تکنولوژی

چجوری گوشی هواوی رو ریست فکتوری کنیم؟

چجوری گوشی هواوی رو ریست فکتوری کنیم؟ ریست فکتوری یکی از قابلیت‌های تلفن‌های همراه است که با استفاده از آن می توانید تمامِ اطلاعاتی که در گوشی ذخیره شده است را حذف کنید. از آنجایی که تنظیماتِ مدل‌های مختلفِ گوشی با یکدیگر متفاوت است، در این مقاله از کیوی سایت نحوه‌ی ریست گوشی هواوی را به شما آموزش خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

چجوری گوشی هواوی رو ریست فکتوری کنیم؟

با اینکه در حال حاضر گوشی های همراه دارای سیستم عامل اندروید خیلی زیاد مورد توجه مردم می باشند ولی حقیقت این است که وضعیت این نوع گوشی های همراه به شکلی است که بعد از گذشت زمانی که از استفاده کردنشان گذشت، قادریم کم شدن شتاب کاراییشان را مشاهده نماییم. این مسئله فقط مخصوص گوشی های همراه هواوی نمی باشد. کلیه گوشی های همراه هواوی اندرویددار از کم تا زیاد می توانند این حالت را تجربه کنند.

امکان دارد که برای چند بار در وضعیت هایی قرار بگیرید که ناچار باشید گوشی همراه خود را ریست فکتوری (به تنظیمات کارخانه برگرداندن) نمایید. ریست فکتوری گوشی هواوی یعنی اینکه همه موجودی گوشی همراه شما حذف شده و تنظیمات گوشی همراه به شکل کارخانه بازگشت کند. پس متوجه باشید که پیش از انجام دادن این فعالیت باید از هر آنچه که در گوشی شما وجود دارد و بسیار اهمیت دارند مانند کسانی که مخاطب شما هستند، پیغام ها و … بکاپ یا به عبارت دیگر، پشتیبان بگیرید.

رو به رو شدن با مسائلی مانند فریز گشتن صفحه گوشی همراه، کم شدن شتاب و کارایی پایین باتری گوشی خیلی تعجب آور نیست. شما این توانایی را دارید که با ریست فکتوری گوشی هواوی از این مسائل راحت شوید. ما می خواهیم به صورت تمام و کمال همگی شیوه های هارد ریست گوشی همراه هواوی و ریست فکتوری آن را به شما یاد دهیم. بنابراین باز هم در کنار ما بمانید.

ریست‌فکتوری هواوی از طریق کلیدهای سخت‌افزاری

در این روش ابتدا باید گوشی خود را خاموش کنید و بعد مراحل زیر را ادامه دهید.

  1. دکمه های پاور و ولوم بالا را همزمان با یکدیگر فشار دهید. با این کار Android Recovery Menu فعال می‌شود.
  2. با استفاده از دکمه ولوم پایین در منو حرکت کنید تا به گزینه ی wipe data/factory reset برسید.
  3. برای انتخاب این گزینه دکمه ی پاور را فشار دهید.
  4. پس از چند لحظه ، حالت صفحه تغییر می‌کند. سپس گزینه‌ی reboot system now را انتخاب کنید. این کار گوشی شما را پس از پایان فرآیند ریست کردن مجددا راه اندازی می‌کند.

مطلب پیشنهادی جهت مطالعه: علت پریدن آنتن گوشی شیائومی، سامسونگ، آیفون و…

ریست‌فکتوری هواوی از طریق تنظیمات گوشی

اگر می‌خواهید گوشی خود را از طریق تنظیمات گوشی ریست کنید، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. وارد تنظیمات(setting) گوشی شوید .
  2. در تنظیمات، وارد قسمت Backup & Reset شوید .
  3. در این بخش گزینه Factory Data Reset را انتخاب کنید .
  4. اکنون Reset Device را انتخاب کرده تا فرایند ریست شروع شود.

ریست گوشی هواوی هنگ شده با کمک از Android Device Manager

 در حالت هایی که مثل مفقود شدن یا به سرقت رفتن گوشی های همراه  اندرویددار است عالی ترین مسیر ممکن جهت ریست فکتوری گوشی همراه و حذف شدن داده های فردی خویش از آن، کمک گرفتن از گزینهAndroid Device Manager می باشد. این عمل به شما یاری می رساند که در گوشی خود برای شروع، گزینهAndroid Device  را ملاحظه نمایید. برای داخل شدن به آن احتیاج هست که از استوارنامه های اکانت گوگل خویش بهره بگیرید.

با داخل شدن به این قسمت باید سیستم اندرویدداری را که می خواستید قفل آن را باز کنید، پیدا کرده و آن را لمس نمایید. از میان موارد Lock، Ring و Erase گزینه Erase را قبول کنید.

  • روی صفحه تازه ای که برایتان ظاهر شده است گوشی همراه خود را که می خواستید آن را ریست فکتوری کنید، لمس کنید.

با طی کردن مرحله های بعد دیگر فکرتان به خاطر داده های خصوصی ای که در گوشی همراه مقفود شده تان بوده و یا به سرقت رفته تان وجود داشته، آسوده خواهد شد. به این دلیل که حتی اگر در آن زمان گوشی همراهتان روشن نبوده است بعد از روشن شدنش یه شکل خودکار، پروسه ریست گشتن گوشی همراه شما انجام خواهد گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا