دسته‌بندی نشده

برای حل مشکل تعلیق اکانت اینستاگرام چیکار کنیم؟ | حل مشکل ساسپند شدن پیج اینستا با روشی ساده

اینستاگرام از جمله محبوب ترین پلتفرم های ارتباطی در سال های اخیر است که با ارائه قابلیت های جدید توانسته است محبوبیت زیادی را کسب کند. ساسپند شدن اکانت اینستاگرام یکی از بدترین اتفاق‌هایی به شمار می‌رود که ممکن است برای پروفایل‌های شخصی یا پیج‌های مربوط به کسب و کارها رخ دهد.  خوشبختانه راهکارهایی برای رفع این مشکل وجود دارد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا به بررسی دلیل تعلیق اکانت اینستاگرام و نحوه رفع مشکل Instagram User  بپردازیم.

ساسپند شدن اکانت اینستاگرام یعنی چه؟

اغلب کاربران اینستاگرام به‌صورت روزمره با مشکل ساسپند شدن اکانت خود مواجه نمی‌شوند و به همین دلیل ممکن است در هنگام وقوع چنین رخدادی از ماهیت آن اطلاع کافی نداشته باشند. هنگامی که دچار ساسپند شدن اکانت اینستاگرام شوید، نخواهید توانست وارد حساب کاربری شوید یا اعمال ساده مانند لایک کردن و کامنت گذاشتن برای شما غیرفعال خواهد شد. همچنین در این مواقع احتمالاً دیگر قادر به دنبال کردن افراد جدید نباشید که می‌تواند دردسر بزرگی برای ‌پیج‌ها و اکانت‌های مرتبط با کسب‌وکارها باشد.

دلیل تعلیق اکانت اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام قوانین متعددی دارد که ممکن است کاربران به خوبی از آنها اطلاع نداشته باشند و به همین دلیل در برخی مواقع آنها را زیر پا بگذارد. در صورت وقوع این پدیده، اینستاگرام معمولاً در ابتدا به کاربر هشدار می‌دهد و در صورت تکرار شدن حساب کاربری افراد را تعلیق می‌کند. در پایین به بعضی از دلایل مهم که موجب ساسپند شدن اکانت اینستاگرام اشاره شده است.

۱. بروز اختلال در سرورهای اینستاگرام می‌تواند یکی از دلایلی باشد که کاربران را از ورود به اکانت خود محروم می‌سازد. برای مثال در اواخر سال ۲۰۲۲ شاهد چنین رخدادی بودیم که در سطح جهانی موجب پدید آمدن مشکل ورود برای اغلب کاربران گردید. درصورتی‌که مشکل از سوی اینستاگرام باشد، نیازی به انجام کار خاصی وجود ندارد و معمولاً پس از گذشت چند ساعت خواهید توانست دوباره به اکانت خود دسترسی داشته باشید.

۲. انتشار پست‌های مغایر با قوانین اینستاگرام و متا (فیسبوک سابق) از دیگر دلایل مهمی است که می‌تواند به ساسپند شدن اکانت اینستاگرام ختم شود. این قوانین به‌منظور حفظ امنیت کاربران و ایجاد محلی امن برای به‌اشتراک‌گذاری محتوا از سوی آنها، پدید آمده است. متأسفانه در بعضی اوقات، ممکن است پست، ریلز یا استوری کاربر بدون اطلاع وی از سوی اینستاگرام به‌عنوان محتوای مغایر با قوانین شناخته شود. عدم آگاهی کاربر می‌تواند با پست کردن محتوای مشابه در آینده همراه باشد که نهایتاً به تعلیق حساب کاربری خود منتهی خواهد شد. برای مثال محتوای حاوی خشونت یا خون در اینستاگرام به‌عنوان محتوای حساس تشخیص داده می‌شود؛ درنتیجه بهتر است از پست کردن عکس‌ها و ویدئوهای حاوی آن خودداری کنید. همچنین برخی از هشتگ‌های مرتبط با مسائل حساس نیز در اینستاگرام ممنوع هستند و استفاده از آنها با عواقبی برای کاربر همراه خواهد بود.

ادامه مطلب  بهترین محل قرار دادن مودم کجاست؟ | کجا مودم بهتر آنتن میده؟
دلیل تعلیق حساب اینستاگرام
ساسپند شدن اکانت یعنی چه

۳. تشخیص اکانت به عنوان بات یا اسپمر هم می‌تواند موجب تعلیق آن شود. طبق قوانین اینستاگرام، استفاده از ابزارهای اتوماسیون برای کاربران ممنوع است و بهره‌گیری از مواردی مثل جذب خودکار دنبال‌کننده یا دریافت خودکار لایک، می‌تواند ساسپند شدن اکانت اینستاگرام را به‌دنبال داشته باشد. همچنین اگر اقدام به دنبال کردن اکانت‌های زیادی در مدت زمانی کوتاهی نمایید، احتمال دارد با همین حالت مواجه شوید. درصورتی‌که اکانت شما به این دلیل تعلیق شده باشد، احتمالاً مسیر دشوارتری در رفع مشکل نسبت به سایر دلایل، در پیش خواهید داشت.

۴. ورود غیرمجاز به حساب کاربری یا استفاده افراد دیگر از آن به منظور کلاهبرداری، ارسال لینک‌های مخرب و… هم می‌تواند تعلیق شدن اکانت را در پی داشته باشد. معمولاً پس از ساسپند شدن اکانت اینستاگرام به این دلیل، کاربر باید یک ویدیو از خود به منظور احراز هویت ضبط و آپلود کند تا دسترسی مجدد برای او فراهم شود. در موارد سخت‌گیرانه‌تر، اینستاگرام یا متا از کاربر درخواست خواهد کرد تا یک مدرک قانونی و رسمی مثل کارت شناسایی به منظور احراز هویت خود، بارگذاری کند. اگر موارد خواسته‌شده را ارسال نکنید، احتمالاً اکانت شما پس از ۱۸۰ روز حذف خواهد شد.

۵. استفاده از ابزارهای تغییر آی‌پی یا ورود به حساب کاربری از طریق چندین دستگاه با موقعیت‌های گوناگون در فاصله زمانی کوتاه هم یکی دیگر از دلایل ساسپند شدن اکانت اینستاگرام به‌شمار می‌رود که بیشتر برای کاربران کشورهایی رخ می‌دهد که به شکل عادی به اینستاگرام دسترسی ندارند. به همین دلیل بهتر است هنگام ورود به اینستاگرام، از آی‌پی یک کشور ثابت استفاده کنید تا با چنین مشکلی کمتر روبه‌رو شوید. همچنین اگر می‌خواهید اکانت خود را روی چندین دستگاه به شکل هم‌زمان داشته باشد، توصیه می‌شود درصورت امکان از یک ابزار تغییر آی‌پی و یک کشور روی همه آنها بهره بگیرید.

ساسپند شدن اکانت اینستاگرام
علت اینستاگرام یوزر شدن

اغلب دلایل اصلی که باعث تعلیق حساب اینستاگرام می‌شوند در بالا ذکر شدند؛ بااین‌حال علت‌های دیگری نیز برای بروز این مشکل وجود دارند. برای نمونه می‌توان به تبلیغ یا فروش موارد ممنوعه مانند سلاح، مواد مخدر و… اشاره نمود که به شکل خودکار توسط الگوریتم‌های اینستاگرام تشخیص داده می‌شود و می‌تواند ساسپند شدن حساب کاربری فروشنده را به دنبال داشته باشد. همچنین توهین یا انتشار محتوای نفرت‌انگیز نسبت به دیگر کاربران هم می‌تواند برای فرد مشکل‌ساز شود. پست کردن مجدد تصاویر و ویدئوهای شامل قانون کپی‌رایت هم در ابتدا با هشدار همراه خواهد بود و در ادامه ممکن است موجب تعلیق اکانت گردد.

ادامه مطلب  معرفی بهترین کرم پودر 24ساعته

ساسپند شدن اکانت اینستاگرام چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان تعلیق حساب اینستاگرام معمولاً با دلیل آن مرتبط است و می‌تواند از چند ساعت تا چندین روز یا هفته، متغیر باشد. برای مثال اگر با وجود هشدارهای متعدد، باز هم اقدام به نقض قوانین داخلی اینستاگرام کرده باشید، احتمالاً برای مدت زمانی طولانی قادر به دسترسی به اکانت خود نخواهید بود. همچنین حساب‌های کاربری که به‌دلیل کلاهبرداری یا به خطر انداختن امنیت دیگر کاربران تعلیق شده باشند، بدون ارائه مدرک و ثبت درخواست کتبی، رفع ساسپند نمی‌شوند و بعد از ۶ ماه نیز حذف خواهند شد.

رفع ساسپند شدن اکانت اینستاگرام

درصورتی‌که به هر دلیلی دچار تعلیق حساب کاربری اینستاگرام شده باشید، می‌توانید با استفاده از راهکارهای زیر اقدام به بازگردانی اکانت خود نمایید. البته همانطور که در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم، علت وقوع ساسپند از اهمیت بالایی برخوردار است و اینستاگرام در برخی مواقع، سخت‌گیری زیادی برای بازگردانی اکانت خواهد داشت. همچنین در بعضی موارد دیگر، مدت زمان مشخصی برای بازیابی اکانت مورد نیاز است.

تماس با تیم پشتیبانی اینستاگرام، مهم‌ترین و بهترین راهکار برای رفع ساسپند شدن اکانت اینستاگرام محسوب می‌شود. به این منظور پس از مشاهده خطا هنگام ورود به اپلیکیشن یا حساب کاربری خود، تنها کافی است تا گزینه Learn More یا Tell Us را انتخاب نمایید و پس از رفتن به بخش Help Center، اقدام به تکمیل فرم تماس با پشتیبانی کنید. بهتر است نام کاربری و سایر جزئیات مرتبط با اکانت خود را در کنار مشکل به وجود آمده و زمان وقوع آن را ذکر کنید تا زودتر به درخواست شما رسیدگی شود. اگر قانون خاصی را زیرپا نگذاشته باشید و سابقه چنین موردی در گذشته برای شما وجود نداشته باشد، خیلی سریع خواهید توانست تا دوباره به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنید. همچنین برای ورود مستقیم به صفحه ثبت درخواست، می‌توانید روی این لینک کلیک کنید.

ادامه مطلب  با این روش از شر آپدیت ویندوز 11 خلاص شو! | آسان ترین روش برای آپدیت نشدن ویندوز 11
دلیل تعلیق حساب اینستاگرام
رفع مشکل Instagram User

محدود کردن فعالیت در اینستاگرام، از دیگر راهکارهایی است که هنگام ساسپند شدن اکانت اینستاگرام به کاربران توصیه می‌شود. البته باید در نظر داشت که احتمال دارد چنین کاری برای صفحات پربازدید و پیج‌های مرتبط با کسب‌وکارها کمی دشوار باشد و موجب از دست رفتن دنبال‌کنندگان آنها گردد. بااین‌حال درصورتی‌که دچار بروز مشکل در صفحه شخصی خود شده باشید، برای مثال نتوانید اقدام به گذاشتن کامنت یا لایک کردن پست‌ها کنید، احتمالاً پس از گذشت چند روز شاهد رفع شدن خودکار مشکل خواهید بود. توصیه می‌شود در این بازه از انجام اقداماتی مانند دنبال‌کردن صفحات جدید یا حذف دنبال‌کنندگان خود خودداری نمایید.

عوض کردن ابزار تغییر آی‌پی، در میان راهکارهای پرکاربرد برای کاربران ایرانی و کشورهایی که اینستاگرام در آنها مسدود است، قرار دارد. همانطور که در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم، ورود به حساب کاربری با آی‌پی چندین کشور مختلف در فاصله زمانی کوتاه می‌تواند موجب حساس شدن سیستم تشخیص ورود غیرمجاز اینستاگرام شود و به همین دلیل اقدام به تعلیق اکانت نماید. گاهی اوقات نیز ممکن است یک آی‌پی خاص توسط کاربران متعددی برای ورود مورد استفاده قرار گیرد. در چنین شرایطی توصیه می‌شود تا ابزار تغییر آی‌پی خود را تغییر دهید و در آینده نیز از آی‌پی یک کشور خاص روی دستگاه‌های مختلف خود بهره بگیرید.

درصورتی‌که مشکل ورود به حساب کاربری از سوی اینستاگرام باشد، معمولاً می‌توانید اخبار مربوطه را به سرعت در رسانه‌های مختلف از جمله دیجیاتو مشاهده کنید. در اغلب موارد، مشکلات پدید آمده تنها ظرف چند دقیقه تا چند ساعت برطرف می‌شوند و کاربران دوباره قادر خواهند بود تا به اکانت خود وارد شوند. توجه داشته باشید که اینستاگرام از شما درخواست رمز عبور برای رفع مشکل را نمی‌کند؛ در نتیجه تمامی افرادی که ادعا می‌کنند تا با داشتن رمز عبور اکانت شما قادر به حل مشکل خواهند بود، کلاهبردار هستند.

ساسپند شدن اکانت اینستاگرام
دلیل تعلیق حساب اینستاگرام

از دیگر راهکارهای موجود می‌توان به اتصال اینستاگرام به سایر شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک اشاره کرد. برخی از کاربران گزارش داده‌اند که پس از انجام این کار، مجدداً توانسته‌اند از قابلیت‌هایی مثل کامنت گذاشتن و دنبال کردن دیگران، بهره‌مند شوند. گاهی اوقات ویرایش بایو یا حذف اپلیکیشن و نصب دوباره آن نیز کارساز واقع شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا