تبدیل فایل‌های صوتی به فایل‌های متنی

نرم افزارهای تبدیل متن به گفتار کاربردهای زیادی دارند. فرقی نمی کند که بخواهید داستانی بگویید، متن بخوانید یا از جستجوی صوتی استفاده کنید. این برنامه ها به شما کمک می کنند تا کار با کیفیت انجام دهید.

با این حال، مواقعی وجود دارد که باید صدا را به متن تبدیل کنید. برای مثال، می‌خواهید برای خواندن، یادداشت‌برداری از مصاحبه‌هایتان یا رونویسی ویدیوهایتان، صدا به متن داشته باشید. در اینجا چند گزینه وجود دارد که به شما کمک می کند به راحتی از تبدیل رایگان صوتی فارسی به متن بهره مند شوید.

فیلم آموزش تبدیل فایل‌های صوتی به فایل‌های متنی

تبدیل فایل صوتی به متنی با Google Docs

قبل از روی آوردن به سایت‌ها و نرم‌افزارهای خارجی، ممکن است بخواهید یک فایل صوتی را با Google یا یک ربات صوتی به متن یا مبدل صوتی به متن یا Microsoft Word، Google Doc یا نرم‌افزارهای دیگر به متن تبدیل کنید. فایل های صوتی خود را به متن تبدیل کنید.

ابتدا فایل های صوتی خود را که می خواهید برای پخش به متن تبدیل کنید آماده کنید یا در دستگاهی که نرم افزار ورد در آن قرار دارد ذخیره کنید. در مرحله بعد، باید ورودی صوتی را در نرم افزار پردازش کلمه خود فعال کنید.

تبدیل فایل‌های صوتی به فایل‌های متنی

 

در Google Doc، برای فعال کردن این ویژگی، باید به Tools -> Voice Input بروید. در مایکروسافت ورد، باید دیکشنری یا تشخیص گفتار را در Mac OS یا Windows 10 فعال کنید، بنابراین در ویندوز همزمان کلیدهای Windows و H را روی صفحه کلید فشار دهید یا در Mac OS دو بار کلید Command و Open Word را فشار دهید.

ادامه مطلب  آموزش فیلم گرفتن از صفحه کامپیوتر ویندوز 10 بدون نرم افزار

پس از شروع فرهنگ لغت یا ورودی صوتی، آن را فعال کنید. نرم افزار واژه پرداز خود را باز کرده و سپس فایل صوتی را در سیستم پخش کنید.

 

تبدیل فایل MP3 به متن با استفاده از Bear File Converter

اگر می خواهید یک فایل MP3 را به متن ساده تبدیل کنید، نرم افزار Bear File Converter انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. این نرم افزار بر اساس موتور تشخیص Baidu می تواند فایل های صوتی واضح را به درستی به متن تبدیل کند. با این حال، این مبدل آنلاین صدا به متن برای فایل های موسیقی MP3 چندان دقیق نیست. علاوه بر این، این برنامه از فایل های صوتی بیشتر از ۳ دقیقه پشتیبانی نمی کند.

تبدیل فایل‌های صوتی به فایل‌های متنی

تبدیل فایل صوتی به متن با نرم افزار آنلاین ۳۶۰Converter

اگر به دنبال برنامه ای هستید که فایل های MP3 شما را با دقت بیشتری به متن تبدیل کند، برنامه آنلاین ۳۶۰Converter گزینه خوبی است. این نرم افزار رابط کاربری ساده ای دارد و از فایل های موسیقی و ویدئو پشتیبانی می کند.

نتایج را می توان به صورت فایل Word یا PDF دانلود کرد. محدودیت‌هایی در اندازه وجود دارد، در حالی که این برنامه صوتی به متن به اندازه کافی خوب کار می‌کند تا مکالمات و گفتار از پیش ضبط‌شده را به متن تبدیل کند، اما نتایج خیلی حرفه‌ای دریافت نخواهید کرد.

تبدیل فایل‌های صوتی به فایل‌های متنی

نرم افزار تبدیل فایل MP3 به متن Sobolsoft

اگر به دنبال نتایج حرفه ای MP3 به متن هستید،Sobolsoft عملکرد بهتری را ارائه می دهد. هیچ محدودیت خروجی و گزینه های بصری وجود ندارد و می توانید چندین فایل صوتی را به صورت همزمان به متن تبدیل کنید. نتایج این برنامه بسیار بهتر از انواع قبلی است. با این حال، باید برنامه را خریداری کنید، اگرچه نسخه آزمایشی آن به صورت رایگان در دسترس است.

ادامه مطلب  آلت کوین هایی که باید چند ماه آینده بخرید!

تبدیل فایل‌های صوتی به فایل‌های متنی

برنامه فایل صوتی به متن InqScribe

اگرچه InqScribe مستقیماً صدا را به متن تبدیل نمی کند، اما یک ابزار رونویسی دیجیتال بصری است که ورودی دستی را آسان می کند. با استفاده از این نرم افزار می توانید خیلی سریع تایم کدها را به متن تبدیل کنید.

برای کار با این برنامه می توانید از میانبرهای مخصوص صفحه کلید استفاده کنید تا فایل MP3 شما به راحتی با فشار دادن دکمه ها به متن تبدیل شود. InqScribe رایگان نیست، اما یک دوره آزمایشی ۱۴ روزه وجود دارد که می توانید از آن برای آزمایش عملکرد برنامه استفاده کنید.

تبدیل فایل‌های صوتی به فایل‌های متنی

 اپلیکیشن‌های تبدیل گفتار به متن گوشی 

اگر منبع صوتی شما در دستگاه دیگری است، می‌توانید از برنامه گفتار به نوشتار تلفن خود برای رونویسی صدا استفاده کنید. Speechnotes یک برنامه اندرویدی است که رونویسی بسیار خوبی انجام می دهد.

این برنامه کاملا رایگان است و نتایج دقیقی را برای فایل های صوتی شما ارائه می دهد. با این حال، نتایج در یک فایل جداگانه ذخیره می شود و شما نمی توانید از آنها در منبع صوتی یا تصویری خود استفاده کنید.

تبدیل فایل‌های صوتی به فایل‌های متنی

تبدیل صدا به متن هنوز هم یکی از مهمترین وظایف انسان است. شما به راحتی می توانید فایل های MP3 خود را با استفاده از برنامه هایی که در بالا ذکر کردیم به متن تبدیل کنید. این قابلیت برای افرادی مناسب است که قصد دارند فایل صوتی خود را برای تایپ برای تایپیست ارسال کنند، مطمئناً هزینه تایپ را کاهش می دهد.

هیچ برنامه ای به شما نتایج ۱۰۰% دقیق نمی دهد. با این حال، InqScribe نتایج خوبی به شما خواهد داد. راه حل دیگری برای تبدیل فایل صوتی به متن که دقت و کیفیت خوبی در عین حال داشته باشد سراغ دارید؟ می توانید نام اپلیکیشن مورد استفاده خود را در بخش نظرات همین پست به اشتراک بگذارید.

ادامه مطلب  گوشی تا 15 میلیون تومان چی بخریم خوبه؟ | بررسی بهترین گوشی های زیر 15 میلیون تومان بازار

 

حتما ببینید

blank

دانلود بازی کالاف دیوتی موبایل برای کامپیوتر ویندوز ۱۰

چند سالی می‌شود که پای بازی‌های موبایل به کامپیوتر ها و لپ تاپ ها باز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.