تکنولوژی

چجوری ویدئو رو به فرمت MP3 تبدیل کنیم؟ (بهترین برنامه ها)

چجوری ویدئو رو به فرمت MP3 تبدیل کنیم؟ نرم افزارها و سایت‌های معتبری وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها صدای ویدئویی که در نظر دارید را استخراج کنید. در این مقاله از کیوی سایت به معرفی انواع روش‌های تبدیل فیلم به صدا خواهیم پرداخت و اپلیکیشن‌های مربوطه را نیز معرفی خواهیم کرد.

چجوری ویدئو رو به فرمت MP3 تبدیل کنیم؟

امروزه کاربران استفاده‌های مختلفی از تصاویر، صداها و ویدئوها می‌کنند. تبدیل mp4 به mp3 یکی از مواردی است که این روزها بسیار توسط کاربران مختلف از ما پرسیده می‌شود. روش‌های مختلفی نظیر استفاده از سایت‌های آنلاین تبدیل‌کننده و یا استفاده از اپلیکیشن تبدیل فیلم به صدا در گوشی های اندرویدی و iOS وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به برداشتن صدا از روی فیلم بپردازید. ما در این مطلب به روش‌‌های متعددی را برای تبدیل ویدیو به mp3 گردآوری‌ کرده‌ایم، پس تا انتها با تحریریه کیوی سایت همراه باشید.

بهترین اپلیکیشن های تبدیل فیلم به صدا

استخراج صدا از ویدئو با MiniTool MovieMaker

برنامه MiniTool MovieMaker یک نرم‌افزار عالی برای ویرایش ویدئو است و می‌توان از آن برای تبدیل ویدیو به صوت استفاده کرد. علاوه بر این، با این ویرایشگر ویدئو می‌توانید از عکس‌ها فیلم ساخته و صدا را روی آنها قرار دهید. استفاده از این برنامه در ویندوز کاملاً رایگان است.

  1. این برنامه را دانلود و نصب کنید.
  2. برنامه را اجرا کنید.
  3. روی گزینه  Import Media Files  کلیک کنید تا ویدئویی که می‌خواهید صدا را از آن جدا کنید، باز شود و سپس روی + کلیک کنید تا ویدئو به جدول زمانی اضافه شود.
  4. اگر می‌خواهید صدای بخشی از ویدیو را استخراج کنید، می‌توانید از نماد قیچی استفاده کرده و بخش موردنظر را انتخاب کنید.
  5. روی گزینه Export کلیک کنید تا تنظیمات به شما نمایش داده شود، نام فایل را تغییر دهید و MP3   را به‌عنوان فرمت خروجی انتخاب کنید و محل ذخیره را انتخاب کنید. پس از اتمام کار، روی Export  کلیک کرده تا تبدیل ویدیو به آهنگ یا فایل صوتی به‌راحتی انجام شود.

Video to Mp3 Converter by Linterna Apps

برنامه Video to Mp3 Converter یک برنامه اندرویدی بسیار ساده است که به شما امکان می‌دهد تا تبدیل ویدئو به mp3 را به سادگی انجام دهید. در این برنامه شما می‌توانید نرخ بیت فایل تبدیل شده را انتخاب کنید که در حقیقت با این کار شما کنترل بیشتری بر کیفیت فایل صوتی خروجی خواهید داشت. استفاده کردن از اپلیکیشن Video to Mp3 Converter به سادگی امکان پذیر خواهد بود کافی است تا برنامه را باز کنید و ویدئو مورد نظر خود را انتخاب کنید تا برنامه به طور خودکار ویدئو را به صدا تبدیل کند. در نظر داشته باشید که این برنامه حجم چندانی ندارد، بنابراین فضای زیادی از گوشی هوشمند شما را اشغال نخواهد کرد. همچنین این برنامه به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است و هیچ خرید درون برنامه‌ای نیز در آن وجود ندارد. Video to Mp3 Converter با دستگاه‌های اندرویدی 3.0 و بالاتر سازگاری دارد و به‌راحتی قابل نصب است.

مقاله پیشنهادی جهت مطالعه: کاهش حجم فیلم ها در تلگرام دسکتاپ و گوشی

 تبدیل ویدیو به mp3 به کمک  Audacity

برنامه Audacity یک ویرایشگر صوتی رایگان و منبع باز، قابل‌استفاده برای ویندوز، مک و لینوکس است. علاوه بر ویرایش فایل‌های صوتی، این نرم‌افزار به شما امکان می‌دهد ویدیو را به فرمت‌های صوتی مختلف از جمله  MP3، OGG ، WAV ، AIFF ، AU   و موارد دیگر تبدیل کنید.

  1. برنامه Audacity را پس از نصب بر روی رایانه، اجرا کنید.
  2. روی گزینه File در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید و Open را برای واردکردن فایل ویدیویی موردنظر انتخاب کنید.
  3. با گزینه‌های مثل ادیت، برش، کاهش صداهای پس‌زمینه یا… ، فایل صوتی خود را می‌توانید ویرایش کنید.
  4. روی File کلیک کنید و به Export> Export as MP3 بروید. محلی را انتخاب کنید تا فایل صوتی ذخیره شود و نامی برای آن نیز انتخاب کنید. سپس روی گزینه save کلیک کنید.
  5. سپس یک پنجره باز خواهد شد که برای اطمینان از ذخیره‌سازی است، کافی است روی گزینه OK کلیک کنید.

Accountlab

یکی دیگر از بهترین برنامه‌های تبدیل فیلم به صدا برنامه Accountlab است که علاوه بر برداشتن صدا از روی ویدئو به شما امکان می‌دهد تا فایل‌های صوتی یا تصویری را برش دهید و از آن به‌عنوان یک ویرایشگر صوتی و تصویری نیز استفاده کنید؛ بنابراین اگر ویدئویی دارید که می‌خواهید آهنگ آن را جدا کنید به کمک این برنامه می‌توانید به‌سادگی آن را به یک فایل MP3 استاندارد تبدیل کنید. اپلیکیشن Accountlab از بیت ریت صوتی 320 کیلوبایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند که می‌تواند خروجی با کیفیت‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد. ویژگی برش صدا در این برنامه می‌تواند به شما در ایجاد آهنگ زنگ‌های سفارش کمک کند. با در نظر گرفتن ویژگی‌های این برنامه می‌توان نتیجه گرفت که شاید Accountlab بهترین گزینه در بین برنامه‌های موجود در این لیست باشد. شما می‌توانید این برنامه را به‌صورت رایگان از Play Store دانلود کنید و برای نصب آن تنها به یک دستگاه اندرویدی با اندروید 2.3.3 یا بالاتر نیاز دارید.

با کمک برنامه  QuickTime

کاربران Mac می‌توانند از برنامه داخلی چون QuickTime Player برای تبدیل ویدیو به موزیک یا فایل صوتی استفاده کنند.

  1. برنامه را در رایانه باز کنید.
  2. روی File در نوار منو کلیک کنید و Open File را انتخاب کنید تا فیلم موردنظر بارگذاری شود.
  3. روی File> Export As کلیک کنید و گزینه Audio Only را از منوی زمینه انتخاب کنید. فایل صوتی را نام‌گذاری کرده و پوشه مقصد را انتخاب کنید.
  4. روی Done کلیک کنید تا تبدیل فیلم به صوتی انجام شود.

مبدل صوتی  Audio Converter

یکی دیگر از مبدل‌های ویدیو به صوت آنلاین، Audio Converter است که می‌تواند فایل‌های مدنظر شما را از رایانه یا فضاهای ابری به صوت تبدیل کند.

  1. به آدرس online-audio-converter.com بروید.
  2. روش دلخواه خود را برای بارگذاری ویدئوی منبع انتخاب کنید.
  3. از پنجره‌ای که باز می‌شود، فرمت مدنظر خود را انتخاب کنید تا فرایند تبدیل ویدیو به mp3 را آغاز شود.
  4. فایل تبدیل شده را در رایانه،Google Drive یا Dropbox خود ذخیره کنید.

سایت‌های آنلاین تبدیل mp4 به mp3

استفاده از سایت‌های آنلاین برای برداشتن صدا از روی ویدئو زمانی مناسب است که هم ویدئو شما از حجم کمی برخوردار باشد و هم از سرعت اینترنت مناسبی برای آپلود و دانلود ویدئو برخوردار باشید. برای انجام این کار فرقی نمی‌کند که گوشی شما اندروید باشد یا آیفون! با استفاده از سایت freeconvert می‌توانید به سادگی و بدون نیاز به نصب برنامه فایل ویدئویی خود را به صدا تبدیل کنید.

مرحله 1. برای انجام این کار ابتدا لازم است تا به وب‌سایت www.freeconvert.com مراجعه کنید.
مرحله 2. سپس در بین فرمت‌های موجود تبدیل ویدئو به mp3 را انتخاب کنید.
مرحله 3. در این قسمت گزینه بر روی گزینه Choose Files بزنید و ویدئو مورد نظر خود را انتخاب کنید.
مرحله 4. در نهایت بر روی گزینه Convert Video To MP3 بزنید تا فرایند تبدیل انجام شود.

• در نظر داشته باشید که اگر قصد تغییر پارامترهایی نظیر اندازه، کیفیت خروجی صدا و … را دارید می‌توانید از تنظیمات اضافه موجود در این صفحه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا