تکنولوژی

پیگیری مرسوله پستی با کد رهگیری، کد ملی و شماره موبایل

برای پیگیری مرسوله پستی راه های مختلفی مانند کد رهگیری، کد ملی و شماره موبایل وجود دارد که می توانید با کمک آنها به راحتی از وضعیت مرسوله پستی خود مطلع شوید. در این مطلب از کیوی سایت قصد داریم روش های مختلف پیگیری مرسولات پستی را بررسی کنیم.

روش های مختلف پیگیری مرسولات پستی

افراد می توانند از طریق کد مرسوله، با کمک روش های مختلفی از وضعیت بسته و محصول خود اطلاعات کافی را به دست آورند. در واقع، برای این که آن ها بتوانید مرسولات پستی خود را پیگیری کنند، روش های مختلفی وجود دارند که برخی از مهم ترین و بهترین آن ها شامل موارد زیر می باشند:

روش های مختلف پیگیری مرسولات پستی
پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری
پیگیری مرسوله پستی با کد ملی
پیگیری مرسولات پستی با کد ussd
پیگیری مرسولات پستی پیشتاز

شما می‌توانید اطلاعات زیر را از سایت اداره پست به‌دست آورید:

– تاریخ و ساعت تحویل مرسوله به پست – نوع سروریس – دفتر پستی مبدا – مبدا و مقصد – نام گیرنده – نام فرستنده – کدپستی گیرنده – کدپستی فرستنده – وزن و هزینه پست – تاریخ و ساعت آخرین مکانی که مرسوله در آن ثبت‌شده‌است – نقطه پستی – نام مامور پست

پس از دریافت این کد، می‌توانید به سامانه رهگیری مرسولات پستی اداره پست به آدرس https://tracking.post.ir/ مراجعه کرده و کد مرسوله یا کد رهگیری پست را در قسمت شماره مرسوله وارد نمایید. پس از وارد کردن کد مرسوله و فشردن دکمه جست‌وجو، می‌توانید آخرین وضعیت بسته پستی خود را مشاهده نمایید.

در ادامه این مقاله، در مورد هر یک از این روش ها به شما توضیحات کاملی را ارائه خواهیم داد.

ادامه مطلب  تفاوت شارژر اصل و فیک سامسونگ را بدانید!

نحوه پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری با سامانه مرسولات

در صورتی که مایل به پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری و به کمک سامانه مرسولات می باشید کافی است به  سامانه tracking.post.ir مراجعه کنید. لازم به ذکر است تا بدانید که ابتدا باید شماره مرسوله خود را دریافت نمایید. شماره مرسوله را باید از شرکت و یا سازمانی که خرید و یا سفارش خود را انجام داده اید دریافت نمایید و سپس در قسمت زیر وارد کنید.

توجه داشته باشید در صورتی که شماره مرسوله را اشتباه وارد نمایید، امکان مشاهده وضعیت مرسوله خود را نخواهید داشت. پس از وارد نمودن کد مرسوله بر روی دکمه جستجو زده و یا بر روی علامت ذره بین در سایت کلیک کنید. در صورتی که اطلاعات شما درست باشد، اطلاعات مرسوله یا بسته پستی شما به صورت کامل نمایش داده می شود.

به یاد داشته باشید که چند قسمت برای اطلاع و پیگیری مرسولات پستی با کد ملی شما وجود دارد. یکی از از این قسمت ها مربوط به فیلد مرسوله سفارشی شما می باشد که در آن می توانید اطلاعاتی مانند: نوع پست، مبدا ارسال مرسوله پستی، وزن، مبلغ بیمه و غیره را مشاهده نمایید.

علاوه بر این، تاریخ و ساعتی که مرسوله شما تحویل پست داده شده است، قابل مشاهده می باشد. در فیلد مربوط آخرین وضعیت مرسوله در صورتی که مرسوله شما ارسال شده باشد، می توانید مشاهده نمایید که در حال حاضر وضعیت پستی شما به چه صورتی است و در کجا قرار دارد؟

با استفاده از این مورد حتی می توانید مشاهده نمایید که چه شخصی و به چه اسمی مرسوله شما را تحویل گرفته است. در صورتی که فرد مورد نظر خود شما نمی باشید، می توانید برای پیگیری بسته های پستی با نام خانوادگی اقدام نمایید.

ادامه مطلب  وقتی امکان کپی کردن متن سایت فعال نیست چکار کنم؟

پیگیری مرسوله پستی با کد ملی

روش دیگری که با استفاده از آن می توان مرسولات پستی را رهگیری کرد استفاده از روش پیگیری مرسولات پستی با کد ملی است. جهت پیگیری مرسوله های سازمانی می توانید به سامانه najatracking.post.ir مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که پیگیری مرسولات پستی با کد ملی، فقط مختص نظام وظیفه و گواهینامه است.

برای پیگیری مرسوله پستی با کد ملی افراد باید ابتدا وارد سایت najatracking.post.ir شده و نوع سند خود را انتخاب نمایند. نوع سند در پیگیری مرسولات پستی با کد ملی  شامل مواردی همچون: کارت سوخت، شناسنامه خودرو، کارت خودرو، گواهینامه، اسناد موتور سیکلت، نظام وظبفه، دیوان عدالت اداری، رهگیری سیم کارت، می باشند.

پس از تعیین سند، افراد باید کد ملی خود را به درستی وارد کرده و سپس اعداد مقابل کادر را وارد نمایند. سپس، بر روی گزینه جستجو کلیک کرده و اطلاعات مرسولات خود را در پیگیری مرسولات پستی با کد ملی مشاهده نمایند.

پیگیری مرسولات پستی پیشتاز

علاوه بر روش پیگیری مرسولات پستی با کد ملی که توضیح داده شد ، پیگیری مرسولات پستی پیشتاز نیز وجود دارد که دارای روش خاص خودش می باشد .برای پیگیری مرسولات پستی پیشتاز به شماره پیامک زیر ،کد رهگیری مرسوله پستی را فرستاده و از بسته خود با خبر شوید.

پیامک شماره ۲۰۰۰۴۴۱

پیگیری مرسولات پستی با کد ussd

روش پیگیری مرسولات پستی با کد ussd تنها برای مرسوله های پستی ناجا می باشد. با استفاده از کد #۱۰* بر روی تلفن همراه خود و پس از آن کلیک بر روی دکمه تماس، وارد سامانه مورد نظر شوید.

ادامه مطلب  کامپیوتر قدیمی دارید؟ به‌جای ویندوز ۱۱، این سیستم‌عامل جدید را نصب کنید

سپس مراحل زیر را انجام دهید:

✅گزینه خدمات در دست اقدام را انتخاب نمایند.

✅در این مرحله گزینه پلیس ۱۰+ را انتخاب نمایند.

✅سپس در این قسمت گزینه مدارک مورد نیاز را می بایست انتخاب نمایند.

نکته : در صورت نتیجه نگرفتن در پیگیری مرسوله خود و تاخیر در تحویل آن، می توانند با کد رهگیری مرسوله خویش، اقدام به ثبت شکایت در سامانه ثبت و پیگیری شکایات پست Eop.post.ir نمایندبرای اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه شکایت می توانید از مشاورین ایران تحصیل با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷  تماس گرفته و مشاوره و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری با پیامک

پیگیری مرسوله پستی با پیامک فرصت مناسبی برای افرادی می باشد که دسترسی به اینترنت ندارند و یا سرعت اینترنت افراد پایین است و برای ورود به سامانه مشکل دارند.

برای پیگیری مرسوله پستی با پیامک مراحل زیر را طی نمایید.

ابتدا حرف R سپس کد رهگیری ۲۰ یا ۲۴ رقمی و ارسال به شماره ۲۰۰۰۴۴۱

پیگیری مرسوله پستی بین المللی

برای پیگیری مرسوله پستی بین المللی روش کار با محصولات داخل کشور مشابه به هم می باشد یعنی باید وارد سامانه شده و کد رهگیری را وارد نمایید.

✅تفاوت کد رهگیری بین المللی با داخل کشور

🔗 کد بین المللی ۱۳ زقمی می باشد و مد رهگیری داخل ایران ۲۰ تا ۲۴ رقمی است

🔗 کد رهگیری بین المللی ترکیبی از اعداد و حروف لاتین است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا