمک می‌کند تا ظاهرهای متفاوت یک وب‌سایت در سیستم‌عامل‌های مختلف را مشاهده کند.

User-Agent Switcher حتی قابلیت شخصی‌سازی وب‌سایت‌های مختلف را دارد تا در صورت ورود به آن‌ها، رابط کاربری مشخص شده را بارگذاری کند.

۱۱- Strict Workflow

اگر فردی هستید که به‌راحتی حواستان از کار پرت می‌شود و برای متمرکز شدن به کارتان نیازمند یک دلیل محکم هستید، افزونه‌ی Strict Workflow را حتماً به کروم اضافه کنید. این افزونه فهرست وب‌سایت‌هایی که باعث حواس‌پرتی شما می‌شود را دریافت و آن‌ها را بلوکه می‌کند.

Strict Workflow طوری طراحی شده است که از کار خسته نشوید و بعد از ۲۵ دقیقه بلاک کردن پلتفرم‌های پرت‌کننده حواس به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی، ۵ دقیقه زمان استراحت به شما می‌دهد تا بتوانید به ذهن خود استراحت کوتاهی بدهید تا دوباره به مدت زمان بلوک ۲۵ دقیقه‌ای بازگردید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا