گردشگری

چطوری از تهران برم پاکدشت؟

چطوری از تهران برم پاکدشت؟ پاکدشت شهری قدیمی در جنوب شرقی تهران است که به دلیل خاک مرغوبی که برای کشاورزی دارد، افرادِ زیادی را به خود جذب کرده است. در این مقاله از کیوی سایت قصد داریم مسافت تهران تا پاکدشت را مورد بررسی قرار دهیم و شما را در مسیر راهنمایی کنیم، پس با ما همراه باشید.

موقعیت شهرستان پاکدشت

شهرستان  پاکدشت در حال حاضر شامل تعداد زیادی  از روستاها و یک شهر است این شهر و این منطقه در دوران باستان نیز وجود داشت و جزو شهر های کهن است که در گذشته این شهر و منطقه  دهکده‌هايي در دشت ري بودند که در حال حاضر نیز اين شهر  دشت، تاريخي کهن در دل خود را  دارد و جزء تاریخ  و تمدن این شهر می باشد و نشان میدهد که  اقوام مختلف در این قسمت و مرز بوم تمدن داشتند  و مهاجرت آنان از سرزمينهاي دور به اين ديار مشهود بوده همچنین نشان میدهد در این منطقه جنگ های مختلف تاریخی رخ داده و همچنین گروها و اقوام مختلف در این قسمت پدید آمده اند که برخی از آن ها جزء شخصیت های مهم تاریخی هستند.. همانطور که اشاره شد این شهر در گذشته بخشی از ری بوده و در حاشيه‌هاي جنوبي و جنوب شرقي تهران واقع است . پاکدشت جریانات و اتفاقات تاریخی زیادی را پشت سر گذاشته است  و جزء شهر های با تمدن و مهم تلقی میشود. از مراکز مهم و حساس شهرستان در این دوره کنونی میتوان به  ، صنایع دفاعی پارچین   ، نیروگاه سیکل ترکیبی ۳۰۰۰ مگاواتی شهداء پاکدشت   ، تصفیه خانه هفتم تهران    ، سد ماملو اشاره کرد . مراکز فرهنگی شهر پاکدشت  : پردیس ابوریحان دانشگاه تهران   ، دانشگاه پیام نور مرکز پاکدشت   ، دانشکده سما آزاد    و علمی کاربردی و حوزه های علمیه خواهران و برادران هستند ..

مکان های گردشگری پاکدشت

اگر شما قصد سفر به این شهرستان را دارید و یا به علت اقتصاد خوب این شهرستان قصد مهاجرت به این شهرستان را دارید بهتر است با برخی از ویژگی های این شهر نیز به خوبی آشنا شوید . زبان رسمی مردم پاکدشت فارسی می باشد فارسی که لحجه های متفاوتی را به همراه خود دارد و عشایر زیادی نیز در این شهرستان مشغول زندگی می باشند که با زبان و نژاد مختلف ایرانی می باشند. مکان ها و آثار مختلفی در این شهرستان وجود دارد که  باستانی بوده و مربوط به گذشته هستند چرا که پاکدشت در گذشته مرکز تمدن ایران  قرار داشت.

آب انبار حیدر آباد

آب انبار حیدر آباد همانطور که از اسم آن پیداست  در روستای حیدر آباد وجود دارد و این آب انبار از دیدنی های باستانی شهرستان پاکدشت می باشد که دارای زیبایی بوده و در گذشته از اهمیت ویژه ایی نیز برخوردار بوده است .

امام زاده سید جلیل و امام زاده محمد

امام زاده سید خلیل در  روستای فیلستان است که به زمان صفویه برمیگردد  با معماری خاص خود بنایی دیدنی با گنبد بنای زیبا و خاص را دارد  همچنین امام زاده محمد در روستای ده امام دارای دو مناره و گند طلایی بوده که به دوران قاجار برمیگردد.

روستای توچال

از روستای سردسیر این شهرستان به توچال اشاره میکینم که منطقه ی گردشگری و جذاب برای افراد می باشد که برای صخره نوردی عالی بوده و میتوان در این روستا به میوه های دانه ریز و انار دسترسی پیدا کرد . همچنین مکان های دیگری چون امام زاده عون ، بولاغ توچال ، کبود گنبد ، خاتون آباد ، روستای جیتو ، ناصریه ، قلعه ترپاق و . . . اشاره کرد که از مکان های عالی و دیدنی این شهرستان می باشند که با ظاهر و قدمت باستانی خود افراد و گردشگران زیادی را به سمت خود مجذوب می نمایند بنابراین با  مسافرت به این شهرستان میتوانید این مکان های دیدنی را برای گردش خود انتخاب نمایید و از زیبایی منحصر به فرد آن ها لذت کافی را ببرید .

چطوری از تهران برم پاکدشت؟

برای رسیدن به پاکدشت هم می توانید با خودرو شخصی بروید و هم بلیط اتوبوس تهیه کنید. با خودروی شخصی حدودا یک ساعت در مسیر خواهید بود و باید 50کیلومتر مسافت را طی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا