تکنولوژیشبکه های اجتماعی

چجوری فونت سایت را پیدا کنیم؟

چجوری فونت سایت را پیدا کنیم؟ یکی از اصلی‌ترین نکاتی که موجب می‌شود کاربر با متن ارتباط خوبی بگیرد، فونت نوشتار است. ممکن است شما هم برای انتخاب فونت سردرگم باشید ولی در این میان فونت یک وبسایت را بپسندید و بخواهید از آن استفاده کنید، برای این کار کافیست مراحل گفته شده در این مقاله از کیوی سایت را انجام دهید.

چرا فونت یک سایت اهمیت بسیار زیادی دارد؟

  • ارتقاء تجربه کاربری یا UX

تجربه کاربری مهمترین موضوعی است که ربات های گوگل به آن توجه بسیار زیادی دارند. اینکه یک کاربر در زمان استفاده از وبسایت شما تجربه خوشایندی دارد یا خیر بدون شک این حس برای ربات های هوشمند گوگل قابل درک خواهد بود. زمانی که شما یک محتوا را با یک فونت بخصوصی در وبسایت قرار می دهید اگر کاربر احساس کند که متن و محتوای شما ناخوانا است قطعاً از ادامه مطالعه دست می کشد.

اگر این اتفاق برعکس باشد یعنی یک فونت بسیار خوانا و زیبایی را روی محتوای خود پیاده سازی کنید در چنین شرایطی کاربر نه تنها از مطالعه محتوای شما لذت می‌برد بلکه سعی می کند در وبسایت نیز باقی بماند و از دیگر خدمات شما استفاده کند. این رفتارهای مثبتی که کاربر شما در وب سایت انجام می دهد به عنوان یک سیگنال ایده آل به گوگل منتقل می شود. بنابراین ما باید بخش زیادی از زمان خود را برای انتخاب یک فونت خوانا، شیک و مورد پسند کاربر صرف کنیم تا از این طریق بتوانیم تجربه کاربری یا UX را ارتقا دهیم.

  • جذب مخاطبان بیشتر

نها هدفی که در حوزه پشتیبانی سایت و به دنبال آن سئو دنبال می شود این است که شما کاربران بیشتری جذب کنید. در ارتباط با این موضوع ساده ترین اقدامات فکر می‌کنید چه کارهایی هستند؟ ساده ترین کارها برای جذب مخاطب دیزاین چارچوب اصلی وب سایت میباشد. این چارچوب از محتواهای کوچک و بزرگ تشکیل شده است. ممکن است که شما یک بنر کوچک همراه با یک عبارت را طراحی کرده باشید. هرچقدر بتوانید زیبایی بالایی را به این بنر تبلیغاتی ببخشید قطعا کاربران تمایل بیشتری برای کلیک بر روی آن خواهند داشت.

فارغ از آنکه شما باید به تنظیم رنگ بندی های مختلف آن بپردازید ساده ترین کار همین انتخاب یک فونت جذاب می باشد. این کار بسیار ساده که در نظر توسعه دهندگان وب سایت کم اهمیت جلوه می کند تنها با یک آزمایش ساده قابل اثبات خواهد بود. در این آزمایش شما می توانید یک فونت غیر معمول و همچنین نا خوانایی را در محتوای خود انتخاب کنید. در آن صورت خواهید دید که مخاطبان شما حتی به صفحاتی که در آن محتوای بسیار استاندارد و جذاب نوشته اید نگاه هم نمی کنند. در نتیجه بخش اعظمی از مخاطبان خود را از دست خواهید داد.

شناسایی فونت سایت با استفاده از فایرفاکس

برای این کار ابتدا وب سایتی که قصد شناسایی فونت آن را دارید را از طریق مرورگر فایرفاکس باز کرده و بر روی متنی که می خواهید فونت آن را شناسایی کنید، کلیک راست کنید. از منوی زمینه بر روی گزینه آخر که Inspect Element می باشد کلیک کنید. با این کار قسمت Developer Tools در پایین صفحه باز می شود.

به دنبال تب Fonts بگردید که در گوشه سمت راست قسمت ابزارها قرار دارد.

در این قسمت مرورگر فایرفاکس نام فونت، اندازه، ارتفاع خط، فاصله، وزن را نمایش می دهد.

اگر در تب فونت ها به پایین اسکرول کرده و روی گزینه All Fonts on Page کلیک کنید، این برگه تمام فونت‌هایی که در صفحه فعلی پیدا شده‌اند را نمایش دهد. علاوه بر این، فایرفاکس پیش نمایشی از هر سبک فونت را نیز به شما نشان می دهد.

تشخیص فونت متن از روی عکس با کمک سایت FontSquirrel

FontSquirrel یکی از بهترین سایت‌های شناسایی فونت آنلاین است که افزون‌بر تشخیص فونت به شما امکان می‌دهد فونت‌های مختلف را دانلود کنید و در بخش FontTalk با افراد دیگر به گفتگو بپردازید.

کار با این سایت راحت‌تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. فقط باید وارد سایت شوید، عکس موردنظرتان را آپلود کنید و چند ثانیه به سایت فرصت دهید تا فونت مربوطه و سایر فونت‌های مشابه را نمایش دهد. از دو طریق می‌توانید این کار را انجام دهید: عکس را بکشید و رها کنید یا اینکه روی گزینه‌ی Upload ضربه بزنید و عکس را از گالری تصاویرتان انتخاب کنید. پس از آپلود عکس، از شما خواسته می‌شود قسمتی از متن را که می‌خواهید برنامه فونت آن را تشخیص دهد، مشخص کنید و در آخر روی دکمه Matcherate it کلیک کنید تا فونت‌های مطابق با تصویر را در اختیارتان قرار دهد.

نکته‌ی قابل‌توجه درمورد FontSquirrel این است که امکان خرید فونت‌های ارائه‌شده را نیز فراهم می‌کند و اگر خوش‌شانس باشید حتی ممکن است بتوانید برخی از آ‌ن‌ها را به‌صورت رایگان دانلود کنید.

نحوه تشخیص فونت سایت از طریق whatfont

whatfont باعث می شود تا شما بدون انجام اقدام خاصی و تنها با نگه داشتن اشاره گر موس روی عبارت مورد نظر به تشخیص فونت سایت بپردازید. وات فونت جزو ابزارهای بسیار سازگار محسوب می شود چرا که قابلیت اضافه شدن روی فایرفاکس، کروم و اینترنت اکسپلورر را دارد.

جهت تشخیص فونت سایت در سریع ترین زمان، whatfont یک گزینه ی ایده آل محسوب می شود. حال آنکه از اکثر مرورگرها نیز پشتیبانی می کند که در این حالت کار برای شما بسیار سهل و آسان خواهد شد.

بعد از آنکه افزونه ی whatfont را با موفقیت روی مرورگر خود نصب کردید. می توانید در نوار ابزار مرورگر خود آن را اضافه و فعال کنید. بعد از activate شدن قابلیت تشخیص هر نوع فونتی میسر خواهد شد. زمانی که برای اولین بار اشاره گر موس را روی یک عبارت قرار می دهید تنها نام فونت قابل رویت است.

شناسایی فونت وب سایت با استفاده از Chrome

در این مورد هم همانند روش قبلی روی متنی که میخواهیم فونت آن را شناسایی کنیم کلیک راست کرده و گزینه Inspect Element را میزنیم. مرورگر کروم ابزارهای Developer را در سمت راست صفحه بارگیری می کند.

سپس بر روی تب Computed کلیک میکنیم تا خانواده فونت، اندازه فونت و غیره را نشان دهد.

مرورگر نوع فونت، اندازه، سبک، ارتفاع و گزینه های دیگر را نمایش می دهد. به نظر می رسد در کروم مانند فایرفاکس راهی برای نمایش اطلاعات مربوط به تمام فونت‌ها در صفحه وب وجود ندارد.

پس از پیدا کردن فونت وب سایت، می توانید برای دریافت آن از وب سایت های شخص ثالث اقدام کنید. اگر مراحل بالا را پیچیده می‌دانید، می‌توانید از افزونه ای مانند Font Finder استفاده کنید.

نحوه تشخیص فونت سایت از طریق css peeper

Css peeper تنها برای مرورگر کروم در دسترس است و نمی توانید در سایر پلتفرم ها از آن بهره برداری کنید. این افزونه جزو ابزارهای فوق‌العاده قدرتمند است که با استفاده از آن قادر خواهید بود از طریق کد css جزئیات بیشتری را از صفحه ی وب مورد نظر دریافت کنید. پس از کلیک بر روی نام، بخش جداگانه‌ای برای شما باز می شود که شامل size, weight, color و line height است. همچنین می تواند تشخیص دهد که آیا typeface سایت شما در Typekit یا Google Fonts موجود می باشد یا نه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا