گردشگری

چطوری با ماشین شخصی از تهران بریم وان ترکیه؟

چطوری با ماشین شخصی از تهران بریم وان ترکیه؟ نزدیک‌ترین شهرِ ترکیه به ایران، وان است که می توانید با خودرو شخصی و از راه زمینی نیز به این شهر سفر کنید. اگر قصد دارید سفری خاطره انگیز را تجربه کنید لازم است قبل از مسافرت بدانید که چطور می توان با ماشین شخصی به وان سفر کرد تا در حین مسیر دچار مشکل نشوید؛ بنابراین با این مقاله از کیوی سایت همراه باشید تا شما را در این سفر راهنمایی کنیم.

انواع سفر زمینی به وان ترکیه

همان‌طور که می‌دانید، سفر هوایی به‌دلیل ماهیتش، همیشه یکی از گران‌ترین راه‌های سفر است و بسیاری از افراد به‌دلیل محدودیت بودجه سفر، سعی می‌کنند تا حد ممکن، سفرهایشان را به‌صورت زمینی انجام دهند. البته موضوع درباره وان، کمی فرق می‌کند. برای سفر به این شهر، پروازی از ایران وجود ندارد یا در اوقات خاصی به‌صورت محدود برقرار است؛ بنابراین، تنها راه سفر به این شهر، از طریق زمینی است. البته مسیر زمینی کمی زمان‌بر است؛ اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه‌ های سفر زمینی به وان بسیار اقتصادی و معقول‌تر از سفر به برخی از مقاصد داخلی ایران است. در این قسمت از راهنمای سفر زمینی به وان، شیوه‌های سفر زمینی به به این شهر را بررسی می‌کنیم.

  • سفر به وان با تورهای زمینی و با استفاده از اتوبوس و ون: متداول‌ترین شیوه سفر به وان، رزرو تور از طریق آژانس‌های گردشگری یا استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی یعنی اتوبوس یا تاکسی و ون است.
  • سفر به وان با ماشین شخصی: این شیوه مخصوص کسانی است که به جهانگردی با خودروی شخصی علاقه‌مندند. این سبک مسافران، ترجیح می‌دهند در طول سفر از وسیله نقلیه خود استفاده کنند و به شهرهای اطراف هم سفر کنند. البته باید خاطرنشان کرد که این شیوه، یکی از سخت‌ترین گزینه‌های موجود برای سفر به وان است.
  • سفر به وان از طریق قطار: این روش یکی از زمان‌برترین و البته لذت‌بخش‌ترین روش‌های سفر به وان است. سفر به وان با قطار به‌طور مستقیم، تا پیش از کرونا انجام می‌شد؛ اما اکنون و به‌صورت موقت، این نوع سفر انجام نمی‌شود.
ادامه مطلب  غار قاتل کجاست؟ + تصاویر ترسناک ترین غار ایران

blank

چطوری با ماشین شخصی از تهران بریم وان ترکیه؟

این روش از سفر به وان، یکی از هزینه‌برترین و سخت‌ترین روش‌ها است؛ هرچند پس از طی این مراحل و پرداخت هزینه‌های آن، اختیار سفر به دست خودتان است و رفت‌وآمد در شهر و اطراف آن ساده‌تر خواهد شد؛ اما مراحلی که باید قبل از مراجعه به مرز طی کنید و همچنین مشکلات قیمت سوخت در خاک ترکیه، کار را کمی سخت‌تر می‌کند. برای سفر با ماشین شخصی به وان، نیاز دارید مراحل زیر را برای خودروی خود انجام دهید:

کاپوتاژ خودرو: یکی از مهم‌ترین مراحل برای سفر با خودرو شخصی به وان، دریافت کاپوتاژ یا مجوز خروج از کشور برای خودروی شخصی است. برای دریافت کاپوتاژ خودرو باید به اداره گمرک مراجعه کنید.

اخذ گواهینامه و پلاک بین‌المللی: برای این مرحله پس از کاپوتاژ خودرو باید به کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی مراجعه کنید و با طی مراحل اداری آن، گواهینامه یک یا سه ساله بین‌المللی دریافت کنید. سپس، با ارائه گواهینامه و کاپوتاژ، پلاک بین‌المللی را دریافت خواهید کرد.

اخذ بیمه شخص ثالث ترکی خودرو: برای سفر با ماشین شخصی در خاک ترکیه، مانند کشورمان ایران نیاز به اخذ بیمه دارید. این بیمه را می‌توانید در شعب بیمه و همچنین مرز، دریافت کنید که معمولاً تا 90 روز اعتبار دارد. هزینه بیمه خودرو با توجه به مدت اقامت در ترکیه و نوع خودرو که عوامل تعیین‌کننده ریسک خودرو هستند، محاسبه می‌شود.

نتیجه گیری

سفر به وان ترکیه با ماشین شخصی و عبور از مرز، تجربه‌ای منحصر به فرد خواهد بود. با رسیدن به وان، می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر مانند قلعه وان، جزیره آکدامار، دریاچه وان و آبشار مرادیه دیدن کنید.

ادامه مطلب  چطور بدون اجازه محضری همسر به کربلا برویم؟ (اربعین 1403)

فراموش نکنید که قبل از سفر، از وضعیت آب و هوا و شرایط جاده‌ها مطلع شوید، برای بیمه خودرو اقدام کنید، پول نقد (لیر ترکیه) به همراه داشته باشید و از همراه داشتن اشیاء قیمتی خودداری کنید. راه های زمینی سفر به وان را نیز برایتان شرح دادیم که هر کدام چه مزایایی نسبت به دیگری دارد.

با کمی برنامه‌ریزی و آمادگی، می‌توانید سفری خاطره‌انگیز و لذت‌بخش به وان با خودروی شخصی داشته باشید و از زیبایی‌های نگین شرق آناتولی لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا