تکنولوژیسایت دیزاین

چگونه سایت بسازیم و کسب درامد کنیم

چگونه سایت بسازیم و کسب درامد کنیم؟ یکی از بهترین راه‌ها برای شروع کار با سرمایه‌ی کم، طراحی سایت است. برای طراحی یک سایت بی نقص و کسب درآمد از آن لازم است به صورت حرفه‌ای آموزش ببینید. در این مقاله از کیوی سایت قصد داریم به شما آموزش دهیم چگونه سایت بسازید و به درآمد برسید، پس با ما همراه باشید.

 قبل از کسب درآمد از سایت باید این نکات را بدانید!

همین اول کار بگوییم که روش‌های بسیاری برای درآمدزایی سایت وجود دارند؛ اینکه شما سراغ کدام‌یک از آن‌ها بروید، به عوامل گوناگونی بستگی دارد. عواملی مثل:

  • موضوع سایت
  • مخاطبان هدف
  • ترجیحات شخصی شما
  • برنامۀ فعالیت سایت

شاید مجبور شوید چند ماهی بدون داشتن ریالی درآمد (حتی باید از جیب هزینه کنید)، متعهد به برنامه‌ای که ریخته‌اید پیش بروید. میلیون‌ها نفر در همین بازۀ زمانی خسته می‌شوند و نمی‌توانند تداوم را حفظ کنند. در نتیجه، هیچ‌وقت کسب درآمد از سایت را تجربه نخواهند کرد!

به‌علاوه، باید به ابزارهای مناسب و ضروری دسترسی داشته باشید. اینکه بخواهید سایت را بدون استفاده از این ضروریات مدیریت و نگهداری کنید، خیال خامی است. مثل این می‌ماند که از آهنگری بخواهید بدون دستگاه جوش کار کند!

تنها وقتی با این حقیقت کنار آمدید که «رسیدن به مرحلۀ درآمدزایی از مسیری طاقت‌فرسا و (نسبتاً) طولانی می‌گذرد»، اقدام به ساخت سایت کنید؛ در غیر این‌صورت، پول خود را دور نریزید.

بعد از ساخت سایت، در اولین قدم باید برای تولید محتوای باکیفیت و جذاب برنامه بچینید. همین اولین قدم را که محکم بردارید و به آن پایبند بمانید، مطمئناً بعد از مدتی شاهد رشد سایت خواهید بود و کم‌کم برای دریافت پول آماده خواهید شد.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: چگونه سایت بسازیم با گوشی رایگان

یک دو دو تا چهار تای ساده است. محتوای باکیفیت و جذابی که مرتبط با نیازهای مخاطبان هدف باشد، می‌تواند آن‌ها را جذب سایت کند؛ از آن مهم‌تر، می‌تواند آن‌ها را در سایت نگه دارد. با خلق و انتشار مداوم این نوع محتواها، جریان ورودی بازدیدکننده هم حفظ خواهد شد و در نتیجۀ این موضوع، سایت رشد می‌کند و ارزشمند می‌شود.

فرقی نمی‌کند می‌خواهید سراغ کدام مدل درآمدی بروید؛ موضوع سایت هم مهم نیست! در هر صورت، اگر بتوانید در همان زمینۀ فعالیتتان اطلاعات مفیدی در اختیار مخاطبان هدف قرار دهید، یعنی در مسیر درست پیش می‌روید و شکی نیست که سایت در معرض دید افراد بیشتری قرار می‌گیرد.

پس روال کلی‌ای که به درآمدزایی از سایت منجر می‌شود، به شکل زیر خواهد بود:

ساخت سایت، تولید و انتشار محتواهای ارزنده و جذاب، بهینه‌سازی (سئو) مداوم تمام جنبه‌های سایت، بزرگ‌تر کردن جامعۀ مخاطبان و در نهایت، کسب درامد با سایت.

چگونه سایت بسازیم و کسب درامد کنیم؟

حال که قصد ورود به دنیای طراحی سایت را گرفته‌اید باید یک نکته مهم را به شما بگویم و آن اینکه شما قرار است با تکنولوژی‌های بسیار زیادی آشنا شوید. به همین دلیل نیاز است که صبر و حوصله به خرج داده و متفکرانه در رابطه با این موارد فکر کنید. سعی نکنید میانبر بزنید و از شاخه‌ای به شاخه دیگر بروید. اما از آنجایی که ممکن است روش‌های متفاوتی برای رسیدن به دانش لازم وجود داشته باشد چه کاری باید انجام دهید؟ ما در مجموعه وبسایت راکت قصد داریم بصورت قدم به قدم این فرایند را با شما طی بکنیم. به همین دلیل شما را از دیدن و استفاده کردن از روش‌های دیگر بی نیاز ساخته‌ایم. بنابراین به قدم‌های گفته شده در پاراگراف‌های پایین‌تر توجه داشته و سعی کنید بنا به اصول گفته شده حرکت کنید.

قدم اول: آموزش Visual Studio Code

اولین و مهمترین چیزی که هر توسعه‌دهنده‌ای باید با آن کار کرده و از آن آگاهی داشته باشد ابزار توسعه است. کد ادیتورها یکی از مهمترین ابزارهای توسعه‌ای هستند که شما در قدم‌های اول این مسیر باید با آن آشنا شوید.

قدم دوم: آموزش HTML

اولین قدم شما برای ورود به دنیای کدنویسی، HTML خواهد بود. با یادگیری این زبان نشانه‌گذاری می‌توانید طرح و اسکلت اولیه هر وبسایتی را ایجاد کنید. بدون یادگیری این قدم به هیچ وجه نمی‌توانید وارد پروسه یادگیری قدم‌های دیگر شوید.

قدم سوم: آموزش CSS

در قدم بعدی از طراحی سایت نیاز است که فرایند زیباسازی و مرتب‌سازی اسلکتی که در قدم قبلی ایجاد کردیم را یاد بگیریم. بنابراین در این قدم لازم است که CSS را یاد بگیریم. در دوره آموزشی رایگان «آموزش CSS» شما با تک تک ویژگی‌های CSS آشنا خواهید شد و می‌توانید ایده‌های خودتان را به صورت عملی پیاده‌سازی کنید.

قدم چهارم: آموزش Sass

برای آنکه بتوانید بصورت حرفه‌ای‌تر و قدرتمند‌تر روی CSS کار کنید نیاز به استفاده از یک پیش‌پردازنده دارید. در رابطه با اینکه پیش‌پردازنده چیست می‌توانید به ویدیوی اول این دوره آموزشی مراجعه کنید. اما همانطور که گفته شد شما برای حرفه‌ای شدن در زمینه کاری‌تان نیاز به گذراندن این دوره دارید. بنابراین به عنوان قدم چهارم شروع به یادگیری دوره آموزشی «آموزش کامل Sass» کنید.

قدم پنجم: آموزش Flexbox

در فرایند یادگیری CSS با مبحث لایه‌بندی و قرار دادن المان‌ها در مکان‌های مختلف آشنا خواهید شد. انجام چنین کاری بدون استفاده از ماژول‌های کاربردی CSS کار چندان آسانی نیست، مخصوصا زمانی که قصد طراحی سایت واکنشگرا (وبسایتی که بتواند روی تمام صفحات کامپیوتر، تبلت، موبایل و… به خوبی نمایش داده شود) را داشته باشید. به همین دلیل است که ما در قدم پنجم نیاز داریم با ماژول Flexbox آشنا شویم.

قدم ششم: آموزش CSS Grid

بعد از یادگیری فلکس‌باکس نیاز است که در زمینه لایه‌بندی وبسایت‌ها آزادانه‌تر قدم بردارید، به همین دلیل یادگیری CSS Grid بسیار الزامی خواهد بود. از این مبحث ترسی نداشته باشید.

قدم هفتم: آموزش طراحی سایت

نظرتان در رابطه با یک آموزش محور چیست؟ من که نظرم مثبت است. حال که تمام این قدم‌ها را طی کرده‌اید نیاز است که بصورت عملی بتوانیم از آن‌ها در یک پروژه کامل استفاده کنیم.

قدم هشتم: آموزش پروژه محور Bootstrap 4

پس از کار کردن با CSS متوجه می‌شوید که برای سریع‌تر نوشتن پروژه‌های‌تان با مشکلاتی روبرو خواهید بود. و آن مشکل این است که تمام کدها را باید از ابتدا خودتان بنویسید. حال فریمورک بوت‌استرپ دقیقا در این حالت به ما کمک می‌کند تا بتوانیم تنها با استفاده کردن از کامپوننت‌های آماده و شخصی‌سازی آن‌ها با سرعت بسیار بیشتری وبسایت مورد نظرمان را آماده کنیم.

قدم نهم‌: آموزش ایجاد وبسایت PWA یا  Progressive Web Apps

نظرتان در رابطه با توسعه یک اپلیکیشن موبایلی برای وبسایت‌تان چیست؟ حال شاید فکر کنید که نیاز به یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی جدید و کلی ابزار مختلف دارید. اما به این شکل نیست. به لطف وب اپلیکیشن‌های پیش‌رونده شما می‌توانید به سادگی وبسایت‌تان را برای پلتفرم‌های موبایل بهینه کنید.

روش کسب درآمد از طراحی سایت

در دنیای اینترنت، فرصت‌های پرشماری برای همۀ افراد وجود دارد. حتی اگر تمام تمرکز خود را روی وب‌سایت‌های شخصی بگذاریم، برای داشتن درآمد از طریق آن‌ها، محدود به یکی دو رویکرد نخواهید بود!

در ادامه، چند روش را زیر ذره‌بین می‌بریم که کارآمدی خود را ثابت کرده‌اند و اگر همه‌چیز درست پیش برود، می‌توانید با استفاده از آن‌ها به درآمدهای چشمگیر برسید.

ارائه خدمات طراحی سایت

اولین ایده ای که به ذهن همه مون میاد، بحث ارائه خدمات طراحی سایت هست. یعنی شما برای یسری از مشتری ها سایت طراحی کنید و بهش ارائه بدید.

تو این روش شما باید با مهارت بازاریابی مشتری رو جذب کنید و محصول خودتون که سایت هست رو به فروش برسونید.

چجوری میشه خدمات طراحی سایت رو فروخت یا مشتری براش پیدا کرد؟ شما از طریق یسری روش ها مثل: سایت های فریلنسری، آگهی در دیوار و شیپور، تبلیغات در سایت ها، پخش آگهی یا تراکت، فعالیت در اینستاگرام یا تلگرام و… میتونید برای فروش خدمات طراحی سایت مشتری پیدا کنید.

افیلیت مارکتینگ

قبلاً در مقالۀ «افیلیت مارکتینگ چیست؟ آشنایی با مزایا، معایب و انواع روش‌های همکاری در فروش» کامل و مفصل دربارۀ این روش صحبت کرده‌ایم؛ ولی خب، لازم است اینجا هم بررسی مختصری روی آن داشته باشیم.

برای اینکه سازوکار این روش را بهتر درک کنید، اجازه دهید سیستم همکاری در فروش (همان افیلیت مارکتینگ) لیموهاست را مثال بزنیم.

فرض می‌گیریم مخاطبان سایت شما، افرادی هستند که احتمالاً به ملزومات ساخت سایت، مثل هاست و دامنه نیاز دارند. مثلاً ممکن است در زمینۀ آموزش وردپرس فعالیت کنید، برنامه‌نویس باشید، مطالب تخصصی شبکه انتشار دهید یا….

در چنین حالتی، بازدیدکنندگانی که وارد سایت شما می‌شوند و در آن وقت می‌گذرانند، می‌توانند مشتریان کسب‌وکار ما هم باشند. سیستم همکاری در فروش، به شما اجازه می‌دهد بازدیدکنندگان را به سایت ما بفرستید و درازای هر خریدی که صورت بگیرد، شما هم حق کمیسیون خواهید گرفت.

برای مثال، اگر برنامه‌نویس باشید و محتوایی مفصل راجع‌به هاست پایتون روی سایت خود بارگذاری کنید، می‌‌توانید در بخشی از آن محتوا، لینک صفحۀ فروش هاست پایتون ما را قرار دهید.
لینک از طرف ما در اختیار شما قرار می‌گیرد و اختصاصی است؛ یعنی ترکر دارد و می‌توان دقیقاً متوجه شد چه افرادی از طرف سایت شما آمده‌اند؛ اگر خرید توسط آن‌ها تکمیل شود، درصدی که از قبل توافق شده است، به حساب شما واریز خواهد شد.

پس اگر قصد دارید سراغ این رویکرد بروید، باید:

  1. سایت بسازید و از روش‌های مختلف، بازدید آن را افزایش دهید؛
  2. در برنامه همکاری در فروش لیمو (یا افیلیت مارکتینگ هر سایت دیگری) عضو شوید؛
  3. محتواهای باارزش تولید کنید و لینک‌های مرتبط با هر محتوا را درون آن جای دهید.

برای اینکه از پتانسیل بسیار بالای این روش مطمئن شوید، باید بگوییم درحال‌حاضر، برخی از افیلیت‌هایی که با ما همکاری می‌کنند، بیشتر از ۳۰۰ میلیون تومان در سال درآمد دارند! درآمدی که در بیشتر مواقع جانبی است.

پشتیبانی سایت

خیلی از افراد یا کسب و کار ها سایت دارند ولی زمان یا مهارت برای پشتیبانی اون رو ندارند!

شما میتونید به عنوان پشتیبان سایت و به شکل فریلنسری فعالیت کنید. به این شکل که مدیریت بخش فنی، گرافیک و ظاهر، محصولات، مشتریان و … رو برعهده داشته باشید.

تو این روش از شما زمان خیلی زیادی گرفته نمیشه و میتونید یه درآمد خوبی داشته باشید و در کنارش به بخش های دیگه زندگی یا حتی آموزش بیشتر طراحی سایت فکر کنید.

تبلیغات کلیکی گوگل

یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از تبلیغات در سایت، همین رویکرد تبلیغات کلیکی گوگل است.

وقتی به مرحله‌ای برسید که بازدیدکنندگان زیادی وارد سایت شوند، سایتتان محلی مناسب برای نمایش تبلیغات مختلف خواهد بود.

سایت‌ها و کسب‌وکارهایی که می‌خواهند بیشتر دیده شوند، سراغ این سرویس گوگل که با نام Google AdSense شناخته می‌شود می‌روند. گوگل هم از سایت‌های پربازدید (مثل سایت شما بعد از رشد) استفاده می‌کند و این تبلیغات را در آن‌ها نمایش می‌دهد.

وقتی یکی از بازدیدکنندگان سایت روی تبلیغی کلیک می‌کند، مبلغی از حساب تبلیغ‌کننده در گوگل کسر می‌شود؛ شما هم که سایتتان را به‌عنوان بستر تبلیغات در اختیار گوگل قرار داده‌اید، درصدی از این مبلغ را به جیب خواهید زد.

برای اینکه بتوانید سراغ تبلیغات کلیکی برای کسب درآمد بروید، بهتر است حداقل ۵۰ بازدید در روز برای سایت ثبت شود. هرچقدر بازدیدها بیشتر باشند، طبیعتاً نرخ کلیک روی تبلیغات مختلف هم بیشتر می‌شود؛ به‌دنبال این موضوع، در نهایت درآمد بیشتری از تبلیغات روی سایت به دست می‌آورید.

توجه داشته باشید که گوگل با الگوریتم‌های متنوع، سعی می‌کند به هر کاربر، تبلیغات مرتبط با نیازها و سلایق او را نشان دهد. بنابراین، به‌طور کلی احتمال کلیک روی تبلیغات قرارگرفته در فضاهای مختلف سایت زیاد است.

پلاگین نویسی

این مورد هم خیلی نزدیک به توسعه دادن وبسایت هست.

با این تفاوت که شما باید مهارت برنامه نویسی و php رو بلد باشید. شما باید تو این روش یک ویژگی یا امکان جدید به سایت وردپرس برنامه نویسی کنید که مشکل افراد خیلی زیادی رو حل میکنه.

کافیه یه سر به سایت ژاکت یا راستچین بزنید و ببینید که فروشنده های پلاگین چقدر درآمد داشتند.

پلاگینی مثل یواست سئو که یک شخص یا تیم اون رو ترجمه کردن و آماده کرده و تونسته داخل سایت ژاکت به 21000 فروش برسونه! طبق تصویر زیر اگه هر شخص با قیمت 99 هزار تومن (50 تومن کمتر از قیمت اصلی) این پلاگین رو تهیه کنه عددی حدود 2 میلیارد تومن میشه.

کسب درآمد از طریق فروش دوره‌های آنلاین

بعد از کرونا، آموزش آنلاین خیلی بیشتر از قبل رواج پیدا کرد؛ البته نه فقط آموزش، بلکه وجهۀ آنلاین هرچیزی برجسته‌تر از قبل شد.

به‌هرحال، اگر در زمینه‌ای به‌خصوص تخصص دارید، می‌توانید روی فروش دوره‌های آنلاین از طریق سایت، به‌عنوان یکی از بهترین مدل‌های درآمدی، حساب باز کنید.

دوره‌های آنلاین می‌توانند فرمت‌های متنوعی داشته باشند. از PDFهای ساده و صداهای ضبط‌شده گرفته تا ویدیوهایی که توسط یک کاربلد حرفه‌ای تدوین شده‌‌اند.

با در نظر گرفتن گسترش حیرت‌انگیز اینترنت، می‌توان گفت دوره‌های تمام حوزه‌ها متقاضیان خاص خودشان را دارند؛ از گل‌آرایی و آشپزی گرفته تا تعمیر موتور خودرو، نجاری، تعمیر موبایل و….

استخدام در شرکت

یکسری سایت ها هستند مثل e estekhdam، جاب ویژن، ایران استخدام، هستند که اگه واردشون بشید و دسته استخدام طراح سایت رو انتخاب کنید، میبینید که کلی آگهی هست.

کلی از شرکت ها هستند که نیاز به طراح سایت بصورت حضوری و داخل شرکتشون دارند.

اگه شرایط کار حضوری رو داری پیشنهاد میکنم حتما یه سر به سایت هایی که گفتم بزن. راستی حواست باشه تو شرکت که بصورت حضوری میری و یسری کار هارو انجام میدی، در ازای انجام کار های مختلف هزینه اش رو هم دریافت کنی.

کسب درآمد از طریق درخواست دونیت

اگر واقعاً محتوایی که تولید می‌کنید ارزش‌آفرین باشد و به‌صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار بگیرد، افرادی هستند که حاضرند از شما حمایت کنند.

برخلاف انتظار خیلی‌ها، این رویکرد خیلی هم رواج دارد؛ مخصوصاً طی چند سال گذشته که سایت‌های بسیار بیشتری سراغ آن رفته‌اند.

می‌توانید به مخاطبان توضیح دهید که برای تداوم فعالیت سایت، نیاز به پول دارید. از آنجایی که محتواها به‌صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرند، هیچ اشکالی ندارد که خیلی محترمانه حمایت آن‌ها را طلب کنید.

قطعاً قرار نیست همۀ بازدیدکنندگان دعوتتان را لبیک بگویند و مبلغی به حسابتان واریز کنند؛ اما اگر ترافیک خوبی داشته باشید، به احتمال زیاد پول کافی برای ادارۀ سایت جمع خواهد شد؛ ضمن اینکه ممکن است مبلغی هم برای خودتان باقی بماند.

روش‌های مختلفی برای دریافت دونیت (همان حمایت) وجود دارد. پلتفرم‌های داخلی و خارجی‌ای هستند که این فرایند را تسهیل می‌کنند. به‌علاوه، می‌توانید شماره کارت یا آدرس کیف‌پول رمزارز خود را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید.

به‌طور کلی، در مقایسه با روش‌های دیگر، دونیت گرفتن معمولاً سودآوری کمتری دارد؛ ولی اگر جامعۀ مخاطبان بزرگی دارید و نامی در زمینۀ فعالیت خود دست‌وپا کرده باشید، ممکن است این رقم خیلی هم کم نباشد.

برای مثال، جادی که یکی از شناخته‌شده‌ترین برنامه‌نویس‌های ایرانی است، هرچندوقت یکبار با دونیت‌های جمع‌آوری‌شده از طرفدارانش، برای دوچرخه‌سواری راهی یک سفر خارجی می‌شود.

یک وبسایت موفق چه ویژگی هایی دارد؟

  1. امنیت قوی: امنیت باید یک اولویت باشد تا از داده‌های کاربران و سایت در برابر تهدیدهای امنیتی محافظت شود.
  2. تجربه کاربری (UX) عالی: ارائه یک تجربه کاربری روان و دلپذیر که باعث می‌شود کاربران بخواهند به سایت بازگردند.
  3. طراحی زیبا و حرفه‌ای: یک طراحی جذاب و حرفه‌ای که با هویت برند شما هماهنگ باشد و تصویری مثبت از کسب‌وکار شما ارائه دهد.
  4. برندینگ قوی: استفاده از رنگ‌ها، فونت‌ها، و تصاویری که با هویت برند شما هماهنگ هستند و یک تصویر یکپارچه و حرفه‌ای ارائه می‌دهند.
  5. محتوای با کیفیت و مرتبط: محتوای جذاب، مفید و به‌روز که برای مخاطبان هدف شما مرتبط است.
  6. سرعت بارگذاری سریع: صفحات باید سریع بارگذاری شوند تا تجربه کاربری را بهبود بخشند و از افتادن رتبه در موتورهای جستجو جلوگیری کنند.

نکات آموزشی برای طراحی سایت که مهم هستند

هنگام طراحی سایت نکات مهم و اساسی وجود دارند که باید آن‌ها را دنبال کرده و حتما جدی بگیرید. چند مورد از اساسی‌ترین این موارد را در زیر با شما به اشتراک می‌گذاریم:

  1. پاسخگو بودن وب‌سایت (Responsive Design): وب‌سایت شما باید در دستگاه‌های مختلف، از جمله دسکتاپ‌ها، تبلت‌ها و موبایل‌ها به خوبی نمایش داده شود.
  2. سرعت بارگذاری: وب‌سایت باید به سرعت بارگذاری شود. سایت‌های کند ممکن است باعث از دست دادن بازدیدکنندگان شوند.
  3. طراحی کاربرپسند (User-Friendly Design): ناوبری و پیمایش ساده و منطقی، خوانایی متن‌ها و دسترسی آسان به اطلاعات مهم برای کاربران ضروری است.
  4. سئو (SEO): بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو بسیار مهم است تا وب‌سایت شما در نتایج جستجو بهتر دیده شود.
  5. امنیت: اطمینان از امنیت وب‌سایت، محافظت در برابر هکرها و ایمن نگه داشتن اطلاعات کاربران حیاتی است.
  6. محتوای با کیفیت و مرتبط: محتوا باید مرتبط، به‌روز و با کیفیت باشد تا کاربران را جذب و نگه دارد.
  7. تجربه کاربری (UX) عالی: فراهم کردن تجربه کاربری لذت‌بخش و کاربردی که باعث می‌‌شود تا کاربران از تعامل با وبسایت شما راضی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا