طراحی وب سایت ورزشی

طراحی سایت ورزشی

طراحی یک وب سایت ورزشی به زمان و تجربه زیادی نیاز دارد که این امر برای شرکتهای حرفه ای طراحی وب سایت بسیار آسان است و در عین حال نتیجه بهتر خواهد بود.

قبل از سفارش محتوای سایت خود را آماده کنید:

سایت شما در مورد چه نوعی از وزرش ها است؟

آیا شما یک محصول یا خدمات را در وب سایت خود ارائه خواهید داد ، یا این فقط به منظور ارائه اطلاعات و اخبار ورزشی یا ترکیبی از هر دو است؟

سرانجام ، تفاوت سایت شما با سایر وب سایت های مشابه چه خواهد بود؟

برای پاسخ به این سوالات ، با دقت برنامه ریزی کنید و برای تکمیل ایده های خود وقت بگذارید.

طراحی سایت ورزشی

نحوه طراحی سایت ورزشی

نکاتی که باید به آنها توجه ویژه ای کنید:

  1. بیشتر سایت های ورزشی با تمرکز بر آقایان طراحی شده اند. (تقریباً دو سوم آنها)
  2. مردان بین ۲۵ تا ۳۴ سال در ماه بیش از یک ساعت را به بازدید از اماکن ورزشی می پردازند.

این نکات را هنگام طراحی سایت ورزشی خود به خاطر بسپارید ، اما این را نیز بدانید که روندها دائماً در حال تغییر هستند و زنان بیشتر به تماشای مطالب ورزشی و پیگیری مسابقات علاقه مند می شوند ، بنابراین سعی کنید مخاطبان خانم را نیز به خود جلب کنید.

در کنار وب سایت ، به شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر و سایر سیستم عامل های محبوب توجه کنید ، زیرا بیشتر طرفداران ورزش در این شبکه ها فعال هستند و حتی گروه هایی را برای بحث در مورد مسائل ورزشی ایجاد می کنند.

ادامه مطلب  طراحی سایت مبلمان 🧐 طراحی وب سایت مبلمان

نکته مهم دیگر طراحی سایت ریسپانسیو است ، زیرا بیشتر افراد سایت ها را از طریق تلفن همراه خود بررسی می کنند.

دنبال کردن ترندهای روز در طراحی سایت

سایت های ورزشی بسیار متفاوت از یکدیگر هستند ، اما تنها مخرج مشترک آنها ارائه مقدار زیادی اطلاعات به روشی ساده و آسان است.

این وب سایت ها از تصاویر با کیفیت استفاده می کنند که هدف آنها جذب مخاطب و ایجاد ظاهر جذاب برای سایت است. بنابراین طراحی یک سایت ورزشی باید ساده و آسان برای استفاده و در عین حال جذاب و با کیفیت باشد.

طراحی انواع سایت ورزشیرعایت سادگی طراحی

همانطور که گفتیم ، طراحی سایت شما باید ساده شود تا کاربران با هر سطح اطلاعاتی بتوانند به راحتی محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند.

سعی کنید عناصر غیر ضروری را از طراحی خود حذف کنید و از سلیقه ای به کار بردن عناصر طراحی و تصاویر خودداری کنید و به فکر کاربران و علایق آن ها باشید.

فونت ها

از آنجا که اطلاعات سایت های ورزشی بسیار زیاد است ، باید طوری طراحی شوند که کاربر بتواند به راحتی آنها را مشاهده کند. دو عنصر وجود دارد که به این موضوع می پردازد:

  •  فونت
  • فضای خالی (خالی)

فضای سفید به معنای فضای خالی اطراف متن است که باعث می شود چشمان کاربر استراحت کند و خسته نشود و همچنین باعث تمرکز بیشتر کاربر بر روی محتوا شود.

نکته بعدی فونت است. طبق تحقیقات ، بهترین فونت ها در سایت های ورزشی فونت های ساده و بزرگ هستند (حداقل ۱۴ پیکسل).

ادامه مطلب  خطای اتصال به کتابخانه المنتور پرو

به برند توجه کنید

اگر یک باشگاه ورزشی یا یک تیم ورزشی هستید و یک برند تجاری برای خود دارید ، طراحی سایت شما باید نشان دهنده برند تجاری شما نیز باشد.

به فرض اینکه تیم پرسپولیس روزی با پیراهن آبی به میدان برود آیا هواداران گیج نخواهند شد؟ و آیا این تأثیر مثبتی خواهد داشت؟

سعی کنید سایت ورزشی خود را مطابق با برند خود طراحی کنید و ترجیحاً از رنگهای مشابه آرم و برند خود در سایت استفاده کنید.

نمایش اطلاعات مسابقات

اگر مسابقات مهم ورزشی مربوط به خود یا حتی تیم خود را انجام می دهید ، حتماً این اطلاعات را دقیقاً در وب سایت خود قرار دهید ، تاریخ ، روز و زمان را مشخص کنید تا کاربران شما برای دریافت این اطلاعات مجبور به مراجعه به سایت های دیگر نباشند.

در واقع ، یکی از اطلاعات اساسی که می توانید در سایت ارائه دهید ، همین اطلاعات مربوط به مسابقات ورزشی است.

پروفایل شبکه های اجتماعی و اطلاعات تماس

طرفداران یک تیم یا مشتریان یک باشگاه ورزشی مطمئناً می خواهند راه های بیشتری برای برقراری ارتباط با تیم یا باشگاه مورد علاقه خود داشته باشند. بنابراین لینک پروفایل شبکه های اجتماعی خود ، اطلاعات تماس و فرم تماس در سایت خود قرار دهید.

بخش آخرین خبرها

علاقه مندان به ورزش و کاربران سایت های ورزشی معمولاً اخبار ورزشی را دنبال می کنند و از آخرین اخبار مربوط به تیم مورد نظرشان ، یا تغییرات و امکانات جدیدی که در این باشگاه ارائه می دهید ، خوشحال هستند و … بنابراین حتماً بخشی از سایت به آخرین اخبار اختصاص دهید.

ادامه مطلب  پیدا کردن فونت استفاده شده در سایت

حتما ببینید

زوم با تاچ پد لپ تاپ چگونه است؟

زوم با تاچ پد لپ تاپ چگونه است؟

در ویندوز ۱۰ می‌توانید ژست‌های حرکتی مختلفی را برای تاچ پد لپ‌تاپ تعریف و فعال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.