تکنولوژی

چجوری زبان گوشی سامسونگ را فارسی کنیم؟

چجوری زبان گوشی سامسونگ را فارسی کنیم؟ سامسونگ یکی از محبوب‌ترین برندهای گوشی هوشمند در بازار است که قطعا یک نفر از اعضای خانواده یکی از مدل‌های آن را دارد. هنگام خرید گوشی اولین تنظیماتی که لازم است انجام شود تغییر زبان آن به فارسی است، برای این کار کافیست مراحل گفته شده در این مقاله از کیوی سایت را انجام دهید، پس با ما همراه باشید.

چگونگی تغییر زبان گوشی به فارسی

شاید از اولین مواردی که ذهن بسیاری از کاربران تلفن همراه را پس از خرید یا تعمیر تلفن همراه به خود مشغول می کند، این است که چگونه زبان گوشی خود را به فارسی تغییر دهند. ممکن است این امر برای کاربران حرفه‌ای تلفن های اندرویدی امری ساده و بدون نیاز به آموزش بنظر آید؛ اما در عین حال برای کاربران تازه وارد و ناآشنا با گوشی های اندرویدی ضروری باشد.  ما در این مطلب قصد داریم تا سریع ترین و ساده ترین شیوه فارسی‌سازی در گوشی های اندرویدی سامسونگ را به کاربران این گوشی‌ها آموزش دهیم؛ و نکاتی را در مورد تغییر زبان گوشی بیان کنیم که می تواند برای هر کاربری کارا باشد.

پروسه تغییر زبان تلفن همراه به فارسی پروسه‌ای پیچیده ای نخواهد بود. اما علم بر چگونگی این پروسه از جمله مواردی است که در عین سادگی برای هر کاربر ضروری و کاربردی خواهد بود. قبل از اینکه پروسه فارسی‌سازی زبان گوشی را در تلفن های سامسونگ بررسی کنیم لازم است نکاتی را در مورد نتایج فارسی سازی در گوشی‌های اندرویدی خود بدانیم. اول از همه اینکه باید بدانید پس از اینکه زبان گوشی خود را به فارسی تغییر دادید، امکان دارد زبان همه نرم افزار های گوشی شما به فارسی تغییر نکند؛ بلکه فقط زبان نرم افزارهای پیش فرضی که توسط شرکت تولید کننده گوشی شما ساخته شده است فارسی شود؛ و در مورد سایر نرم افزار ها مانند اینستاگرام و تلگرام یا واتساپ که آنها را دانلود می کنید؛ نیاز داشته باشید تا زبان آنها را مجدداً به فارسی تنظیم کنید.

البته در این وضعیت در بیشتر موارد به تنظیم مجدد زبان احتیاج ندارید‌؛ چرا که امروزه تقریباً در تمامی نسخه های به روز گوشی‌های همراه این فارسی‌سازی در سایر نرم افزارها نیز به صورت خودکار صورت می پذیرد و نیاز به تنظیم دستی و مجدد نیست. اما اگر متوجه شدید که در هرکدام از این نرم افزارها این تغییر زبان به صورت خودکار انجام نپذیرفته است می‌توانید از طریق تنظیمات آن نرم افزار به راحتی زبان  آن را به فارسی تغییر دهید.

نکته دوم اینکه؛ با توجه به این واقعیت که زبان اکثر نرم افزار های موجود در تلفن های همراه به صورت پیش فرض زبان انگلیسی می باشد فارسی سازی آنها ممکن است باعث بروز اختلالاتی در عملکرد این نرم افزارها گردد؛ که البته به دلیل جزئی بودن چندان مشکل‌ساز نخواهد بود. ما در این آموزش قصد داریم تا پروسه فارسی سازی را برای کاربران گوشی های سامسونگی به طور دقیق و با تصویر تشریح نماییم؛ اما اگر کاربر سایر برندهای گوشی مانند هوآوی، شیائومی و غیره هستید این تنظیمات در سایر گوشی ها نیز چندان متفاوت نخواهد بود؛ پس این آموزش را از دست ندهید.

چجوری زبان گوشی سامسونگ را فارسی کنیم؟

فرایند تغییر زبان گوشی‌های سامسونگ از اندروید ۸ تا ۱۴ تقریبا یکسان است. شما تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد تنظیمات شده و پس از آن، سه قدم دیگر پیش بروید تا زبان گوشی تغییر کند. برای این منظور آموزش زیر را دنبال کنید.

  • وارد تنظیمات اصلی گوشی شوید.
  • به قسمت General management بروید.
  • Language and input را انتخاب کنید.
  • روی Language کلیک کنید.
  • Add language را انتخاب کنید.
  • از بین زبان‌های لیست شده، فارسی را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.
  • اگر پیغامی برایتان به نمایش درآمد مبنی بر اینکه آیا می‌خواهید زبان انتخابی به صورت پیش‌فرض روی گوشی اعمال شود یا خیر، گزینه Set as Default را انتخاب کرده و منتظر بمانید.

به همین سادگی، زبان گوشی شما از انگلیسی به فارسی تغییر پیدا می‌کند. البته اگر از گوشی سامسونگ با اندروید پایین‌تر از ۸ استفاده می‌کنید، این فرایند اندکی ممکن است فرق داشته باشد. به این صورت که شما بلافاصله پس از رفتن به تنظیمات، می‌توانید بخش تغییر زبان را مشاهده کنید. در واقع در اندرویدهای قدیمی گوشی‌های سامسونگ، فرایند تغییر زبان خیلی راحت‌تر صورت می‌گیرد. نحوه‌ی انجام این کار در اندروید پایین‌تر از ۸ به شرح زیر است:

  • وارد منوی تنظیمات گوشی شوید.
  • روی Language and input کلیک کنید.
  • وارد قسمت Language شوید.
  • از بین زبان‌های به نمایش درآمده، روی فارسی با Persian کلیک کنید و تمام.

به همین سادگی، زبان گوشی سامسونگ شما به فارسی تغییر پیدا می‌کند. توجه داشته باشید این تنظیمات فقط زبان دستگاه شما و یک سری از برنامه‌های از پیش‌نصب‌شده‌ی خود سامسونگ را به فارسی تغییر می‌دهد. روی اپ‌های شخص ثالث ممکن است زبان همچنان همانی باشد که شرکت توسعه‌دهنده به صورت پیش‌فرض در نظر گرفته بود. در نتیجه باید از طریق منوی تنظیمات خود آن برنامه به تغییر زبان اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا