ترفند نرم افزارها

تفاوت های واتساپ و واتساپ بیزینس چیست؟ واتساپ بهتر است یا واتساپ بیزینس؟

واتساپ یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی و ارتباطی در سراسر جهان است که تعداد زیادی از افراد با استفاده از واستاپ با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. تفاوت واتساپ و واتساپ بیزینس در مواردی همچون لوگوی متفاوت، اعلان اکانت تجاری، پاسخ خودکار واتساپ بیزینس در اوقات تعطیلی و امکانات دیگری، خلاصه می‌شود.

تفاوت واتساپ و واتساپ بیزینس

به تازگی با واتساپ آشنا شده و قصد دارید این برنامه را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید اما هنگامی که به استور گوگل مراجعه می‌کنید با دو برنامه واتساپ (معمولی) و واتساپ بیزنس مواجه شده و نمی‌دانید کدام را نصب کنید؟ این سوال ذهن شما را درگیر می‌کند که بین این دو برنامه چه تفاوت‌هایی است؟ کدام برنامه برای شما مناسب است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا تفاوت واتساپ و واتساپ بیزینس را با هم بررسی کنیم.

blank

واتس‌اپ چگونه برنامه‌ای است؟

واتس‌اَپ «WhatsApp» (که در ایران به اشتباه به آن «واتساپ» می‌گویند و در واقع غلط مصطلحی شده است!) یک برنامهٔ پیام‌رسان فوری برای تلفن‌های هوشمند است. این برنامه توسط شرکت سهامی واتس‌اَپ ساخته شده و مؤسس شرکت و سازندهٔ این برنامه یان کوم است که در نهایت آن را به فیس بوک واگذار کرد.

هم‌اکنون، واتساپ با ۱.۵ میلیارد کاربر، محبوب‌ترین پیام رسان جهان است و تقریباً همه کسانی که نیاز به یک پیام‌رسان معتبر دارند از آن استفاده می‌کنند. این برنامه رایگان، ایمن و دارای تمام ویژگی‌های چت مورد نیاز برای حفظ ارتباط با افراد بدون توجه به فاصله است.

واتس‌اپ با افزودن امکانات و قابلیت‌های فراوان اکنون به انتخاب اول بسیاری از کاربران تبدیل شده است. شاید ممنوع شدن استفاده از پیام رسان بسیار محبوب تلگرام در بسیاری از کشور هم در روی آوردن کاربران به واتساپ بی‌تاثیر نبوده است. این برنامه در آغاز برای رقابت با تلگرام ارائه شد اما با توجه به این که برنامه‌ای بسیار ساده و فاقد امکانات زیادی بود که تلگرام ارائه می‌داد، چندان مورد اقبال عمومی قرار نگرفت، اما با گذر زمان و افزایش قابلیت‌ها و همچنین ممنوع شدن تلگرام در بسیاری از کشورها ازجمله ایران، خیل عظیم کاربران برای تبادل پیام‌ها و محتوای خود به سوی واتس‌اپ کشیده شدند.

ادامه مطلب  راه استفاده از یک اکانت واتساپ در دو گوشی چیست؟ (مراحل کامل)

از آنجایی که محبوبت این برنامه فراتر از انتظار سازندگان آن واقع شد، شرکت‌ها شروع به استفاده از حساب‌های WhatsApp برای برقراری ارتباط با مشتریان از طریق چت کردند. این امر واتساپ را وادار کرد تا یک برنامه جداگانه برای شرکت‌ها به نام WhatsApp Business ایجاد کند. اما، تفاوت بین WhatsApp و WhatsApp Business چیست؟

شباهت‌های دو برنامه واتساپ و واتساپ بیزنس

در نگاه اول، هر دو برنامه بسیار شبیه به هم به نظر می‌رسند، بنابراین موارد مشترک مهمی دارند:

رابط کاربری مشابه

هر دو برنامه تقریباً یک رابط کاربری یکسان دارند، بنابراین اگر از یک حساب معمولی WhatsApp استفاده می‌کنید، فقط به یک یا دو دقیقه زمان نیاز دارید تا به WhatsApp Business عادت کنید و با آن آشنا شوید.

هر دو برنامه رایگان هستند

هر دو رایگان هستند و هیچ هزینه‌ای ندارند.

برای هر کدام از برنامه‌های واتساپ و واتساپ بیزنس یک شماره تلفن مجزا

یک حساب واتساپ را می توان تنها به ۱ شماره تلفن و گوشی هوشمند متصل کرد. این برای واتساپ و واتساپ بیزینس صدق می‌کند. اگر می‌خواهید هر دو را داشته باشید، باید از دو سیم کارت استفاده کنید یا به طور موقت شماره مورد استفاده برای یک برنامه را غیر فعال کرده تا بتوانید برنامه دیگر را با همان شماره تلفن فعال کنید. به عبارت دیگر، با یک شماره تلفن نمی‌توان از هر دو برنامه معمولی و بیزنس استفاده کرد.

تفاوت واتساپ و واتساپ بیزینس در چه مواردی است

تفاوت واتساپ و واتساپ بیزینس

واتساپ بیزنس برای مشاغل کوچک و محلی طراحی شده است. این برنامه دارای ویژگی‌هایی است که به کسب و کارهای کوچک و خرد کمک می‌کند تا در واتساپ بتوانند فعالیت داشته و در برنامه پیام رسان مورد علاقه خود با مشتریان ارتباط برقرار کنند.

برنامه واتساپ بیزنس اساساً همان برنامه واتساپ معمولی است که برای انجام کسب و کارهای کوچک ارتقا یافته است و در مقایسه با برنامه معمولی دارای استاندارد و قابلیت‌‌های اضافی و بیشتری است.

لوگوی متفاوت

واتساپ بیزنس اولین تفاوتی که با برادر بزرگتر خود دارد لوگوی متفاوت آن است. این لوگو دارای حرف B انگلیسی است که اشاره به واژه بیزنس (Business) دارد.

انواع تفاوت واتساپ و واتساپ بیزینس

اعلان اکانت تجاری

هنگامی که پیامی را برای یک مشتری می‌فرستید، او اعلانی را در چت می‌بیند که می‌گوید «این چت با یک حساب تجاری ارسال شده است. برای اطلاعات بیشتر ضربه بزنید.»

ادامه مطلب  آموزش تغییر صدای اعلان ها در ویندوز 11 | قرار دادن صدای اعلان خاص برای ویندوز 11

پروفایل واتساپ بیزنس

صفحه نمایه در واتساپ بیزینس در مقایسه با واتساپ معمولی که در آن فقط عکس کاور، نام و توضیحات دارید، به طور قابل توجهی ارتقا یافته است.

ویژگی های واتساپ بیزنس

نمایه تجاری

در این صفحه می‌توانید اطلاعات دقیقی را برای نمایش به مشتریان درج کنید. ازجمله می‌توانید نشانی و لوکیشن شرکت یا فروشگاه را درج کنید. ساعات کاری که از مهم‌ترین اطلاعات برای مشتریان است که از چه ساعتی فروشگاه دایر می‌شود و تا چه ساعتی برای مراجعه حضوری باز است یا تا چه ساعتی پاسخگوی درخواست‌های مشتریان هستید. نشانی وب‌سایت یا وب‌سایت‌ها نیز از موارد مهم دیگری است که می‌توانید در این صفحه به مشتریان معرفی کنید.

کالا نما برای نمایش محصولات و خدمات

این بخش که به احتمال زیاد نیاز به شرح و توضیح اضافی ندارد و شما می‌توانید کالا و خدمات خود را معرفی کنید و اگر اجناسی برای فروش دارید کاتالوگ محصولات را قرار دهید.

در بخش پیام رسانی:

پیام خوشامدگویی، خوش‌آمدگویی خودکار به مشتریان جدید

شاید خوشامدگویی و ارسال پیام برای تک تک مشتریان جدید کاری وقت‌گیر باشد اما در این صفحه پیام‌های خوشامدگویی از پیش نوشته شده را در اختیار دارید که به محض این که عضو یا مشتری جدیدی به اعضای فروشگاه شما اضافه شد پیام خوشامدگویی برای او ارسال شود.

پیام عدم حضور؛ پاسخ خودکار در اوقات تعطیلی

همه ما روزهایی از سال را تعطیل هستیم یا ساعاتی از شبانه روز را به استراحت اختصاص می‌دهیم که در این بخش می‌توانید ساعات دایر بودن فروشگاه یا شرکت را اطلاع رسانی کنید و همچنین ساعات تعطیلی را مشخص کنید.

تفاوت واتساپ و واتساپ بیزینس کدامند

پاسخ فوری؛ استفاده دوباره از پیام‌های پرکاربرد

بخش پاسخ‌های فوری از دیگر بخش‌های واتساپ بیزنس است که شما می‌توانید برای بسیاری از سوال‌های پرتکرار از قبل پاسخ‌هایی را تهیه کرده باشید. بنابراین به محض این که مشتریان سوالی را مطرح کنند که جزء این سوال‌ها باشد و از قبل پاسخ ان را آماده کرده باشید، می‌توانید با ارسال پاسخ از قبل آماده شده در وقت و پاسخگویی به سوالات مشتریان صرفه‌جویی کنید.

ادامه مطلب  به سادگی پیام های پاک شده واتساپ را بخوانید!

برچسب‌ها: ساماندهی گفتگوها و مشتریان

در این بخش می‌توانید از سرویس Away Message استفاده کنید که مخصوص زمان‌هایی است که در آن مواقع قادر به سرویس‌دهی نیستید و می‌توانید با ارسال یک پیام از پیش تهیه شده به مشتری اطلاع رسانی کنید که در چه ساعات یا تاریخی قادر خواهید بود تا به درخواست او پاسخ دهید.

کاتالوگ محصولات

مسلما کاتالوگ‌های محصولات نقش بسیار مهمی در معرفی آن‌ها دارند و شما می‌توانید با قرار دادن کاتالوگ محصولات و خدمات در این زمینه بهره زیادی ببرید و محصولات و خدمات شرکت یا فروشگاه را بهتر و کامل‌تر به مشتریان معرفی کنید.

به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید

همچنین در بخش: «به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید»، می‌توانید از طریق تبلیغات در فیسبوک و اینستاگرام مشتریان بسیار زیادی را به کسب و کار خود جذب کنید و محصولات یا خدماتی را که نیاز دارند به آن‌ها ارائه دهید و از این طریق به رونق کار شما کمک می‌شود.

جستجوی دقیق تر در میان چت‌ها

این ویژگی نیز به شما امکان می‌دهد تا بتوانید در میان چت‌ها جستجوی دقیق‌تری داشته باشید. به عبارت دیگر شما می‌توانید فیلترهای خاصی را در میان چت‌ها جستجو کنید و زودتر به آنچه می‌خواهید دسترسی پیدا کنید.

لینک کوتاه

برنامه واتساپ بیزنس به صورت خودکار برای هر کاربر یک لینک کوتاه ایجاد می‌کند. این کار باعث می‌شود تا مشتری‌ها  راحت‌تر بتوانند با لمس لینک کوتاه خیلی سریع به درگاه ارتباطی فروشنده متصل شوند.

انواع تفاوت واتساپ و واتساپ بیزینس چیست

ایجاد حساب کاربری واتساپ بیزنس حتی با خطوط تلفن ثابت

برخلاف برنامه واتساپ معمولی، در واتساپ بیزنس حتی با خطوط تلفن ثابت هم می‌توان حساب کاربری ایجاد کرد که یکی از تفاوت‌های بسیار مهم این نسخه با برنامه معمولی آن است.

تفاوت واتساپ و واتساپ بیزینس در خطوط تلفن

سایر برنامه‌ها و قابلیت‌ها

برنامه واتساپ بیزنس هر روز از قبل کامل‌تر می‌شود و قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار مهم و کاربردی بیشتری را ارائه می‌دهد که از جمله می‌توان به «آمار مرتبط با پیام‌ها»، «پرداخت درون برنامه‌ای» و … کلی برنامه‌های دیگر اشاره کرد که با استفاده از این برنامه می‌توانید به سایر ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن پی ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا