تکنولوژی

محبوب ترین و مهمترین لوازم جانبی مک بوک که باید بخریم!

مک بوک‌ها، دستگاه‌هایی که می‌توانید کارهای تخصصی و یا روزمره خود را به آن‌ها بسپارید و مطمئن باشید که به‌راحتی از پسشان بر می‌آیند، اما همین دستگاه‌ها، گاهی محدودیت‌هایی دارند که ممکن اعصاب و روان کاربر را برای دقایقی به هم بریزند. اگر کاربر مک بوک‌های شرکت اپل هستید یا می‌خواهید یکی از این لپ‌تاپ‌های خوش‌ساخت اما حساس را خریداری کنید این مقاله به شما کمک می‌کند تا با اکسسوری‌های کارا، تجربه کاربری خودتان را ارتقا دهید. مک بوک‌ها دستگاه‌هایی هستند که شرکت اپل، هرساله با سیاست‌های جدیدی، تغییرات مهمی در آن‌ها ایجاد می‌کند؛ مانند ارتقا سخت‌افزار با قطعات بروز، افزودن یا کاستن پورت‌های ورودی دستگاه و… که اندازه خود دستگاه نیز متغیر مهم دیگری در ایجاد این تغییرات است. اکسسوری‌هایی که در ادامه را هنماتو دررابطه با آن‌ها صحبت می‌کند روی تجربه کاربری عمده این دستگاه‌ها تاثیرگذار هستند.

یو‌اس‌بی هاب یا یو‌اس‌بی سی هاب

همواره کمبود تعداد پورت‌های ورودی مک بوک‌ها برای کاربران این دستگاه‌ها چالش‌های جدی‌ای ایجاد کرده. در بعضی از مدل‌های مک بوک مانند MacBook Air M1 2020، نبود پورت‌ HDMI نیز بسیار چالش‌ساز است. اپل در این مورد سخت‌گیری جدی‌ای در سیاست‌های خود دارد چرا که افزودن پورت‌های متنوع روی دستگاه می‌تواند وزن و ضخامت دستگاه را به‌طور جدی افزایش دهد و از نظر شرکت اپل، این یعنی از دست دادن کیفیت تجربه کاربری دستگاه! در همین لحظه است که یک هاب یو‌اس‌بی یا یو‌اس‌بی سی(با توجه به دستگاهی که دارید) می‌تواند حکم یک نجات بخش را برای شما ایفا کند. نکته مهم در انتخاب هاب مورد نظر، علاوه بر کیفیت ساخت هاب، پورت‌هایی است که پشتیبانی می‌کند. اگر مک بوک شما پورت‌های HDMI و پورت LAN را ندارد، مانند مدل‌های جدیدتر، خوب است از هابی استفاده کنید که این پورت‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ادامه مطلب  تاریخچه ای در مورد خودروی لیفان

هاردهای اکسترنال یا انترنال

فضای ذخیره‌سازی، چیزی است که شرکت اپل بر روی آن تمرکز خوبی داشته و دارد و همه‌ساله مک بوک‌های خود را با ظرفیت حافظه‌های متنوعی روانه بازار می‌کند اما چه‌کسی است که نداند با افزایش ظرفیت حافظه مک بوک‌ها قیمت‌شان نیز به‌صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند؟ ممکن است شما نیز به‌خاطر محدودیتی که در بودجه خود داشتید یا دارید به سوی مدل‌هایی از مک بوک متمایل شده باشید که ظرفیت حافظه داخلی کمتری داشته باشند. هاردهای اکسترنال بازار مطلوبی دارند و برندهای متنوعی، هارد‌های مختلفی را در اختبار کاربران قرار داده‌اند که ممکن است با بسیاری از آن‌ها آشنا باشید. اما خوب است بدانید می‌توانید از هاردهای انترنال نیز برای مک بوک خود استفاده کنید. درست است که برخلاف نام‌شان، شما این هاردها را درون مک بوک خودتان و روی سخت‌افزار داخل دستگاه قرار نمی‌دهید اما با خرید یک قاب می‌توانید از آن‌ها در حکم یک هارد اکسترنال استفاده کنید. در حقیقت این قاب‌ها دو نقش مهم را برای هارد اینترنال ایفا می‌کنند. یکم؛ محافظت از گرد و غبار و ضربه که اطمینان کنید: حفاظت فیزیکی از یک هارد اینترنال بسیار مهم است چرا که حساسیت این قطعات بسیار بالا است. دوم؛ پورت خروجی‌ هارد‌های اینترنال برای اتصال به دستگاه شما نیاز به تبدیلی دارد که قاب برای شما این مسئله را نیز رفع می‌کند.

حفاظت فیزیکی دستگاه: مک‌گارد، هارد شِل و محافظ صفحه‌نمایش

حتما برای گوشی خود یک قاب زیبا تهیه کرده‌اید و می‌دانید که تهیه قاب برای گوشی صرفا گوشی شما را زیبا نمی‌کند، بلکه سلامتی گوشی شما را دربرابر صدمات مختلف حفظ می‌کند. ورژن مک بوکی همان قاب‌های گوشی را در بازار با نام‌های هارد شِل یا مک‌گارد می‌شناسند. بدنه مک بوک‌ها، به همان اندازه که خوش‌ساخت و زیبا هستند، دربرابر خط و خش و صدمات فیزیکی حساس هم هستند. پس خرید یک هارد شل متناسب با مدل و اندازه دستگاه شما حتما توصیه می‌شود. محافظ‌های صفحه‌نمایش نیز انواع مختلفی دارند که برای بررسی آن‌ها می‌توانید به بازار اکسسوری‌های لپ‌تاپ‌های مک سر بزنید اما یک نکته را جدی بگیرید: صفحه‌‌نمایش مک بوک‌ها به شدت رفلکتیو و بازتاب کننده هستند و اگر فکر می‌کنید این ویژگی برای شما آزار دهنده است بهتر است به فکر تهیه محافظی برای صفحه‌نمایش مک بوکتان باشید که این مشکل را رفع کند.

ادامه مطلب  راحت ترین روش های اتصال گوشی به تلویزیون (از اندروید تا آیفون)

استندهای افقی و عمودی مک بوک

استندهای افقی که مانند یک میز کوچک، زیر مک بوک شما قرار می‌گیرند و موجب می‌شوند که لپ‌تاپ کمی بالاتر آمده و گردن شما در هنگام کار با لپ‌تاپ فشار زیادی را متحمل نشود. برخی از این استندها امکانات دیگری را نیز برای شما ارائه می‌کنند: مانند فن یا هاب یو‌اس‌بی و نیازهای دیگری که شما می‌توانید با توجه به این امکانات اسنتد موردنظر خود را تهیه کنید. اما استندهای عمودی که اگر از صفحه‌نمایش مجزا، کیبورد و ماوس برای کار با مک بوکتان استفاده می‌کنید حتما به آن‌ها نیاز خواهید داشت، به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید مک بوک را به صورت بسته، کنار صفحه‌نمایش خود قرار دهید و همچنان از دستگاه و پورت‌های آن استفاده کنید. به‌طور خلاصه، استندهای عمودی امکان مدیریت فضای موجود بر روی میزتان را به شما می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا