ایالت ویکتوریا استرالیا و دانشگاه های برتر آن

ایالت ویکتوریا استرالیا و دانشگاه های برتر آن

ایالت ویکتوریا استرالیا Victoria یکی از مهم‌ترین ایالت‌های استرالیا می‌باشد. این ایالت در جنوب شرق استرالیا مستقرشده است که مرکز و پایتخت آن شهر بزرگ و مهم ملبورن می‌باشد. این ایالت دارای یک اقتصاد قوی و پویا می‌باشد. این ایالت از سمت شمال با ایالت نیو سات ولز، از سمت غرب با استرالیای جنوبی و از سمت جنوب با دریاهای آزاد مرز مشترک دارد. ایالت ویکتوریا دومین ایالت پرجمعیت استرالیا می‌باشد درصورتی‌که فقط ۳ درصد مساحت استرالیا را در اختیار دارد و دارای تراکم بالا جمعیت به نسبت دیگر ایالت‌ها که بیشتر جمعیت ایالت ویکتوریا در نواحی مجاور خلیج Port Philip زندگی می‌کنند. بیشتر جمعیت این منطقه شامل پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این ایالت Melbourne می‌شود. ملبورن دومین شهر بزرگ استرالیا می‌باشد.

این ایالت پس از تأسیس در سال ۱۸۵۱، به‌نام ملکه وقتِ پادشاهی انگلستان – ملکه ویکتوریا (Queen Victoria) – ویکتوریا نام گرفت. به خاطر وجود باغ‌های بسیار زیاد و زیبا و اینکه شغل پررونق باغبانی در این ایالت، به ویکتوریا ایالت باغ‌ها (The Garden State) می‌گویند.

ایالت ویکتوریا استرالیا VIC – ملبورن

ایالت ویکتوریا استرالیا دارای مساحت ۲۳۷٬۶۲۹ کیلومترمربع می‌باشد که ازنظر وسعت در میان ایالت‌های استرالیا رتبه ۶ام را به خود اختصاص  داده است. ازنظر جمعیت بعد از ایالت NSW استرالیا رتبه دوم را دارد. جمعیت این ایالت بیش از ۶٫۶ میلیون نفر می‌باشد. بلندترین نقطه این ایالت کوه بوگونگ با ارتفاعی کمتر از دو هزار متر و کم ارتفاع‌ترین نقطه آن کرانه‌های جنوبی است که هم‌سطح دریاست. این ایالت دارای بیست شهر مهم می‌باشد مانند شهر ملبورن، شهر لاتروب، شهر وانگاراتا، شهر وودونگا … که ۳۵ درصد جمعیت این ایالت مهاجران می‌باشند. ازنظر سیاسی این ایالت ۳۸ کرسی در مجلس نمایندگان استرالیا و ۱۲ کرسی در سنا استرالیا دارد. در سطح ایالتی ، پارلمان ویکتوریا متشکل از مجلس قانون‌گذاری و شورای قانون‌گذاری است.

آب‌وهوای ایالت ویکتوریا

ایالت ویکتوریا استرالیا دارای آب‌وهوای معتدل و خنکی بوده و در مقایسه با دیگر ایالت‌های استرالیا مانند کوئینزلند و نیو سات ولز هوای آن خنک‌تر است. آب‌وهوای ویکتوریا به‌ویژه در شهر ملبورن متغیر است. بعضی‌اوقات در طول روز هر ۴ فصل در ملبورن تجربه می‌شود. میانگین دمای هوا در فصل تابستان ۲۵ درجه سانتی گراد و در فصل زمستان ۱۴ درجه است.

ادامه مطلب  مجنتو چیست؛ ۴ دلیل برتری magento نسبت به رقبا

جمعیت ایالت ویکتوریا استرالیا

در دسامبر سال ۲۰۱۹ ویکتوریا ۶۶۵۱،۰۷۴ نفر جمعیت داشت. استرالیا اداره آمار تخمین می‌زند که مردم به‌خوبی ممکن است رسیدن ۷٫۲ میلیون در سال ۲۰۵۰٫ ملبورن ، پایتخت ایالت ، بیش از سه نفر از چهار ویکتوریا را در خود جای‌داده است. تقریباً ۷۲٪ از ویکتوریاها متولد استرالیا هستند. این رقم در ملبورن به حدود ۶۶٪ می‌رسد اما در بعضی از نواحی روستایی در شمال غربی ایالت به بیش از ۹۵٪ می‌رسد. کمتر از یک درصد از افراد این منطقه را بومیان تشکیل می‌دهد.

بیش از ۷۵٪ ویکتوریاها در ملبورن ، مستقر در جنوب ایالت زندگی می‌کنند. مساحت کلان‌شهر ملبورن بیشتر در نظر گرفته‌شده است که تخمین زده می‌شود ۴،۸۵۰،۷۴۰ نفر. مراکز شهری خارج از ملبورن دارای Geelong ،Ballarat ،Bendigo ،Shepparton ،Mildura ،Warrnambool ،Wodonga و دره Latarus است. ویکتوریا شهری‌ترین ایالت استرالیا است: حدوداً ۹۰٪ از ساکنان در شهرها و شهرها زندگی می‌کنند. تلاش‌های دولت ایالتی برای عدم تمرکز جمعیت شامل یک کارزار رسمی است که از سال ۲۰۰۳ به‌منظور تشویق ویکتوریاها برای سکونت در نواحی منطقه‌ای انجام‌شده است، اما ملبورن همچنان به‌سرعت از این نواحی ازنظر رشد جمعیت پیشی می‌گیرد. ملبورن را شهری چند فرهنگی می‌دانند. این شهر دارای سومین جامعه بزرگ یونانی در دنیا پس از دو شهر آتن و تسالونیکی در یونان است. قیمت مناسب مسکن و هزینه پایین تر زندگی، نسبت به شهرهای دیگر در استرالیا، از عوامل جذب مهاجران بسیار زیاد به این شهر هستند.

شهرهای مهم ویکتوریا استرالیا

ملبورن بزرگ‌ترین شهر، پرجمعیت‌ترین شهر و پایتخت ویکتوریا و دومین شهر پرجمعیت استرالیا است. این شهر تقریباً ۷۵ درصد از جمعیت کل ایالت ویکتوریا یعنی حدود ۴٫۹  میلیون نفر را در خود جای‌داده است. این شهر بندری ازنظر اقتصادی تنوع خیلی زیادی دارد و بیشترین درآمد آن از گردشگری، فناوری اطلاعات، تولید و حمل‌ونقل است.

ادامه مطلب  انواع پکیج دوربین مداربسته

دانشگاه ملبون (University of Melbourne) که بر اساس رتبه‌بندی تایمز و رده‌بندی دانشگاه‌های جهان به‌عنوان برترین دانشگاه استرالیا معرفی‌شده، یکی از چند دانشگاه ایالت ویکتوریا است‌.

از دیگر شهرهای مهم این استان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جیلانگ (Geelong)
  • بالارات (Ballarat)
  • بندیگو (Bendigo)
  • لاتروب (Latrobe City)
  • بنالا (Benalla)

ملبورن استرالیا؛ قطب اقتصادی ویکتوریا

شهر ملبورن پایتخت و بزرگ‌ترین شهر ایالت ویکتوریا است و با نام بوستان شهر استرالیا (Australia’s garden city) شناخته می‌شود. شهر ملبورن از سوی مجله اکونومیست به‌عنوان بهترین شهر در دنیا برای زندگی و تحصیل معرفی‌شده است. خیلی‌ها ملبورن را پایتخت ورزشی و فرهنگی استرالیا می‌دانند زیرا خیلی از مسابقات ورزشی و فستیوال‌های فرهنگی در این شهر اجرا می‌شود.

آرامش و امنیت شهری، آب‌وهوای معتدل و خنک، زیبایی و جاذبه‌های طبیعی، رستوران‌های متنوع و مردم مهربان و صبور همه در کنار هم شهر ملبورن را به یکی از شهرهای بی‌نظیر در دنیا تبدیل کرده است. هرساله تعداد بسیار زیادی گردشگر از این شهر بازدید می‌کنند. ملبورن اقتصاد پویا و قوی داشته و در عرصه‌های گوناگون مالی، تولید، تحقیقات و فناوری اطلاعات، آموزش لجستیک، حمل‌ونقل و گردشگری از امتیازات ویژه‌ای بهره‌مند‌است. شهر ملبورن شهرت خود را مدیون چند چیز است که یکی از آن‌ها طلا خیز بودن و رویدادهای ورزشی مشهور جهانی مانند اسب‌دوانی آن است. جاده بی‌نظیر و زیبای ملبورن در امتداد اقیانوس نیز یکی از جاذبه‌های بکر شهر ملبورن است.

ایالت ویکتوریا استرالیا و دانشگاه های برتر آن

دانشگاه‌ها‌ برتر ایالت ویکتوریا استرالیا

شهر ملبورن که مرکز ایالت ویکتوریا می‌باشد پایتخت آموزشی استرالیا نیز شمرده می‌شود، آموزش را این شهر به فراتر از مرزهای منطقه منتقل کرده است، این ایالت دارای ۱۰ دانشگاه در سطح بین‌المللی است که ۸ مورد از آن‌ها دارای خوابگاه نیز می‌باشند. ملبورن پل ارتباطی کسب‌وکار با استرالیا، آسیا و اقیانوسیه بقیه‌ی کشورهای دنیا است. فرودگاه ملبورن در هفته ۶۵۰ پرواز بین‌المللی را پذیراست و جابجایی تقریباً ۳۰ میلیون مسافر را در اختیار دارد. این شهر بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین بندر کانتینری استرالیا نیز شمرده می‌شود. ملبورن قلب فناوری استرالیاست و بزرگ‌ترین زیرساخت مخابراتی در دنیا را در اختیار دارد.

ادامه مطلب  بهترین افزونه پنل کاربری وردپرس

در زیر نام ۸ دانشگاه و کالج برتر برگزیده‌شده در سال ۲۰۱۷ در ایالت ویکتوریا استرالیا را مشاهده می‌کنید. این لیست انتخابی بر طبق سه برگ خرید زیر صورت گرفته است:

داشتن امتیاز، مجوز و اعتبار لازم از سوی سازمان آموزش عالی کشور استرالیا

ارائه حداقل چهار سال برای دوره کارشناسی (مدرک کارشناسی) و یا مدرک کارشناسی ارشد (استادیار و یا درجه دکتری)

ارائه دوره‌ها به‌طور عمده در قالب سنتی، حضوری و غیرحضوری

اکنون به ذکر نام و رتبه دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر ایالت ویکتوریا می‌پردازیم.

  1. Monash University
  2. The University of Melbourne
  3. RMIT University
  4. Deakin University
  5. La Trobe University
  6. Swinburne University of Technology
  7. Victoria University
  8. Federation University Australia

پارک‌ها و مناطق طبیعی ویکتوریا استرالیا

باغ‌های گیاه‌شناسی سلطنتی ملبورن

باغ‌های ملکه ویکتوریا

پارک سلطنتی (Royal Park) ایالت ویکتوریا

پارک و دریاچه آلبرت (Albert Park and Lake) ایالت ویکتوریا

پارک تاریخی وودلند (Woodlands Historic Park)، لونا پارک (Luna Park)، باغ‌های فیتز روی (The Fitzroy Gardens)، باغ وحش ملبورن (Melbourne Zoo) و آکواریوم ملبورن (Melbourne Aquarium) از دیگر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این شهر است.

ایالت ویکتوریا و شهر ملبورن یکی از مهاجرپذیرترین ایالت‌های استرالیا است که هرساله تعداد بسیاری از دانشجویان و افراد برای زندگی، تحصیل و کار به آنجا می‌روند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع ویزای استرالیا و شرایط سرمایه‌گذاری، تحصیل وزندگی در ایالت ویکتوریا می‌توانید با مشاوران مجرب ما در ویزاپیک در تماس باشید.

منبع این مطلب

حتما ببینید

مجموعه ورزشی بانوان در کرمان

مجموعه ورزشی بانوان در کرمان 

  در شهر زیبای کرمان زندگی می‌کنید؟ دنبال یک باشگاه ورزشی ویژه بانوان هستید که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.