تکنولوژیسایت دیزاین

چرا المنتور پرو نصب نمیشه؟

چرا المنتور پرو نصب نمیشه؟ المنتور یک افزونه در سیستم مدیریت محتوای وردپرس است که برای طراحی سایت به شما کمک می‌کند. گاهی ممکن است هنگام نصب این افزونه با خطاهای مختلفی مانند لود نشدن مواجه شوید که برای رفع آن کافیست این مقاله از کیوی سایت را تا انتها دنبال کنید.

المنتور چیست؟

حتماً سیستم مدیریت محتوای وردپرس به گوش شما رسیده است. دنیایی پر از صفحات و قالب های آماده سایت که قرار است شما را برای رسیدن به هدفتان جلو بیاندازد! افزونه Elementor یک صفحه ساز وردپرس است که در دنیای وردپرس بسیار از آن یاد می شود. وقتی از افزونه المنتور استفاده می کنید این امکان را دارید که بخش های مختلف سایت وردپرس را تغییر دهید. طراحی و دیزاین خود را داشته باشید بدون اینکه حتی یک خط کدنویسی کنید!

مقاله پیشنهادی: چرا افزونه ووکامرس نصب نمیشه؟

رفع مشکل باز نشدن صفحه در هنگام ویرایش المنتور

گاهی اوقات میخواهید صفحه ای را در المنتور مجدد ویرایش کنید ولی مشکل  در هنگام لود صفحه ساز المنتور را دارید و نمی توانید آن را ویرایش کنید و به تصاویر زیر برخورد میکنید و یا حتی ممکنه تا مرحله ای نیمه کاره لود شود و آیکون لود روی منوی ویجت های شما بچرخد و غیر قابل استفاده باشند یعنی با مشکل غیرقابل استفاده شدن منوی ویجت ها برخورد میکنید .

مشکل لودینگ یا به 2 صورت زیر برای شما نمایش داده می شود :

  1. مشکل خاکستری شدن صفحه در هنگام ویرایش المنتور
  2. مشکل غیرقابل استفاده شدن منوی ویجت ها

حافظه PHP هاست خود را افزایش دهید

در 90 درصد موارد این روش اول کارآمد می باشد 

در اکثر موارد یعنی 90 درصد موارد مشکل از کم بودن حافظه PHP سایت شما می باشد که شما کافیه وارد دایرکت ادمین یا Cpanel خود شوید و فایل wp-config.php ویرایش کنید و این حافظه را افزایش دهید .

ما این مثال را در دایرکت ادمین برای شما میزنیم و در Capnel هم به همین شکل می باشد .

ابتدا وارد پنل هاست خود شوید و روی File Manager یا مدیریت فایل ها کلیک کنید . ( در سی پنل هم همین گزینه داریم )

سپس وارد قسمت public_html شوید و فایل wp-config.php را پیدا کنید و آن را ویرایش کنید.

define(‘WP_MEMORY_LIMIT’, ‘512M’);
define(‘WP_MAX_MEMORY_LIMIT’, ‘512M’);

بعضی پلاگین‌ها با هم کنار نمی‌آیند!

اگر چه خیلی وقت‌ها مشکل با آپدیت کردن المنتور رفع می‌شود، اما به هر حال ممکن است ایراد از جای دیگری باشد. به‌عنوان مثال، اگر چه برنامه‌نویسان تمام تلاش خود را می‌کنند تا پلاگین‌هایی که طراحی می‌کنند از هر جهت کارایی داشته باشد و با پلاگین‌های دیگر تداخل ایجاد نکند، اما به هر حال این اتفاق، خیلی هم بعید نیست.

بنابراین، در ادامه‌ی آموزش رفع خطای لودینگ المنتور در وردپرس، باید ببینیم که آیا افزونه‌ی دیگری باعث شده تا المنتور ما درست کار نکند یا نه. برای این کار، باید غیرفعال‌سازی افزودنی‌های المنتور و ویجت‌ها را برای تمام پلاگین‌ها و احتمالاً Add-Onهایی که روی المنتور نصب کرده‌اید، یکی یکی تست کنید و بعد از هر بار غیرفعال کردن، دوباره موضوع را بررسی کنید و ببینید که مشکل حل شده است یا نه.

نکته‌ای که شاید بد نباشد اگر اینجا به آن اشاره کنیم، Add-Onهای المنتور است. Add-onها کمک می‌کنند تا کارهای بیشتری را با المنتور انجام دهید. مثلاً با Crocoblock می‌توانید از ۱۵۰ ابزارک، ۶۴ پاپ آپ و ۴۷ قالب آماده برای وب‌سایتتان استفاده کنید. اما با وجود اینکه این افزونه‌ها می‌توانند امکانات المنتور را خیلی بیشتر از قبل کنند، اما به هر حال خودشان هم می‌توانند یکی از دلایل خطای لودینگ المنتور باشند.

بعد از اینکه پلاگین یا Add-on را حذف کردید و دوباره المنتور را بررسی کردید و دیدید که خطا همچنان وجود دارد، می‌توانید آن را دوباره فعال کنید.

اجازه دهید به یک نکته‌ی دیگر هم اشاره کنیم و بعد به سراغ روش بعدی رفع خطای لودینگ المنتور برویم. اگر شما هم حوصله‌ی سر و کله زدن با پلاگین‌های مختلف را، جز وقتی که مجبور به این کار باشید را ندارید، بهتر است یک کار خلاقانه بکنید تا ببینید که واقعاً مشکل از پلاگین‌هاست یا نه.

تمام پلاگین‌ها و Add-onها را غیرفعال کنید و ببینید که المنتور درست کار می‌کند یا نه. اگر درست کار کرد، یعنی پای یک پلاگین در میان است. اما اگر مشکل باز هم وجود داشت، می‌توانید با خیال راحت این روش را کنار بگذارید و دنبال راهکار دیگری برای رفع خطای لودینگ المنتور بگردید.

تغییر نسخه PHP هاست شما

برای این کار نیز میتوانید طبق تصویر زیر در تنظیمات پی اچ پی هاست این کار را انجام دهید .

blank

رم سرورتان کم نیست؟

برای اینکه المنتور بتواند روی سرور وب‌سایت شما اجرا شود، حداقل به ۱۲۸ مگابایت رم نیاز دارد. اینکه وردپرس در مجموع چقدر می‌تواند از رم سرور یا هاست شما استفاده کند، بستگی به تنظیماتی دارد که در PHP‌ اعمال می‌شود.

اگر مطمئن نیستید که محدودیت رم سایتتان چقدر است، می‌توانید مانند گام قبلی، مسیر Tools > Site Health را انتخاب کرده، سپس به برگه‌ی info بروید و در نهایت هم زبانه‌ی Server‌ را انتخاب کنید. اینجا شما می‌توانید محدودیت حافظه‌ی PHP را ببینید.

افزونه جانبی خود را بررسی کنید

این کار رد خور نداره و کاملاً عملی در رفع این خطا می باشد .حالا چکار باید انجام بدید ؟ کافیه در تنظیمات افزونه های جانبی المنتور خود نظیر Elementpack یا PowerPack و افزونه های دیگری که ویجت های اضافی برای شما ایجاد میکند وارد شوید و ویجت هایی که از آن ها استفاده نمیکنید را غیر فعال کنید .برای این منظور میتوانید وارد تنظیمات آن ها شوید برای مثال بنده تنظیمات غیر فعال سازی برخی از ویجت های موجود در المنت پک را قرار داده ام .

blank
غیر فعال کردن ویجت در المنت پک

Switch Editor Loader Method

تا این قسمت از آموزش رفع خطای لودینگ المنتور در وردپرس، تقریباً تمام دلایل مهم این خطا را بررسی کرده‌ایم. اما اگر هنوز هم این خطا را می‌بینید، Switch Editor Loader Method آخرین تیر ترکشی است که اگر چه استفاده از آن را در موارد معمولی توصیه نمی‌کنیم، اما به هر حال در موارد ضروری می‌تواند مشکلتان را حل کند.

برای شروع، مسیر Elementor > Setting > Advanced‌ را انتخاب کرده و تنظیمات Switch Editor Loader Method‌ را Enable کنید.

حالا تغییرات را ذخیره کنید، دوباره المنتور را لود کرده و از رفع خطای لودینگ المنتور لذت ببرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا