تکنولوژی

چگونه فایل‌های با حجم بالا را ارسال کنیم؟

وقتی صحبت از ارسال فایل های حجیم می شود، با توجه به اینکه سرعت اینترنت روز به روز در حال افزایش است، تعریف کاربران فایل های حجیم نیز در حال تغییر است. انتقال فایل های حجیم خطرات زیادی دارد و ممکن است فایل های شما در حین انتقال دچار مشکلات مختلفی شوند.

دلیل اصلی این امر این است که از روش هایی غیر از ایمیل برای انتقال فایل های حجیم استفاده می شود. به همین دلیل روش ها و ابزارهای مختلفی برای انتقال فایل های حجیم ایجاد شده است که هر کدام نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند.

با افزایش استفاده از اینترنت و فضای مجازی، تمایل افراد به اشتراک گذاری انواع فایل های تصویری، ویدئویی و … با دوستان و آشنایان خود نیز افزایش یافته است.

حجم این فایل ها از چندین مگابایت تا چندین گیگابایت می باشد و به همین دلیل روش های سنگین انتقال فایل ایجاد شده است تا بتوانید به راحتی فایل های ویدئویی چند گیگابایتی را برای دوستان خود ارسال کنید.

در این مقاله در مورد روش های انتقال فایل های حجیم صحبت می کنیم تا بتوانید به راحتی فایل های حجیم خود را برای دیگران ارسال کنید

چرا باید فایل های حجیم ارسال کنیم؟

بسیاری از کاربران ترجیح می دهند از ایمیل برای انتقال فایل ها استفاده کنند. زیرا علاوه بر سهولت استفاده، امنیت اطلاعات آنها را نیز تضمین می کند. با این حال، استفاده از ایمیل برای انتقال فایل های رسانه ای بزرگ مانند فایل های صوتی و تصویری و پایگاه های داده امکان پذیر نیست و کاربران به روشی انعطاف پذیرتر و امن تر نیاز دارند.

همچنین فایل های مرتبط با یک برنامه خاص می توانند بسیار بزرگ باشند. به عنوان مثال، فایل های مربوط به برنامه های یادگیری ماشین حداقل بیش از یک گیگابایت حجم دارند. بنابراین امکان انتقال آنها از طریق ایمیل وجود ندارد.

مشکلات احتمالی هنگام انتقال فایل های حجیم

اولین مشکل ارسال فایل حجیم این است که ممکن است گیرنده نتواند فایل را دانلود کند. اگر فایل ارسالی حاوی اطلاعات حساسی مانند اطلاعات حساب بانکی یا اطلاعات مهم دیگر باشد، این احتمال وجود دارد که اطلاعات شما به خطر بیفتد و ضرر مالی زیادی به شما و حتی برند شرکت شما وارد شود.

علاوه بر این، فایل‌های شما می‌توانند با انواع مختلف بدافزار در حال حمل و نقل آلوده شوند و به سیستم یا شرکت شما آسیب جدی وارد کنند. به همین دلیل تمامی شرکت ها در تلاش هستند تا راه های مطمئن و مطمئنی برای انتقال فایل های حجیم بیابند تا علاوه بر انتقال آسان، امنیت اطلاعات و امنیت فرستنده و گیرنده نیز حفظ شود.

چگونه فایل‌های با حجم بالا را ارسال کنیم؟

روش های مختلف برای ارسال فایل های حجم بالا

روش های مختلفی برای انتقال فایل های حجیم وجود دارد. روش هایی که در زیر ارائه می کنیم از جمله روش های رایجی هستند که بسیاری از کاربران از آن استفاده می کنند.

ادامه مطلب  آموزش فیلم گرفتن از صفحه کامپیوتر ویندوز 10 بدون نرم افزار

ارسال فایل در جیمیل

اگر سرور Google را برای ایمیل خود انتخاب کرده اید، می توانید فایل های ۲۵ مگابایتی را برای ارسال و ۵۰ مگابایتی را برای دریافت در جیمیل خود انتخاب کنید. بنابراین اگر قصد انتقال فایل حجیم در این سرور را دارید بهترین گزینه را انتخاب کرده اید زیرا گوگل قوی ترین گزینه در این فرآیند محسوب می شود و می توانید فایل های حجیم را در جیمیل خود ارسال و دریافت کنید.

حساب جیمیل خود را باز کنید و گزینه نوشتن را انتخاب کنید.در پنجره نوشتن روی نماد Google Drive کلیک کنید. بر روی گزینه پیوست کلیک کنید و فایل انتخابی را به ایمیل خود پیوست کنید. در پایین صفحه دو گزینه برای انتخاب نحوه ارسال فایل وجود دارد.

گزینه Drive link به شما کمک می کند تا همه فایل های ذخیره شده در دستگاه، از جمله فایل های ایجاد شده در Word، اسلایدها یا فرم ها را ارسال کنید.

گزینه Attachment فقط برای فایل هایی استفاده می شود که سبک تر هستند.

در نهایت با انتخاب پیوست، گزینه insert را فشار دهید.

ارسال فایل از طریق pCloud

نرم افزار بعدی که معرفی می شود، pCloud Transfer است. این نرم افزار بخشی از فضای ذخیره سازی pCloud است که کاربران خود را قادر می سازد تا فایل های حجیم را به صورت رایگان و بدون ضبط ارسال کنند. به صفحه pCloud Transfer بروید و گزینه click here را انتخاب کنید، سپس می توانید فایل خود را پیوست کنید.

با کمک این برنامه می توانید فایل های حجیم تا ۵ گیگابایت را به راحتی ارسال کنید این نرم افزار حتی فایل های تکی بزرگ تا ۲۰۰ مگابایت را نیز به راحتی ارسال می کند.

پس از انتخاب فایل، آن را رمزگذاری کرده و برای آن رمز عبور انتخاب کنید. یکی از ویژگی های جالب این برنامه این است که فایل انتخابی را از طرف شما برای گیرنده ارسال نمی کند و می توانید یک فایل را همزمان برای ۱۰ گیرنده ارسال کنید. گیرنده فایل را به عنوان پیوند دریافت می کند. این لینک به مدت ۷ روز معتبر است.

ارسال فایل از طریق DropSend

DropSend یکی دیگر از برنامه های بسیار مناسب برای ارسال فایل های حجیم است. DropSend به کاربران خود اجازه می دهد تا ۵ فایل بزرگ در ماه ارسال کنند که به مدت ۷ روز اعتبار دارند.

این برنامه قابلیت ارسال فیلم را نیز فراهم می کند. بدون نیاز به ثبت نام یا ایجاد حساب DropSend، می توانید آن را خودتان با تایپ آدرس ایمیل گیرنده ارسال کنید. DropSend امکان انتقال فایل های حجیم را با استفاده از اندروید و iOS و همچنین تلگرام فراهم کرد.

ادامه مطلب  استعلام اینترنتی تعداد پلاک های فعال | از کجا بفهمیم پلاک فعال داریم؟

چگونه فایل‌های با حجم بالا را ارسال کنیم؟ 2

فایل را از طریق sendthisfile ارسال کنید

یکی دیگر از برنامه های بسیار متفاوت که هنگام ارسال فایل های حجیم مفید است sendthisfile است. sendthisfile نوع متفاوتی از سرویس اشتراک فایل است. این برنامه محدودیتی در اندازه فایل و تعداد ارسالی ندارد.

پس از کلیک بر روی گزینه ارسال فایل، آپلود فایل های انتخابی شما آغاز می شود. در مرحله بعد آدرس گیرنده را وارد کرده و ارسال می کنید.

sendthisfile به شما کمک می کند تا ارسال نامحدود فایل ۲ گیگابایتی را تجربه کنید.

برنامه غیر رایگان sendthisfile فایل های رمزگذاری شده تا حجم ۲۵ گیگابایت را ارائه می دهد و فقط به مدت ۶ روز معتبر است. می توانید برای فایل های انتخابی خود رمز عبور انتخاب کنید.

ارسال فایل با استفاده از فایرفاکس

فایرفاکس مرورگری است که به شما امکان می دهد به راحتی فایل های بزرگ را با استفاده از Firefox send ارسال کنید. این برنامه بیشتر توسط افرادی استفاده می شود که به گوگل یا اپل و مایکروسافت اعتماد کافی ندارند. Firefox send به کاربر این امکان را می‌دهد تا داده‌های رمزگذاری‌شده حداکثر تا ۲ گیگابایت را به صورت آنلاین با هر مرورگری که انتخاب می‌کند آپلود و ارسال کند.

نیازی به نصب برنامه خاصی ندارید. فقط یک مرورگر وب باز کنید و send.firefox.com را در URL صفحه تایپ کنید. برای آپلود فایل خود روی گزینه select file کلیک کنید.

وقتی مرحله آپلود کامل شد، روی ارسال کلیک کنید. این یک لینک ایجاد می کند که می توانید از آن برای ارسال ایمیل استفاده کنید. با این گزینه به راحتی می توانید این لینک را برای ۲۰ گیرنده ارسال کنید.

با این روش حتی می توانید برای فایل آپلود شده رمز عبور انتخاب کنید و تنها به گیرنده اجازه دسترسی به آن فایل با رمزگذاری را بدهید. علاوه بر این، فایل ها رمزگذاری و کدگذاری می شوند. هر لینکی که به این روش ایجاد شود به مدت ۲۴ ساعت معتبر می ماند و پس از آن به طور خودکار باطل می شود. البته بد نیست بدانید که فایل حجیم شما پس از این مدت از سرور موزیلا پاک خواهد شد.

ارسال کردن فایل حجیم با استفاده از سایت WeTransfer

یکی از ساده ترین خدمات برای اشتراک گذاری فایل های حجیم استفاده از سایت انتقال فایل است. با استفاده از سایت WeTransfer می توانید با چند کلیک ساده و حرکت ماوس فایل های خود را تا حجم ۲ گیگابایت آپلود کرده و به همراه پیامک برای دوستان خود ارسال کنید.

ادامه مطلب  گوشی پک هند خوبه یا ویتنام؟ | تفاوت بین گوشی های ساخت هند و ویتنام در چیست؟

برای ارسال فایل های حجیم می توانید از دو روش استفاده کنید. در روش اول پس از آپلود فایل مورد نظر لینک دانلود در اختیار شما قرار می گیرد و می توانید آن را برای دوستان خود ارسال کنید.

در روش دوم که می تواند در وقت شما صرفه جویی کند. باید ایمیل خود را به سایت بدهید و سایت فایل آپلود شده را برای ۲۰ نفر از مخاطبان انتخابی شما ارسال می کند.

یکی از ویژگی های خوب WeTransfer استفاده از نرم افزار موبایل آن است که به شما امکان می دهد فایل های مورد نظر خود را از طریق گوشی خود آپلود کنید.

ارسال فایل با حجم بالا با Send Anywhere

پلتفرم Send Anywhere یکی دیگر از بهترین راه حل های ارسال فایل انبوه است که انتقال هر فایلی را برای شما آسان می کند. این پلت فرم به شما اجازه می دهد تا فایل های تا ۱۰ گیگابایت را آپلود کنید.

بنابراین نیازی به نگرانی در مورد انتقال فایل های ویدئویی حجیم و سایر اسناد حجیم نیست. جالب است بدانید که همه اینها با یک حساب کاربری رایگان امکان پذیر است و حتی در هنگام خرید اکانت پولی نیز می توانید بدون محدودیت فایل ها را به اشتراک بگذارید.

ارسال فایل با حجم بالا

برای استفاده از آن می توانید نرم افزار Send Anywhere را روی اندروید و iOS نصب کنید. نسخه های ویندوز، لینوکس و مکینتاش نیز موجود است. بنابراین هر کاربری با هر سیستم عاملی می تواند به راحتی از این سرویس برای انتقال فایل های حجیم استفاده کند.

انتقال فایل های حجیم با پلتفرم MediaFire

راه دیگر برای ارسال فایل های حجیم استفاده از پلتفرم MediaFire است که با ایجاد حساب کاربری ۱۰ گیگ فضای ذخیره سازی در اختیار شما قرار می دهد. اما کار به همین جا ختم نمی شود.

با اتصال اکانت های توییتر و فیسبوک خود، معرفی این پلتفرم به دوستان و همچنین نصب نرم افزار MediaFire بر روی گوشی، ۳۰ گیگابایت فضای دیگر به عنوان جایزه دریافت می کنید و می توانید از این حجم فوق العاده برای انتقال فایل های سنگین استفاده کنید.

از طرف دیگر، یک ترابایت فضای ذخیره سازی در اشتراک پولی دریافت می کنید. یکی دیگر از ویژگی های خوب MediaFire این است که لینک های یکبار مصرف را ارائه می دهد که پس از دانلود دیگر در دسترس نیستند و می توانید مطمئن شوید که گیرنده شما فایل را دانلود کرده است.

یکی از مواردی که باید در مورد استفاده از MediaFire بدانید این است که محدودیت حجم فایل ۲۰ گیگابایتی وجود دارد، به این معنی که اگر یک فایل ویدیویی بزرگتر از ۲۰ گیگابایت دارید، نمی توانید آن را آپلود کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا