تکنولوژی

آموزش کامل مسدود کردن دسترسی برنامه های آیفون به اینترنت!

دسترسی بسیاری از برنامه ها به اینترنت می تواند منجر به ایجاد مشکل برای شما شود و به همین دلیل باید دسترسی برخی از برنامه ها را به اینترنت ببندید.  اکثر افرادی که آیفون دارند از اینترنت استفاده می‌کنند، چه برای اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و یا مرور وب. با این حال، ممکن است اپ‌هایی در آیفون خود داشته باشید که نخواهید هر زمان که بخواهند به اینترنت متصل شوند. متأسفانه، اگر به وای‌فای متصل هستید، امکان مسدود کردن دسترسی یک اپلیکیشن به اینترنت وجود ندارد. با این حال، هنگام اتصال به شبکه تلفن همراه خود، می‌توانید دسترسی به اینترنت را برای برخی اپ‌ها محدود کنید. در اینجا به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

blank

لازم به ذکر است که این ترفند برای iOS 16 و جدیدتر کاربرد دارد و با استفاده از آیفون ۱۲ مینی ایجاد شده است. اگر از نسخه قدیمی‌تر iOS یا مدل آیفون دیگری استفاده می‌کنید، اسکرین‌شات‌های این آموزش ممکن است کمی با آنچه در صفحه خود می‌بینید متفاوت باشد. با این حال، مراحل باید مشابه باشد.

آموزش مسدود کردن دسترسی به اینترنت برای برخی از اپ‌های iOS از طریق تنظیمات Cellular

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به تنظیمات آیفون خود بروید. برای انجام این کار، اپ Settings را باز کنید و گزینه Cellular را در ابتدای لیست تنظیمات انتخاب کنید.

blank

در بخش Cellular Data، به پایین پیمایش کنید تا اپلیکیشنی را پیدا کنید که می‌خواهید دسترسی به اینترنت آن را محدود کنید. در کنار آن، یک سوئیچ وجود دارد که به‌طور پیش‌فرض فعال است، و این نشان می‌دهد که از طریق اتصال تلفن همراه شما به اینترنت دسترسی دارد.

ادامه مطلب  همه چیز درباره ویندوز 12 | ویژگی های جذاب ویندوز 12 چیست؟

 

اگر می‌خواهید استفاده از داده‌های تلفن همراه را برای آن محدود کنید، سوئیچ آن را غیرفعال کنید.

blank

اگر اپ‌های بیشتری وجود دارد که می‌خواهید دسترسی به اینترنت را برای آن‌ها محدود کنید، همین روند را تکرار و سوئیچ آن‌ها را غیرفعال کنید.

 

آموزش غیرفعال کردن دسترسی به اینترنت یک اپلیکیشن در آیفون با استفاده از تنظیمات آن

یک راه جایگزین برای رسیدن به نتیجه مشابه، دسترسی به تنظیمات اپلیکیشنی است که می‌خواهید دسترسی به اینترنت را هنگام استفاده از داده‌های تلفن همراه مسدود کنید. در اپ تنظیمات، به پایین بروید تا به بخش اپ‌ها برسید. سپس اپ مورد نظر خود را لمس کنید.

blank

در صفحه تنظیمات اپ مورد نظر، باید سوئیچی به نام Cellular Data را پیدا کنید. که به‌طور پیش‌فرض فعال است، به این معنی که وقتی آیفون شما از داده تلفن همراه استفاده می‌کند، آن اپ به اینترنت دسترسی دارد.

 

برای محدود کردن دسترسی اپلیکیشن مورد نظر به اینترنت هنگام اتصال به داده تلفن همراه، سوئیچ Cellular Data را غیرفعال کنید.

blank

اگر اپ‌های دیگری دارید که می‌خواهید دسترسی به اینترنت آن‌ها را محدود کنید، همین روند را دوباره برای هر یک از آن‌ها تکرار کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا