تکنولوژی

چجوری زبان گوشی شیائومی را فارسی کنیم؟

چجوری زبان گوشی شیائومی را فارسی کنیم؟ شیائومی یکی از برندهای معروف است که در طی سال‌ها اخیر فروش بسیار بالایی داشته است. اگر شما هم صاحب یکی از مدل‌‎های شیائومی هستید و می خواهید زبان آن را تغییر دهید، تا انتهای این مقاله از کیوی سایت با ما همراه باشید.

چجوری زبان گوشی شیائومی را فارسی کنیم؟

در زیر مراحل تغییر زبان در گوشی‌های شیائومی MI یا ردمی آورده شده است:

۱. برنامه «setting» را باز کنید.

۲. به گزینه «Additional settings» بروید.

۳. روی گزینه زبان و ورودی ضربه بزنید.

۴. اولین گزینه تنظیمات Languages را باز کنید.

۵. زبان خود را از لیست زبان‌ها انتخاب کنید.

راهنمای حذف زبان از گوشی شیائومی ردمی

اینکه چگونه زبان گوشی شیائومی نوت ۸ یا ردمی ۹ را فارسی کنیم، پرسش مهمی بود که در بالا به آن پاسخ دادیم. اما اغلب گوشی‌های قدیمی ردمی از حافظه داخلی کمی برخوردار هستند و در نتیجه تعدد زبان‌ها شاید باعث شود حافظه داخلی آن‌ها پر شود و نیاز داشته باشید برخی از زبان‌ها را پاک کنید. برای این منظور، مسیر زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: ابتدا به تنظیمات گوشی شیائومی ردمی خود بروید. آیکون تنظیمات معمولاً در صفحه اصلی یا در منوی گوشی قرار دارد. با کشیدن انگشت از پایین به بالا صفحه، می‌توانید به منوی اصلی دسترسی پیدا کنید.
  • مرحله دوم: بخش Additional settings را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
  • مرحله سوم: روی گزینه Languages & input یا «زبان و ورودی» کلیک کنید. از این بخش می‌توانید زبان متون نمایش داده شده در گوشی و همچنین زبان کیبورد را تغییر دهید.
  • مرحله چهارم: روی گزینه Languages یا «زبان‌ها» کلیک کنید.
  • مرحله پنجم: لیست زبان‌های نصب شده روی گوشی شیائومی ردمی نمایش داده می‌شود. روی سه نقطه در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید.
  • مرحله ششم: روی گزینه «حذف» کلیک کنید. باکس‌های بدون علامت کنار هر زبان ظاهر می‌شوند. روی باکس‌های مربوط به زبان‌هایی که می‌خواهید حذف کنید کلیک کنید.
  • مرحله هفتم: روی آیکون سطل زباله در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید تا زبان‌های انتخابی حذف شوند.
  • مرحله هشتم: پیام تأییدی نمایش داده می‌شود تا مطمئن شوید که این کار را به اشتباه انجام نداده‌اید. با فشار دادن دکمه OK یا «تأیید»، زبان مورد نظر حذف می‌شود.

آموزش فارسی کردن کیبورد گوشی های شیائومی در برنامه Gboard

شیائومی برای کیبورد خود برنامه انحصاری مانند سامسونگ یا اپل ندارد و تنها به برنامه جیبورد که مخصوص خود گوگل است، استفاده می‌کند. بعد از فارسی کردن زبان گوشی شیائومی‌تان یک قدم تا راحت استفاده کردن از گوشی فاصله دارید. دو راه برای فارسی کردن کیبورد شیائومی وجود دارد که برایتان شرح خواهیم داد.

فارسی کردن کیبورد از طریق تنظیمات

وارد برنامه تنظیمات گوشی تلفن‌تان شده سپس وارد بخش Additional Settings شوید. به‌روی قسمت Language & Input ضربه بزنید آنگاه وارد بخش تغییر زبان و کیبورد می‌شوید.
سومین عنوان Manage Keyboards نام دارد. که باید آن را انتخاب کنید. روی Gboard کلیک کرده تا وارد تنظیمات کیبورد گوگل شوید. از داخل منو برنامه Languages را انتخاب کنید.
در آخر می‌توانید با لمس کردن گزینه Add Language زبان فارسی را اضافه کنید.

فارسی کردن کیبورد شیائومی از طریق صفحه کیبورد Gboard

روشی که قرار است به شما آموزش دهیم از متد قبلی کوتاه‌تر و راحت‌تر است. ابتدا داخل برنامه‌ای شوید که نیاز به تایپ کردن داشته باشد. بعد از بالا آمدن کیبورد، به‌روی آیکون کره‌ زمین دست‌تان را نگه‌دارید. اکنون تنظیمات برنامه Gboard باز می‌شود. مراحل باقی‌مانده را می‌توانید با استفاده از آموزش بالا تکمیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا