تکنولوژیسایت دیزاین

چرا افزونه ووکامرس نصب نمیشه؟

چرا افزونه ووکامرس نصب نمیشه؟ ووکامرس یک افزونه‌ی حرفه‌ای برای مدیریت محتوای وردپرس است که به کمک آن می‌توانید یک فروشگاه آنلاین بسازید. گاهی در نصب این افزونه مشکلاتی مانند خطای Allowed Memory رخ می‌دهد که لازم است ابتدا آنها را رفع کنید و سپس ووکامرس را اضافه کنید. در این مقاله از کیوی سایت نحوه‌ی نصب ووکامرس و رفع خطاها را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

افزونه فروشگاهی ووکامرس چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

برخی افراد تصور می‌کنند افزونه ووکامرس یک سیستم مدیریت محتوا است؛ اما ووکامرس در اصل یک افزونه است که بر روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس نصب می‌شود. این افزونه یک فروشگاه ساز است و امکانات زیادی را برای راه اندازی فروشگاه آنلاین در اختیار کاربر قرار می‌دهد. افزونه‌های فروشگاهی ووکامرس به شما این امکان را می‌دهد تا خدمات و محصولات خود را بر روی سیستم وردپرس به فروش برسانند.

مدیریت فروشگاه در ووکامرس امکان‌پذیر است و می‌توان تمام امکانات فروشگاه را در نسخه موبایل، رایانه و … پشتیبانی کرد. کاربرپسند بودن افزونه فروشگاه ساز ووکامرس به گونه‌ای است که بیشترین فروشگاه‌های اینترنتی بر مبنای این افزونه کار می‌کنند. از دیگر مواردی که باعث شده است تا افزونه‌های فروشگاه ساز ووکامرس مورد توجه قرار گیرند، متن باز و رایگان بودن این افزونه است که برای کسب و کارهای تازه تأسیس که دوست دارند هزینه‌های جانبی خود را مدیریت کنند، مناسب است.

از طرفی کسانی که اطلاعات کافی در زمینه کد نویسی ندارند و به یک فروشگاه اینترنتی مطلوب نیاز دارند این افزونه را می‌پسندند. هر فرد مبتدی تا حرفه‌ای به راحتی می‌تواند از افزونه‌های فروشگاه ساز ووکامرس استفاده کنند.

نصب نشدن افزونه در وردپرس

یکی از بیشترین سؤال‌های رایجی که توسط کاربران وردپرس از ما پرسیده می‌شود این است که چرا نمی‌توانند افزونه‌ها را به وردپرس اضافه کنند. به همین دلیل ضروری است که شما نیز روش رفع این مشکل را در این مقاله آموزش ببینید. چراکه تقریباً برای تمامی کاربران وردپرس در مدت استفاده آن‌ها ممکن است این مشکل اتفاق بیفتد.

این مشکلات ممکن است در انواع مختلفی برای شما به‌وجود بیاید و سبب بروز اختلال در سایت شما و روند کارتان شوند. ما در اینجا سعی کرده‌ایم رایج‌ترین دلایلی که باعث این اتفاق می‌شوند را برای شما توضیح بدهیم. با استفاده از این روش‌ها شما قادر هستید خود مشکل سایتتان را برطرف کنید.

بعدازاینکه این مشکل برای سایت شما به‌وجود بیاید شما آن را به شکل یک خطا دریافت خواهید کرد. درواقع امکان استفاده نکردن از افزونه‌ها در سایت وجود ندارد و به همین دلیل شما باید آن‌ها را حتماً رفع خطا کنید.

همان‌طور که گفتیم 4 دلیل رایج وجود دارد که افزونه شما به دلیل وجود آن‌ها نصب نمی‌شود:

شاید کاربر wordpress.com باشید

در نظر داشته باشید که شما کاربر wordpress.com هستید. کاربران wordpress.com نمی‌توانند افزونه‌ها را نصب کنند. هیچ منو افزونه‌ای در ناحیه کاربری wordpress.com وجود ندارد. اگرچه تعدادی افزونه ضروری قبل از نصب در بلاگ wordpress.com برای وظایف مشترکی ازجمله اضافه کردن فرم ارتباط یا اضافه کردن دکمه‌های شبکه اجتماعی وجود دارد. اگر می‌خواهید پلاگین‌‌ها را نصب کنید بایستی قالب وردپرس خود را سفارشی‌سازی کنید.

برای انجام این کار شما باید یک هزینه را به‌طور سالیانه پرداخت کنید تا بتوانید در سایت خود افزونه‌های مختلف را نصب کنید. یعنی اینکه شما باید پلن خود را به تجاری تغییر دهید. یک راه دیگر نیز وجود دارد؛ آن هم اینکه وردپرس خود را به wordpress.org تغییر دهید. با استفاده از این کار نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست.

با استفاده از این کار در صورت عدم خطا از سوی دیگر می‌توانید به‌راحتی پلاگین‌ها را راه‌اندازی کرده و از آن‌ها در سایت وردپرسی خود استفاده کنید.

نصب نشدن افزونه با خطای Allowed Memory

دومین موردی که سبب بروز مشکل در این زمینه می‌‌شود این است که شما با موضوع حافظه محدود مواجه شده باشید. درواقع دومین سناریو رایج خود میزبانی سایت وردپرس است. در هنگام بروز این مشکل کاربران می‌توانند به منو افزونه‌ها دسترسی داشته باشند اما نمی‌توانند آن‌‌ها را نصب کنند. درواقع زمانی که شما در مخزن وردپرس افزونه موردنظر خود را جستجو می‌کنید آن را برای شما نمایش می‌دهد اما شما قادر به نصب آن نیستید.

این مشکل به دلیل محدودیت حافظه PHP ممکن است برای شما اتفاق بیفتد. در هاست وب شما و کنار وردپرس تنظیماتی برای مشخص شدن محدوده روند PHP وجود دارد. وقتی یک پردازش در این محدوده قرار دارد خطایی شبیه این برای شما داده می‌شود:

Fatal error: Allowed memory size of 67108864 bytes exhausted

حل این مشکل بسیار ساده است. راه‌حل سریع این مشکل آن است که شما محدوده حافظه PHP را افزایش دهید. برای انجام این کار کد زیر را به فایل Wp-Config.php اضافه کنید:

define(‘WP_MEMORY_LIMIT’, ’64M’);

با استفاده از این کار ممکن است مشکل شما حل شود. اما اگر مشکل حل نشد از ارائه‌دهنده هاست خود بخواهید که محدوده حافظه را افزایش دهد؛ یا یک افزونه دیگر برای استفاده در سایت پیدا کنید.

محدودیت های نقش کاربر

وردپرس با یک سیستم مدیریت نقش کاربر داخلی ساخته شده است. گاهی اوقات توسعه دهندگان وب به سرپرست اجازه دسترسی به مشتریان خود را نمی دهند. در عوض ، برای آنها یک حساب ویرایشگر ایجاد می کنند.

فقط سرپرستان می توانند افزونه ها را در یک سایت وردپرسی نصب و فعال کنند. اگر شما مالک وب سایت هستید ، پس باید از سازنده خود بخواهید تا حتما دسترسی های مدیر را به شما بدهد.

اگر سایت وردپرسی خود را از شرکت هایی که به صورت آماده سایت را در اختیار شما قرار می دهند خریداری کرده باشید. احتمالا سطح دسترسی شما را محدود کرده اند. در این حالت سطح دسترسی شما ویرایشگر است و برای نصب افزونه باید سطح دسترسی شما ادمین باشد.

بارگذاری فایل ناقص در نصب افزونه

اگر شما برای نصب افزونه روش بارگزاری مستقیم را انتخاب می کنید و فایل نصبی را از کامپیوتر خود به سایت اضافه می کنید

احتمال دارد با این خطا و نصب نشدن افزونه مواجه شوید:

این خطا هنگامی رخ می دهد که فایل نصبی شما دارای مشکل است.

برای رفع این مشکل می توانید فایل را مجدد دانلود کنید. در صورتی که افزونه شما نسخه پولی بوده است، ابتدا از طریق لینک دانلود مجدد فایل نصبی را دانلود کنید و بارگذاری کنید اگر همچنان با مشکل بر خوردید می توانید به صورت دستی از طریق فایل منیجر اقدام به نصب کنید.

اگر در مورد روش های نصب افزونه وردپرس بر روی سایت وردپرسی اطلاعات ندارید می تواند مقاله ای که در مورد این موضوع بر روی وبلاگ ما قرار دارد را مطالعه کنید.

در صورتی که مشکل شما در این زمینه برطرف نشد می توانید با پشتیبانی شرکتی که از آن افزونه را خرید کرده اید تماس بگیرید.

شاید وردپرس شبکه نصب کرده‌اید

برخی اوقات شما صاحب یک وب‌سایت چندمنظوره هستید و دارای یک وردپرس شبکه هستید. آموزش وردپرس شبکه و کاربرد آن را قبلاً در میهن وردپرس قرارداده‌‌ایم؛ شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد این سیستم آموزش مربوطه را مطالعه کنید.

یکی دیگر از دلایل ممکن که شما نمی‌توانید منو افزونه‌ها در وردپرس را ببینید این است که سایت شما قسمتی از یک سایت وردپرس چندمنظوره است و مدیر شبکه گزینه منو افزونه را در سایت غیرفعال کرده است.

مدیران شبکه نیاز به در نظر گرفتن مسائل مربوط به ثبات سرور، امنیت، و تعادل بار دارند. برای حل این مشکل شما می‌توانید از مدیر شبکه خود بخواهید که افزونه‌ها را برای شما نصب کنند.

نحوه نصب ووکامرس

نصب ووکامرس از طریق مخزن خود وردپرس در پیشخوان در MySql دیتابیس( لوکال هاست ) مشکلی هست .
برای نصب من شما رو با مراحل زیر راهنمایی میکنم ؛
1- فایل ( افزونه ) ووکامرس رو دانلود کنید
2- داخل مسیر زیر بزارید؛
اگر از زمپ استفاده می‌کنید:
C:/xampp/htdocs/wordpress
اگر از امپس استفاده می‌کنید:
C:/program files/Ampps/WWW/wordpress

نکته : در دایرکتوری wordpress من به صورت پیشفرض نوشتم حالا ممکنه شما اسمش رو عوض کرده باشید!

3- فایل در مسیر زیر پست ( جایگذاری ) کنید :
اگر از زمپ استفاده می‌کنید:
C:/xampp/htdocs/wordpress/wp-content/plugins/

اگر از امپس استفاده می‌کنید:
C:/program files/Ampps/WWW/wordpress/wp-content/plugins/

به نکته ای هم که بابا گفتم توجه فرمایید.

4- بعد از پست ( جایگذاری ) از حال فشرده اکسترکت ( خارج ) کنید
5- به پیشخوان وردپرس برید و به بخش افزونه های نصب شده برید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا