تخلیه چربی صورت

تخلیه چربی صورت

تخلیه چربی صورت یا جراحی بوکال فت یک روش زیبایی‌شناسی است که برای کاهش چربی‌های اضافی در مناطق مختلف صورت انجام می‌شود. با توجه به اینکه صورت از جمله بخش‌های بارز و قابل مشاهده بدن ماست، تغییراتی در شکل آن، به شدت تأثیرگذار و مشهود است. در این مقاله، به بررسی این روش زیبایی‌شناسی و اهمیت آن در بهبود شکل صورت، پرداخته می‌شود.

چربی بوکال فت چیست؟

چربی بوکال بخشی از چربی طبیعی است که در پوستهای پایینی بازوهای شما یافت می‌شود. این بخشی از سیستم چربی است که از شریان بازویی زیادی زیر خط فکی شما به تمپل شما می‌رسد.

چربی بوکال به طور اصلی به شما در جویدن کمک می‌کند و میزان آن از یک شخص به شخص دیگر یکسان است، بدون توجه به جنسیت آنها. این ادعا در طول زندگی شما صحت دارد، با توجه به تغییرات وزن بدن یا شکل شما.

بنابراین، ممکن است شما خود را ناامید کننده بیابید زمانی که سخت تلاش می‌کنید تا بدن خود را به شکلی خاصی تغییر دهید، فقط چهره‌ی شما بدون تغییر باقی بماند.

جراحی حذف چربی بوکال فت  چیست؟

برداشتن چربی بوکال فت نوعی جراحی پلاستیک است. همچنین به عنوان لیپکتومی بوکال یا جراحی کاهش گونه نیز شناخته می شود.

در طی این عمل، پدهای چربی بوکال در گونه های شما با جراحی برداشته می شود. این گونه ها را نازک می کند و زوایای صورت را مشخص می کند.

این جراحی می تواند به تنهایی یا با شکل دیگری از جراحی پلاستیک انجام شود، مانند:

  • جراحی لیفت صورت
  • جراحی زیبایی بینی
  • کاشت چانه
  • بزرگ کردن لب
  • تزریق بوتاکس

اگر شما نیز از اضافه وزن در ناحیه زیر بغل رنج می‌برید و می‌خواهید به راحتی و بدون درد و مشکلات احساسی به این مشکل پایان دهید، حتما مقاله مربوط به تخلیه چربی زیر بغل را در سایت دکتر ایزدپناه مطالعه کنید. این مقاله شامل توضیحات کامل درباره فناوری‌های مختلف مانند لیزری و لیپوساکشن برای حذف چربی زیر بغل است. همچنین در این مقاله روش‌هایی برای حفظ وزن و جلوگیری از بازگشت چربی در این ناحیه پس از عمل بیان شده است. بهترین تصمیم را با خواندن مقاله ما بگیرید.

چه کسانی می‌توانند برای تخلیه چربی بوکال فت کاندید شوند؟

چه کسانی می‌توانند برای تخلیه چربی بوکال فت  کاندید شوند؟

تصمیم گیری برای انجام تخلیه چربی بوکال بسیار شخصی است. اگر شما با این مشکلات روبرو هستید، این جراحی شکل صورت شما را باریک تر و زاویه دارتر می کند و به شما اعتماد به نفس بیشتری درباره شکل صورت می دهد. تصمیم برای انجام این جراحی باید فقط پس از تامل جدی و برای خودتان و نه برای شخص دیگری یا برای احترام به استاندارد زیبایی‌شناختی انجام شود.

ادامه مطلب  خرید ارزانترین پنل پیامکی از هلدینگ ایرانیان و ارین تل

در صورت بروز هر یک از شرایط زیر، ممکن است برای شما تخلیه چربی بوکال مناسب باشد:

  • حالت جسمانی خوبی دارید.
  • وزن سالمی دارید.
  • صورت شما گرد و پرتراکم است.
  • از پربودن باقالی‌های صورت خود ناراضی هستید.
  • دچار پزودوهرنیاسیون (جمع شدن کوچکی از بافت چربی داخل گونه‌های صورت ) هستید.
  • به دنبال جراحی زیبایی صورت هستید.
  • انتظارات واقع‌بینانه‌ای دارید.
  • سیگار نمی‌کشید.

تخلیه چربی بوکال ممکن است برای همه مناسب نباشد

تخلیه چربی بوکال برای همه مناسب نیست. در موارد زیر، این عمل ممکن است توصیه نشود:

  • صورت شما باریک است. اگر صورت شما به طور طبیعی باریک است، این عمل باعث جمع شدن گونه‌های صورت شما به هنگام پیری و ظاهر گودال در ناحیه گونه‌ها می‌شود.
  • دچار آتروفی همی‌صورتی پیشرونده (سندرم پاری-رومبرگ) هستید. این اختلال نادر باعث کوچک شدن پوست در یک طرف صورت می‌شود و معمولاً بافت چربی داخل باقالی صورت را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
  • سن شما بالا است. با پیر شدن، شما به طور طبیعی چربی صورت خود را از دست می‌دهید. این عمل ممکن است باعث بروز گونه و علائم دیگر پیری صورت شما شود.
  • جراح زیبایی صورت بهترین شخص است که می‌تواند تعیین کند آیا شما برای این عمل مناسب هستید یا خیر.

روش جراحی تخلیه چربی صورت چگونه است؟

عمل تخلیه چربی صورت با بیهوشی موضعی یا کلی انجام می‌شود. معمولاً، مدت زمان عمل حدود یک ساعت است. برش کوچک برای این روش داخل دهان انجام می‌شود و بدین ترتیب اسکار ظاهری جا نمی‌گذارد. سپس دپوزیت چربی به آرامی از طریق برش بیرون‌رفته و تخلیه می‌شود.

مهم است به یاد داشته باشید که این پودرهای چربی در بازوها نمی‌توانند با استفاده از روش‌های لیپوساکشن مختلف حذف شوند، به دلیل موقعیتشان. بیمارانی که در مورد دپوزیت چربی در منطقه فک خود شکایت دارند، ممکن است از لیپوساکشن در آن منطقه بهره بیشتری ببرند.

ادامه مطلب  آموزش طراحی وردپرس با ژاکت(مرجع قالب و افزونه وردپرسی)

اگر شما از چربی های غیر ضروری در منطقه غبغب خود خسته شده‌اید، بهترین گزینه حذف آن‌ها است. مقاله دکتر ایزدپناه در سایت او، می‌تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از فرایند تخلیه چربی غبغب پیدا کنید. برای خواندن مقاله بیشتر، به سایت دکتر ایزدپناه مراجعه کنید.

بهبودی پس از جراحی حذف چربی بوکال

زمان بازیابی برای این روش بسیار کوتاه است. بیشتر بیماران دوست دارند جراحی خود را در روز جمعه انجام دهند تا در روز دوشنبه برای رفتن به کار آماده باشند. ما به بیماران خود پیشنهاد می‌دهیم برای پس از جراحی، برنامه‌ریزی برای داشتن یک شخصی که آن‌ها را به خانه ببرد، انجام دهند زیرا حتی پس از بیهوشی موضعی، بهتر است پس از حذف چربی بوکال، رانندگی نکنید.

پس از جراحی، انتظار می‌رود که بروز کبودی و تورم صورت داشته باشید که با استفاده از یخ‌گذاری قابل کنترل است. بنابراین، تا دیدن نتیجه نهایی ممکن است تا ۳ هفته زمان ببرد.

بیشترین تورم در روزهای اولیه بازیابی کاهش می‌یابد. هرگونه درد یا ناراحتی که ممکن است تجربه کنید، با یخ یا پاراستامول قابل تسکین است.

حذف چربی بوکال شامل چه مواردی می شود؟

عمل برداشتن چربی بوکال یا Buccal Fat Removal به صورت روزکاری تحت بیهوشی موضعی انجام می‌شود. یک برش در داخل لثه شما قرار داده می‌شود و پاد چربی بوکال برش داده می‌شود. سپس برش با خیاطی‌های قابل حل بسته می‌شود.

آیا خطری برای کاهش چربی بوکال وجود دارد؟

خطرات بالقوه بسیار کم هستند، اما مانند تمام جراحی‌ها، خطراتی مربوط به بیهوشی، عفونت، خونریزی و آسیب عصبی وجود دارد. با خوش‌شانسی این خطرات نادر هستند، با این حال، در ارتباط با ملاحظات زیبایی‌شناختی نیز وجود دارند، مانند عدم تقارن یا برداشتن بیش از حد بخش بوکال مخاطی، به خصوص زمانی که با عملکرد پایین تری از بوکال مخاطی روبرو هستید، در حالی که با پیری، بافت چربی خود را از دست می‌دهید.

جراحان پلاستیک ما، توزیع چربی صورت فعلی شما و سن شما را مورد بررسی قرار می‌دهند تا اطمینان حاصل شود که شما همچنان در طول زمان یک ظاهر جذاب و طبیعی داشته باشید.

ادامه مطلب  جذابیت های بازدید از آتلانتیس دبی و پارک آبی آکواونچر دبی

مزایای و معایب تخلیه چربی صورت

مزایا

  • روش کوتاه، کمتر از ۱ ساعت طول می کشد
  • صورت را باریک می کند و گونه ها را مشخص می کند
  • برش هایی در داخل دهان ایجاد می شود و هیچ جای زخم قابل مشاهده ای ایجاد نمی کند
  • نتایج دائمی هستند
  • حداقل زمان توقف ۳-۴ روز

معایب

  • تورم حدود دو هفته طول می کشد
  • نتایج کامل به مدت ۳ ماه مشخص نیست
  • اگر زیاده روی کنید، ممکن است با افزایش سن باعث ایجاد گونه های توخالی شود
  • خطر عدم تقارن گونه
  • خطر آسیب به مجاری بزاقی یا به ندرت آسیب عصب صورت

همه چیز در کل، جراحی بالای چانه را می توان به عنوان یک روش آسان و کارآمد در نظر گرفت که می تواند به تنهایی یا همراه با دیگر روش های جراحی صورت با کمترین خطرات انجام شود.

حتی اگر پس از تمام ملاحظات، تصمیم به انجام جراحی کردید، ابتدا باید با پزشک خانوادگی خود یا یک جراح پلاستیک مجاز در منطقه شما مشاوره کنید. این متخصصان می توانند به هر پرسش و نگرانی در مورد برداشتن چربی بوکال پاسخ دهند.

مزایای و معایب تخلیه چربی صورت

نتیجه گیری

در نتیجه، تخلیه چربی صورت یا بوکال فت، یک روش جراحی صورت آسان و کم خطر برای تغییر شکل صورت به صورتی که فرد خود می‌پسندد است. با این حال، قبل از تصمیم گیری برای این جراحی، بهتر است تمامی ابعاد و نکات مهم این فرآیند را با پزشک خود مطرح کنید و بعد از تحلیل دقیق، به صورت شخصی و برای خودتان و نه به دلیل فشار اجتماعی یا استانداردهای زیبایی، تصمیم بگیرید. همچنین، با رعایت نکات پس از عمل، می‌توانید به راحتی و با حداقل مشکلات از نتایج جراحی استفاده کنید.

عمل های ترمیمی و زیبایی سخت و پیچیده هستند. اما با وحود دکتر کامبیز ایزدپناه، فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی به نشانی اینترنتی https://drkambiz-izadpanah.com  نگران نتیجه عمل خود نباشید. ایشان با تجربه کاری و تخصصی که در این زمینه دارند، تجربه بهترین عمل را در ذهن شما نقش خواهند بست. همچنین در پیج اینستاگرام دکتر کامبیز ایزدپناه میتوانید نمونه عمل های ایشان را ببینید.

حتما ببینید

6 دلیل برای تهیه چرخ خیاطی zoje a8100

۶ دلیل برای تهیه چرخ خیاطی zoje a8100

چرخ خیاطی زوجی a8100 یکی از پیشرفته ترین چرخ های خیاطی موجود در بازار است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.