سبک زندگی

نحوه چیدن قاشق چنگال در ماشین ظرفشویی

نحوه چیدن قاشق چنگال در ماشین ظرفشویی چگونه است؟ چیدمان درستِ ظروف یکی از مهم‌ترین اعمالی است که رابطه‌ی مستقیمی با میزانِ تمیزیِ ظروف دارد. اگر شما آنگونه که باید ظرف‌ها را در ماشین قرار ندهید، عملا شستشوی بی نتیجه‌ای خواهید داشت؛ بنابراین تا انتهای این مقاله از کیوی سایت با ما همراه باشید تا با نحوه چیدن قاشق چنگال در ماشین ظرفشویی آشنا شوید.

اصول چیدن قفسه ها در چیدمان ماشین ظرفشویی

سبد بالا

برای چیدمان ماشین ظرفشویی در نظر داشته باشید که سبد بالا برای قاشق، چنگال، ملاقه و کف گیر می باشد. قاشق های چایخوری را در موقعیت خود بچینید. چنگال ها و قاشق ها را در سبد خود قرار دهید. کلافه ها و ملاقه ها را به صورت خوابیده قرار دهید، به گونه ای که آب از روی آنها سرازیر شود. در هم قرار دادن قاشق ها و چنگال ها باعث می شود آنها در حین آبپاشی و شستشو موجب جابجایی آنها می شود.

سبد وسط

فتجان ‌ها، لیوان ها و کاسه های کوچک باید در سبد میانی یا وسط قرار داده شوند. از قرار دادن ظروف بیش از ظرفیت خودداری نمائید. این امر موجب افزایش احتمال شکستگی، انسداد جریان آب و مواد شوینده می شود. ظروف پلاستیکی قابل شستشو با ماشین ظرفشویی نیز باید در باید در قفسه وسط قرار داده شوند. این قسمت دور از هر گونه عامل گرمازا می باشد که ممکن است موجب پیچ خوردن و آسیب به ظروف پلاستیکی شود.

بشقاب ها و کاسه ها را به صورت منحنی قرار دهید تا پس از شستشو آب از آنها سرازیر شود و شستشو به درستی انجام شود. دقت کنید کاسه ها باید رو به پایین و اریب باشند. لیوان ها ها وارونه باشند.

ادامه مطلب  اسم عشقمو چی سیو کنم به ترکی

سبد پایین

در چیدمان ماشین ظرفشویی قفسه پایین متعلق به بشقاب ها، کاسه های سرو غذا و سایر ظروف بزرگ است. تکه های بزرگ باقی مانده غذا را باید از روی ظروف پاک کنید و یکبار آنها را آبکشی کنید. هر چند در ماشین های ظرفشویی جدید نیازی به آبکشی ظروف پیش از قرار دادن در ماشین ظرفشویی نیست. زیرا این ماشین ها سنسورهایی دارند که زمان شستشو را بر اساس کثیف بودن ظروف تنظیم می کنند. دیس ها، تخته های برش و سایر ظروف بزرگ باید در انتهای سبد قرار داده شوند تا آبپاش بتواند به صورت آزاد حرکت کند.

نحوه چیدن قاشق چنگال در ماشین ظرفشویی

آماده‌سازی قبل از بارگذاری

قبل از بارگذاری قاشق چنگال در ماشین ظرفشویی، 3 مرحله کلیدی وجود دارد که برای به دست آوردن بهترین نتایج باید دنبال شوند.

تضمین قرارگیری صحیح

قرارگیری صحیح برای شستشوی کامل بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که قاشق و چنگال‌ها به صورت یکنواخت در سبد مخصوص قرار می‌گیرند و هیچ تداخلی برای رسیدن آب و شوینده به قاشق و چنگال وجود ندارد.

برای هر ماشین لباسشویی دفترچه راهنما برای قرارگیری صحیح ظروف وجود دارد. اما به طور کلی 2 نوع محفظه برای قاشق چنگال در برندهای مختلف ماشین‌ لباسشویی وجود دارد.

  • کشوی قاشق چنگال

در این حالت در بالاترین قسمت محفظه ماشین ظرفشویی یک طبقه مجزا برای چیدمان انواع قاشق چنگال وجود دارد.

در این حالت با توجه به محل های قرارگیری قاشق چنگال مشخص شده، شما می‌توانید قاشق چنگال خود را بچینید. دقت کنید که در هر بخش فقط یک قاشق یا چنگال یا کارد قرار گیرد و فاصله مناسب رعایت شده باشد.

  • سبد قاشق چنگال
ادامه مطلب  چجوری کلوئید پوستی رو درمان کنیم؟

نحوه چیدن قاشق چنگال در سبد ماشین ظرفشویی باید به‌گونه‌ای باشد که دسته‌های سرویس شما رو به پایین باشد. این کار موجب می‌شود جریان آب به‌خوبی بین قاشق و چنگال عبور کند و آن‌ها را تمیز کند.

همچنین بهتر است چاقوها را طوری قرار دهید که تیغه آن به سمت پایین باشد زیرا اگر تیغه چاقو به سمت بالا باشد ممکن است هنگام درآوردن ظروف از دستگاه دستتان آسیب ببیند.

سعی کنید چاقو، قاشق و چنگال‌ها را از هم جدا کنید و هر مجموعه را در کنار یکدیگر در سبد ماشین ظرفشویی قرار دهید.

همچنین در هر بخش فقط یک قاشق، چنگال یا کارد قرار گیرد تا مانع شستشوی یکدیگر نشوند.

مطمئن شوید که ظروف اطراف سبد آنقدر بالا نباشند که اسپری آب را مسدود کنند.

دوام قاشق چنگال مات و براق هم براساس نحوه قرار گیری و جنسشان در ماشین ظرفشویی متفاوت است که اهمیت مکان قرار گیری وسایل در ماشین ظرفشویی را نشان می‌دهد.

رعایت این نکات موجب شستشوی بهتر قاشق چنگال شما می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا