تکنولوژی

چجوری تلفن ثابت را روی موبایل دایورت کنیم؟ + کد دستوری

چجوری تلفن ثابت را روی موبایل دایورت کنیم؟ همانطور که می‌دانید تلفن ثابت غیرقابل حمل بوده و اگر حضور نداشته باشید تماس‌های آن را از دست خواهید داد. اما برای این مشکل راه حلی در نظر گرفته شده است که در این مقاله از کیوی سایت به آموزش آن خواهیم پرداخت.

آیا دایورت تلفن ثابت به گوشی ممکن است؟

انتقال مکالمه یا دایورت کردن یکی از خدمات ویژه‌ی مخابراتی است که زمانی برای انجام آن باید حتما به مخابرات مراجعه می‌کردید اما در حال حاضر می‌توانید با وارد کردن چند کد از آن استفاده کنید. علاوه بر اینکه می‌توانید تلفن ثابت را روی گوشی دایورت کنید، امکان اینکه شماره تلفن همراه خود را روی تلفن ثابت دایورت کنید یا مکالمات تلفن ثابت را روی یک خط دیگر منتقل کنید هم وجود دارد.

دایورت تلفن ثابت به همراه اول، ایرانسل، رایتل، تالیا

تفاوتی بین انتقال مکالمه از تلفن ثابت به خط ثابت دیگر یا اپراتورهای مختلف همراه وجود ندارد و این سرویس با هر دستگاه تلفن دکمه‌ای که به سیستم تن مجهز باشد انجام می‌شود. شما با این روش می‌توانید تماس‌های خود را از تلفن ثابت به همراه، ثابت به ثابت و همراه به همراه انجام دهید.

یکی از بهترین و ساده‌ترین راه، استفاده از کد *21* است. ابتدا گوشی تلفن را بردارید و کد *21* را شماره‌گیری کنید، سپس شماره‌ای که می‌خواهید خط شما روی آن دایورت شود وارد کنید و در انتها کلید # را فشار دهید.

پس از وارد کردن کد صدایی که از گوشی تلفن ثابت می‌شنوید فرق خواهد کرد که نشان دهنده این است که خط شما دایورت شده است.

همچنین می‌توانید در این روش به جای کد *21* از کد *57* استفاده کنید. در این روش فاصله‌ای 30 ثانیه‌ای از زمانی که تلفن شما زنگ بخورد تا زمان انتقال تماس وجود دارد.

دایورت از شماره‌های تلفن همراه

ابتدا باید این سرویس در شماره شما فعال شده باشد، برای فعال‌سازی سرویس انتقال مکالمه کد دستوری #۲۴۲۲*۱۰* را شماره‌گیری کنید یا ۲۴۳ را به ۰۰۹۸۱ پیامک کنید.

بعد از فعال‌سازی می‌توانید کد دستوری #شماره‌ مقصد*۲۱* را شماره‌گیری کنید و مکالمات خود را دایورت کنید. پس از آن پیامی دریافت می‌کنید و نوتیفیکیشن هدایت تماس بالای صفحه برایتان نمایش داده می‌شود و هر بار که تلفن شما زنگ بخورد پس از ۵ ثانیه تماس منتقل می‌شود.

اگر می‌خواهید تماس‌های شما فقط در زمانی که خط‌تان مشغول بود به خط دیگری دایورت شود، کد دستوری #شماره‌ی مورد نظر*۶۱* را شماره‌گیری کنید.

همچنین ممکن است بخواهید فقط در صورت عدم پاسخگویی تماستان به شماره‌ی دیگری دایورت شود. کد دستوری #شماره‌ی مورد نظر*۶۵* برای این منظور اختصاص داده شده است.

لغو دایورت تلفن ثابت

برایلغو دایورت تلفن ثابت مراحل زیر را انجام دهید :

– گوشی تلفن ثابت خود را بردارید .

– کلید مربع را فشار دهید .

– عدد 21 را شماره گیری کنید .

– کلید مربع را فشار دهید .

– دایورت تلفن ثابت شما غیر فعال شد .

در گذشته برای فعال سازی دایورت تلفن ثابت شرکت مخابرات هزینه کمی را دریافت می کرد . اما اکنون هزینه ای برای این سروس دریافت نمی کند . اما در خصوص هزینه دایورت تلفن ثابت به موبایل و برعکس ، هزینه مکالمه برعهده فعال کننده سرویس دایورت تلفن ثابت یا همراه است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا