ترفندهای اینستاگرام

تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی بدون ایمیل

در دنیای ارتباطات امروزی، حفظ امنیت حساب‌های آنلاین و صفحات شخصی در رسانه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام جزء چالش‌های مهم هر فرد محسوب می‌شود. یکی از بخش‌های مهم حفظ امنیت، تغییر دوره‌ای رمز عبور است. اما چگونه می‌توان رمز اینستاگرام را بدون نیاز به رمز قبلی تغییر داد؟

اگر شما نیز با چالش تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی روبه‌رو شده‌اید، این مقاله را حتماً مطالعه کنید. در اینجا، با استفاده از روش‌های ایمن و کارآمد، توضیح داده شده‌ است چگونه می‌توانید بدون داشتن رمز قبلی، رمز اینستاگرام خود را به‌روز کنید.

با رعایت این نکات، می‌توانید امنیت حساب اینستاگرام خود را افزایش داده و از دسترسی افراد غیرمجاز به آن جلوگیری کنید. به خاطر داشته باشید که امنیت حساب شما در دستان شماست و همواره باید اقدامات لازم را برای حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات خود انجام دهید.

 

نکات کلیدی

  • برای افزایش امنیت حساب کاربری خود در اپلیکیشن اینستاگرام می‌توانید از قابلیت‌های خود این برنامه مانند تایید دو مرحله‌ای استفاده کنید.
  • تغییر دوره‌ای رمز عبور می‌تواند یک راه‌حل بسیار ایمن برای حفظ حریم خصوصی شما باشد.
  • اطلاع رسانی به کاربر از طریق پیامک یا ایمیل در مورد هرگونه تغییر در حساب کمک می‌کند تا هویت‌سنجی بیشتری را انجام داده و از دسترسی‌های ناخواسته جلوگیری شود.

فهرست مطالب

راهنمای کامل تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی

در اینجا به انواع روش‌های ایمن برای تغيير رمز اينستاگرام بدون داشتن رمز قبلي می‌پردازیم، با انجام مراحل گفته شده می‌توانید با خیال راحت رمز اکانت خود را تغییر دهید.

ادامه مطلب  چگونه استوری دیگران را دانلود کنیم؟ [راهکار عملی]

تغییر رمز از طریق اپلیکیشن

  • در صفحه پروفایل در بالا سمت راست ضربه بزنید و آیکون setting را انتخاب نمایید.
  • در بخش security روی گزینه password کلیک فرمایید.
  • در صفحه نمایان شده در صورتی که پسورد فعلی خود را دارید در بخش current password وارد کنید و در مرحله بعد رمز عبور جدید را New password وارد کنید و تغییرات ایجاد شده را ذخیره نمایید.

blank

  • در این مرحله اگر پسورد خود را به یاد نمی‌آورید روی آیکون Forgotten your password بزنید تا لینکی به ایمیلی که از پیش ثبت نام کردید، برای تنظیم مجدد رمز عبور فرستاده شود.
  • با ورود به ایمیل باز شده و کلیک روی Reset password، به صفحه‌ای برای تنظیم مجدد رمز عبور هدایت خواهید شد. رمز انتخابی جدیدتان را در دو کادر موجود در صفحه وارد کنید و برای تأیید روی Reset password ضربه بزنید.

 

تغییر رمز اینستاگرام از طریق وب سایت

برای تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی، در صورتی که هنوز وارد اکانت اینستاگرام خود نشده‌اید می‌توانید از طریق وب‌سایت رمز خود را بازنشانی کنید و وارد اکانت خود شوید.

برای تغییر رمز اینستاگرام از طریق گوگل مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا وارد مرورگر شوید و سایت اینستاگرام را سرچ کنید.
  • روی Forgotten password کلیک نمایید‌.
  • در مرحله بعد با وارد کردن یکی از موارد آدرس ایمیل یا شماره تلفن یا نام کاربری، دکمه send login link را بزنید.
  • بعد از دریافت پیامک از طریق ایمیل دکمه Reset your Instagram password کلیک کنید.
  • با کلیک روی لینک، به صفحه‌ی بازنشانی رمز عبور اینستاگرام وارد خواهید شد.
ادامه مطلب  چگونه در اینستاگرام ادمین شویم؟

blank

  • در این صفحه، دو کادر خواهید دید که باید در کادر اول، رمز عبور جدید خود را وارد و در کادر دوم، این رمز عبور را تکرار کنید.
  • این رمز را به‌خاطر بسپارید و در جای امنی نگه‌داری کنید تا در نوبت‌های بعدی برای ورود به حساب کاربری اینستاگرامتان از آن استفاده کنید.

 

تغییر رمز اینستاگرام توسط فیس‌بوک

این روش برای زمانی کاربرد دارد که حساب کاربری فیس‌بوک و اینستاگرام مرتبط و لینک شده باشند. برای تغییر رمز عبور اینستاگرام، ابتدا گزینه ورود با فیس‌بوک را انتخاب کنید و سپس با وارد شدن به حساب فیس‌بوک، می‌توانید بازیابی رمز اینستاگرام را به سادگی انجام دهید.

blank

تغییر رمز فراموش شده اینستاگرام از طریق خود اپلیکیشن

اگر حساب اینستاگرام شما قبلا دارای رمز عبور بوده است و اکنون آن را فراموش کرده‌اید، می‌توانید طبق مراحل زیر پیش بروید و رمز را بازنشانی کنید یا تغییر دهید:

  1. اگر در هنگام ورود به اکانت اینستاگرام خود دچار فراموشی رمز شدید با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید تغییر پسورد اینستاگرام را انجام دهید‌. برای دسترسی به صفحه ورود اینستاگرام در تلفن همراه خود، ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید. سپس در زیر فیلدهای Username و Password گزینه‌ای را مشاهده خواهید کرد که به شما در بازیابی رمز عبورتان کمک می‌کند. برای استفاده از این گزینه، بسته به برند گوشی خود، باید Forgot password (آیفون) یا Get help logging in (اندروید) را انتخاب کنید.
  2. در گوشی‌های برند اندروید آدرس ایمیل و شماره‌ تلفن یا نام کاربری را وارد کنید و روی آیکون send login text کلیک کنید. اما در گوشی‌های برند آیفون ابتدا در تب username یا phone رمز عبور خود را بازیابی کنید سپس روی Next کلیک کنید تا پیامی که حاوی دستورالعمل بازنشانی رمز عبور است برای شما ارسال گردد.
  3. اگر شماره تلفن همراه خود را برای بازیابی رمز عبور وارد کرده‌اید، بر روی لینک موجود در پیامکی که به شما ارسال می‌شود، کلیک کنید. اگر از ایمیل برای بازیابی استفاده می‌کنید، در ایمیلی که اینستاگرام ارسال کرده است، روی دکمه Reset your Instagram password کلیک کنید
  4. با کلیک بر روی لینک، به صفحه بازنشانی رمز عبور اینستاگرام هدایت می‌شوید. در این صفحه، دو فیلد ورودی وجود دارد که باید در فیلد اول، رمز عبور جدید خود را وارد کنید و در فیلد دوم، آن را تکرار نمایید. پس از ورود رمز عبور جدید، بر روی “Reset password کلیک کنید. حتماً این رمز عبور را به یاد داشته و در یک مکان امن نگه‌ دارید تا در زمان‌های بعد بتوانید از آن برای ورود به حساب کاربری اینستاگرام خود استفاده کنید.
ادامه مطلب  روش مخفی کردن شماره در تلگرام چگونه است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا