تکنولوژی

چجوری در ساعت هوشمند بازی بریزیم؟

چجوری در ساعت هوشمند بازی بریزیم؟ ساعت هوشمند یکی از تجهیزات تکنولوژی کاربردی در این روزها است که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند. ساعت‌های هوشمند قابلیت‌های زیادی از جمله نصب بازی، گوش کردن موزیک، برقراری تماس و… دارند که با استفاده از آنها دیگر نیاز نیست هربار به گوشی مراجعه کنید. برای نصب بازی روی ساعت هوشمند کافیست مراحل گفته شده در این مقاله از کیوی سایت را دنبال کنید و به راحتی بازی‌های مورد علاقه خود را روی ساعت داشته باشید.

چجوری در ساعت هوشمند بازی بریزیم؟

خوشبختانه تمامی ساعت‌های هوشمندی که دارای سیستم عامل هستن امکان نصب برنامه و بازی رو برای شما ممکن میکنن. البته که با توجه به نوع ساعت، سیستم عامل، برندشون و … شرایط برای نصب تا حدودی فرق میکنه. مثلا برخی از ساعت‌ها به صورت مستقل توانایی نصب برنامه و یا بازی رو از داخل خود ساعت دارن ولی خب بعضی‌های دیگه نیازمند یک گوشی هوشمند و نرم افزار مخصوص هستن تا این کار رو براتون انجام بدن. همچنین تنوع و تعداد نرم افزارها و بازی‌های موجود برای ساعت‌های هوشمند نسبت به یکدیگر متفاوته و در کل نسبت به گوشی‌ها تعدادشون بسیار کم‌تر هستش. در حال حاضر تمرکز اکثر برندها و سازنده‌ها بیشتر روی برنامه‌های کاربردی و ضروری برای این ساعت‌ها هست. در ادامه انواع روش‌های نصب برنامه روی ساعت‌های هوشمند متفاوت رو باهم بررسی میکنیم.

نصب برنامه روی ساعت هوشمند سامسونگ

همان‌طور که شما می‌توانید به روی گوشی خود برنامه‌های مختلف را نصب کنید امکان نصب بسیاری از آن‌ها به روی ساعت‌های هوشمند سامسونگ نیز وجود دارد و مثلا شما می‌توانید با نصب اسپاتیفای به روی ساعت هوشمند از بردن گوشی هنگام پیاده روی یا دویدن جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که اگر در حال نصب برنامه از طریق گلکسی استور خود ساعت هستید باید به یک اینترنت خوب متصل باشید تا برنامه بتواند به طور کامل دانلود شود. از طرفی اگر برنامه را از طریق گوشی نصب کنید مطمئن شوید که گوشی و ساعت با بلوتوث به طور کامل به هم متصل هستند.

اگر می‌خواهید برنامه مورد نظر را از طریق گوشی دریافت کنید باید حتما اپلیکیشن Galaxy Wearable‌ را به روی گوشی نصب داشته باشید. اگر هم گلکسی واچ 4، 5 و 6 دارید می‌توانید از طریق خود ساعت اقدام کنید و برنامه مورد نظر را از Play Store دریافت کنید. اگر از گوشی‌های ایفون استفاده می‌کنید برای نصب برنامه به روی گلکسی واچ خود باید حتما برنامه Galaxy Wearable‌ را به روی گوشی نصب داشته باشید. البته که گلکسی واچ 4 به بعد به طور کلی به ایفون‌ها متصل نمی‌شود و این موضوع برای مدل‌های قبلی صادق است.

  • گلکسی واچ سری 4 و 5 و 6: برنامه Galaxy Wearable را به روی گوشی باز کنید و به بخش Store بروید تا نسخه گوگل پلی مخصوص ساعت هوشمند برای شما باز شود. حال کافیست هر برنامه‌ای را که می‌خواهید از طریق دکمه Install نصب کنید تا برنامه به روی ساعت هوشمند شما نصب شود.
  • گلکسی واچ 3 و واچ اکتیو 2: برای نصب برنامه در این دو ساعت هم باید به روی گوشی برنامه Galaxy Wearable را باز کنید و مطمئن شوید که ساعت و گوشی به هم متصل هستند. حال به بخش Galaxy Store بروید تا نسخه گوگل پلی مخصوص ساعت‌های هوشمند برای شما باز شود. حالا تنها کافیست با زدن دکمه Install هر برنامه‌ای را که می‌خواهید نصب کنید.
  • مدل‌های قدیمی‌تر گلکسی واچ: برنامه Galaxy Wearable را به روی گوشی باز کرده و به روی بخش Discover کلیک کنید. حالا گزینه Find more in the galaxy store را انتخاب کرده و نهایتا بخش Watch را انتخاب کنید. در این مرحله دقیقا مانند مدل‌های دیگر تنها باید برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ساعت‌های گلکسی واچ سری 4، 5 و 6 به روی خود برنامه گوگل را دارند. این یعنی شما می‌توانید برنامه را از گوگل پلی معمول گوشی خود دریافت کنید و برنامه به طور خودکار به روی ساعت هم نصب شود. البته که باید حتما ساعت و گوشی به یکدیگر متصل باشند و همچنین نسخه‌ی قابل نصب به روی گوشی از آن برنامه وجود داشته باشد.

نصب برنامه روی ساعت هوشمند شیائومی

برای نصب برنامه روی ساعت هوشمند شیائومی (Xiaomi)، شما باید از اپلیکیشن مخصوص شیائومی به نام “Mi Fit” یا “Xiaomi Wear” استفاده کنید. این اپلیکیشن به شما امکان مدیریت ساعت هوشمند شیائومی، نصب برنامه‌ها و ارتباط با دستگاه فراهم می‌کند. در ادامه، نحوه نصب برنامه روی ساعت هوشمند شیائومی را توضیح داده‌ام:

  1. دریافت اپلیکیشن Mi Fit یا Xiaomi Wear:
    • برای گوشی‌های Android: از فروشگاه Google Play برای گوشی‌های Android، اپلیکیشن “Mi Fit” یا “Xiaomi Wear” را جستجو کنید و نصب کنید.
    • برای گوشی‌های iPhone: از App Store برای گوشی‌های iPhone، اپلیکیشن “Mi Fit” یا “Xiaomi Wear” را جستجو کنید و نصب کنید.
  2. راه‌اندازی اپلیکیشن:
    • پس از نصب اپلیکیشن، آن را اجرا کنید.
    • در اپلیکیشن، یک حساب کاربری Xiaomi ایجاد کنید یا به حساب کاربری خود وارد شوید.
  3. زوج‌کردن ساعت هوشمند با اپلیکیشن:
    • روی دکمه “Add Device” (افزودن دستگاه) در اپلیکیشن کلیک کنید.
    • انتخاب “Watch” (ساعت هوشمند) را برای انواع ساعت هوشمند شیائومی انجام دهید.
    • دستورات را دنبال کنید تا ساعت هوشمند شیائومی خود را با اپلیکیشن زوج‌کنید. این ممکن است از طریق اسکن کد QR یا انتخاب نام دستگاه باشد.
  4. نصب برنامه‌ها روی ساعت هوشمند:
    • پس از زوج‌کردن ساعت هوشمند با اپلیکیشن، می‌توانید به بخش “Apps” یا “Watch Face” در اپلیکیشن بروید.
    • از اینجا می‌توانید برنامه‌ها و یا صفحات نمایش (Watch Faces) مورد نظر خود را جستجو و نصب کنید.
  5. پیکربندی و استفاده از برنامه‌ها:
    • پس از نصب برنامه‌ها، می‌توانید آن‌ها را از طریق واسط کاربری ساعت هوشمند خود تنظیم کرده و استفاده کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که این مراحل ممکن است بسته به نوع ساعت هوشمند شیائومی شما و نسخه اپلیکیشن متفاوت باشد. همچنین، توصیه می‌شود از اپلیکیشن معتبر و رسمی شیائومی برای نصب برنامه‌ها استفاده کنید تا از امنیت و کارایی بهتری برخوردار شوید.

نصب بازی روی اپل واچ

اگر حوصله‌اتون سر میره و دوست دارین با ساعتتون سرگرم بشین و یا علاقه به نصب بازی روی اسمارت واچ دارید، در صورتی که بازی مد نظرتون برای ساعت هوشمندتتون وجود داشته باشه، نصبش بسیار راحته و کافیه تا دقیقا مشابه به اونچه که در پایین برای نصب برنامه روی اپل واچ گفتیم، قدم به قدم عمل کنین و بازی مد نظرتون رو جست و جو و در نهایت اون رو دانلود و نصب کنین.

 

راهکار اول: دانلود برنامه از طریق گوشی آیفون

اول نرم افزار مخصوص Watch app رو از اپل استور دانلود و روی گوشیتون نصب کنین. بعدش ساعت هوشمندتون رو از طریق این نرم افزار به گوشیتون متصل و جفت کنین. در برنامه به تب My Watch برین. در اینجا لیستی از برنامه‌های قابل نصب روی گوشیتون وجود داره که با اسکرول کردن به پایین میتونین برنامه مد نظرتون رو پیدا و با کلیک کردن روش، روی ساعت هوشمندتون نصبش کنید.

 

راهکار دوم: دانلود برنامه از طریق ساعت هوشمند اپل

امکان دانلود و نصب برنامه از طریق خود ساعت هم وجود داره. اینطوری نیازی نیست هر بار به گوشی مراجعه کنین تا برنامه‌ها رو تغییر بدین. برای این کار مراحل زیر رو طی کنین:

  • به صفحه Home screen ساعتتون برین.
  • در اونجا برنامه‌ی App Store رو پیدا و روش کلیک کنین.
  • بعدش میتونین از طریق قسمت سرچ، اپلیکیشن مورد نظرتون رو جست و جو بکنین و یا به سمت پایین اسکرول کنیدش تا مجموعه‌ای از اپ‌های ویژه و منتخب رو ببینین.
  • در مرحله‌ی بعد هم روی برنامه مورد نظرتون کلیک کنین تا توضیحاتش به همراه رتبه، اسکرین شات و … رو ببینین.
  • سپس روی گزینه خرید (برای برنامه‌هایی که پرداخت درون برنامه‌ای دارن) و یا Get (برای برنامه‌های رایگان) کلیک کنین.

در نهایت زمانی که ازتون خواست، روی دکمه کناری ساعتتون دو بار ضربه بزنین تا برنامه به صورت کامل روی اپل واچتون نصب بشه.

نصب برنامه روی ساعت هوشمند هواوی

طبق گفته خود هواوی امکان نصب برنامه‌ها از طریق آیفون و آیپد وجود ندارد و از بین ساعت‌های هوشمند هایلو موجود، دو مدل HUAWEI WATCH GT 2 و HUAWEI WATCH GT 2e از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند. برای نصب برنامه به روی ساعت‌ هواوی مراحل زیر را پشت سر بگذارید.

  • گوشی و ساعت هوشمند باید حتما به یکدیگر متصل باشند.
  • به برنامه Health app وارد شوید.
  • در پی گزینه AppGallery باشید و به روی آن کلیک کنید.
  • از لیست برنامه‌های موجود گزینه مورد نظر را انتخاب کرده و Install را بزنید.

برای حذف کردن برنامه‌ها نیز باید همین مسیر را پشت سر بگذارد و از بخش Manager به مسیر Installation manager > Uninstall بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا