تکنولوژی

آشنایی با تلویزیون های QNED | رونمایی ال جی از جدیدترین تلویزیون خود با قابلیت های خاص!

چند روز مانده به شروع برگزاری نمایشگاه CES 2024، ال‌جی تلویزیون‌های QNED خود برای سال ۲۰۲۴ را معرفی کرد. تلویزیون‌های غول کره‌ای مدل‌های مختلفی را شامل می‌شود که ازجمله آن‌ها می‌توان به یک تلویزیون ۹۸ اینچی اشاره کرد.

تلویزیون‌های جدید ال‌جی شامل مدل‌های QNED99T با وضوح ۸K و اندازه ۷۵ و ۸۶ اینچی و سه مدل QNED85T ،QNED80T و QNED90T می‌شود که این سه دستگاه برای اولین‌بار از وضوح ۴K و اندازه‌های ۴۳ تا ۹۸ اینچی پشتیبانی می‌کنند. همچنین دو مدل QNED90T و QNED99T دارای فناوری کاهش نور ناحیه‌ای miniLED هستند.

blank

درحالی‌که تلویزیون‌های LCD ال‌جی معمولاً با پنل‌های IPS LCD با کنتراست ضعیف ساخته می‌شوند، انتظار می‌رود که مدل ۹۸ اینچی این سری به‌ همان پنل ۹۸ اینچی VA LCD شرکت TCL مجهز شود که در تمام تلویزیون‌های ۹۸ اینچی LCD موجود در بازار وجود دارد.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های تلویزیون‌های QNED ال‌جی

ال‌جی همچنین تأیید کرده که تلویزیون‌های QNED آن دارای سیستم‌عامل webOS 24 هستند که در نمایشگاه CES 2024 اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر خواهد شد. Chromecast داخلی، ویژگی جدیدی است که برای سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده؛ به این معنی که تلویزیون‌های سال ۲۰۲۴ ال‌جی از Apple AirPlay 2 و Chromecast پشتیبانی می‌کنند تا محتوا را به‌صورت بی‌سیم از دستگاه‌های اندروید و iOS پخش کنند.

علاوه‌براین، تلویزیون‌های ال‌جی از پردازنده هوش مصنوعی نیز بهره می‌برند که درزمینه بهبود تصویر و صدا کمک خواهند کرد.

blank

ال‌جی همچنین تأیید کرده که مدل‌های QNED90T ،QNED85T و QNED99T برای اولین‌بار به چهار پورت HDMI 2.1 مجهز خواهند شد. QNED80T دارای سه پورت HDMI 2.0 است. مدل QNED99T از فناوری WiFi 6 نیز پشتیبانی می‌کند.

ادامه مطلب  10 مدل ایرپاد جذاب با قیمت مناسب | بهترین ایرپادهای بازار با قیمت ارزان کدامند؟

زمان عرضه و قیمت این دستگاه‌ها احتمالاً در نمایشگاه CES 2024 اعلام خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا