چرا لپ تاپ بدون شارژر روشن نمیشه 2

چرا لپ تاپ بدون شارژر روشن نمیشه

ممکن است تجربه کرده باشید که لپ تاپ شما روشن نمی شود حتی اگر فکر می کنید آسیبی ندیده است. در موارد دیگر، احتمالاً دیده اید که لپ تاپ شما کند شده یا ویروسی شده است و پس از خاموش کردن آن روشن نمی شود.

این وضعیت ممکن است برای بسیاری از کاربران رخ دهد. در این مقاله به مواردی اشاره می کنیم که لپ تاپ شما روشن نمی شود اما این مشکل همیشه فنی و پیچیده نیست و با یک راه حل ساده قابل حل است.

اگر دکمه پاور لپ تاپ خود را فشار دادید و هیچ نشانه ای از روشن شدن لپ تاپ مشاهده نکردید، ابتدا مطمئن شوید که باتری دستگاه شما برای روشن شدن لپ تاپ انرژی کافی دارد. مشکل ممکن است ناشی از کمبود برق در دستگاه باشد.

در این صفحه سعی داریم با هم دلایل روشن نشدن لپ تاپ به دلیل وجود باتری را بررسی کنیم و قبل از مراجعه به تعمیرگاه لپ تاپ اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

چرا لپ تاپ بدون شارژر روشن نمیشه

شایع ترین دلیل روشن نشدن لپ تاپ کمبود باتری است. در این صورت یا باتری شما مشکل دارد و شارژ نگه نمی دارد و یا منبع تغذیه مشکل دارد. یعنی برق برای شارژ باتری وارد سیستم نمی شود.

در این صورت از شارژر دیگری استفاده کنید و اگر مشکل حل نشد، باتری را خارج کرده و سیستم را مستقیماً به برق وصل کنید تا دقیقا متوجه شوید مشکل از کجاست. اگر لپ تاپ شما حتی در این حالت روشن نمی شود، مشکل باتری نیست، اما ممکن است در دو مورد زیر مشکل داشته باشد.

ادامه مطلب  طراحی سایت در کرج

چرا لپ تاپ بدون شارژر روشن نمیشه

لپ تاپ بدون شارژر روشن نمی شود

همانطور که می دانید گاهی اوقات به دلایلی با وجود اینکه لپ تاپ باتری دارد و نمی خواهید از شارژر استفاده کنید، روشن نمی شود و برای شما مشکل ایجاد می کند. تصور کنید به مکانی رفته اید و شارژر را با خود نبرده اید، به این امید که یک باتری در لپ تاپ خود داشته باشید.

علت روشن نشدن احمالا یکی از موارد زیر است:

  • سوختن یا ایراد در مانیتور
  • خراب بودن دکمه پاور
  • آب خوردگی لپ تاپ
  • ضربه خوردن به لپ تاپ
  • مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری

نکات مهم درباره شارژر لپ تاپ و باتری

باتری لپ تاپ معمولا حداقل ۶ ماه دوام می آورد. اگر بیش از این عمر باتری گذشته باشد، می توانید راحت تر آن را تعویض کنید. در مورد تعمیر باتری باید گفت که در عمل این کار دردی را دوا نمی کند و کار شما را به طور موقت شروع می کند.

نکته دیگر در مورد باتری این است که اگر متوجه شدید که خیلی زود خراب می شود، باید مدار شارژ را بررسی کنید. زیرا در صورت خراب شدن باتری به درستی شارژ نمی شود و حتی برای خرید باتری نو نیز با مشکل مواجه خواهید شد.

در مورد خرابی شارژر نیز باید گفت که این مشکل می تواند از قسمت های مختلف آن مانند آداپتور، سوکت یا کابل باشد که البته بسیار رایج است.

حتما ببینید

زوم با تاچ پد لپ تاپ چگونه است؟

زوم با تاچ پد لپ تاپ چگونه است؟

در ویندوز ۱۰ می‌توانید ژست‌های حرکتی مختلفی را برای تاچ پد لپ‌تاپ تعریف و فعال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.