تکنولوژی

چجوری زبان گوشی آیفون را فارسی کنیم؟

چجوری زبان گوشی آیفون را فارسی کنیم؟ گوشی‌های آیفون سیستم عاملی مختص به خود دارند و به همین دلیل تنظیمات آن نیز متفاوت از سایر گوشی‌‎ها است. در این مقاله از کیوی سایت می خواهیم نحوه‌ی تغییر زبان در آیفون را آموزش دهیم، با ما همراه باشید.

چجوری زبان گوشی آیفون را فارسی کنیم؟

برای تغییر زبان پیش‌فرض آیفون، باید به تنظیمات خود بروید. فرآیند بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را باز کنید.

مرحله 2: به General بروید.

مرحله 3: language&region بروید و روی this option(این گزینه) کلیک کنید.

مرحله 4: در بالا، تبی به نام iPhone Language را مشاهده خواهید کرد. این را انتخاب کنید.

مرحله 5: هنگامی که لیست زبان ها ظاهر شد، زبانی را که در حال یادگیری هستید انتخاب کنید.

مرحله 6: در پایین صفحه، از شما خواسته می شود که زبان خود را با پیامی مبنی بر «change to language» تغییر دهید. این گزینه را انتخاب کنید.

پس از تأیید اینکه می‌خواهید زبان خود را تغییر دهید، آیفون شما چند ثانیه طول می‌کشد تا به هر کدام که انتخاب کرده‌اید تغییر کند. برای اعمال این تغییرات لازم نیست گوشی خود را خاموش کنید.

شایان به ذکر است که حتی پس از تغییر زبان پیش‌فرض دستگاهتان، ممکن است برخی از برنامه‌ها همچنان به زبان انگلیسی بارگیری شوند. اگر اینطور است، احتمالاً به این دلیل است که توسعه دهندگان آن برنامه را برای زبان انتخابی شما بهینه نکرده اند.

فارسی کردن صفحه کلید آِیفون از ورژن ios8 به بعد اضافه گردید

از ورژن ios8 به بعد کمپانی اپل در صفحه کلید خود ابزار نوشتن به زبان فارسی را تعبیه نمود. به این ترتیب علی رغم اینکه تنظیمات فارسی را در موبایل آیفون نمی توان به سادگی انجام داد، این شرایط فراهم آمده است تا بتوان به سادگی عمل تایپ فارسی را انجام داد. برای این کار به قسمت تنظیمات موبایل بروید بعد به بخش تنظیمات زبان رفته و زبان فارسی را برگزینید. شیوه فارسی کردن صفحه کلید آیفون در ادامه بیان شده است:

  • مراجعه به بخش تنظیمات موبایل
  • ورود به بخش General
  • بعد وارد شدن به قسمت Keyboard
  • پس از ورود به صفحه کلید، کلیک روی Add New Keyboard
  • انتخاب زبان فارسی در این قسمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا