یکی از ویژگی های شگفت انگیز و محبوب اینستاگرام که امروزه بسیاری از کاربران از آن استفاده می کنند ، استوری اینستاگرام است. همه صفحاتی که از اینستاگرام به عنوان ابزاری قابل اعتماد برای بازاریابی خدمات و محصولات خود استفاده می کنند ، از اهمیت استوری به خوبی آگاه هستند و به دنبال راهی برای افزایش بازدید خود هستند.
این ویژگی به سرعت در بین مخاطبان در سراسر جهان بسیار محبوب شد. اما چرا این ویژگی بسیار محبوب است؟
پاسخ این سوال ساده است. استوری اینستاگرام به ویژه برای لحظاتی ایجاد می شود که می خواهید تجربیات روزانه خود و رویدادهای جاری را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید.
آنچه می خواهید با دوستان یا مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. در واقع ، استوری های اینستاگرام استوری های کوتاه جذابی هستند که کاربران می توانند به آن گوش دهند. اگر هنوز با این ویژگی اینستاگرام آشنا نیستید و می خواهید نحوه کار حرفه ای آن را بیاموزید ، مقاله زیر را ببینید.
مشاهده یک استوری ساده و بدون دردسر است. تحقیقات نشان می دهد که استوری ها بسیار بیشتر از پست های اینستاگرام مشاهده می شوند.
این باعث شده است که بسیاری از مردم روی استوری هایی که در اینستاگرام ارسال می کنند تبلیغات کنند. به همین دلیل افزایش تعداد استوری های مشاهده شده در اینستاگرام بسیار مهم است.
به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم این مقاله را بنویسیم تا به شما در افزایش بازدید استوری در اینستاگرام کمک کنیم. اما قبل از معرفی راه هایی برای افزایش ترافیک استوری ، ابتدا می خواهیم تعریف دقیقی از خود استوری اینستاگرام ارائه دهیم.
مقاله پیشنهادی برای مطالعه: لیست سایت ها و برنامه اندروید قرعه کشی اینستاگرام آنلاین
استوری اینستاگرام یا Instagram Story چیست؟
استوری یا همان (STORIES) به معنی داستان می باشد که می توانید با استفاده از آن اتفاقات روزانه خود را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. در واقع این قابلیت تقریبا جایگزین ویدیوهایی شد که مدت زمان زیادی را از کاربران برای آپلود می گرفتند.
استوری یک هدف دارد: ایجاد ارتباط مستمر و تاثیرگذار با مخاطب! تاثیری که گذاشتن پست نمیتواند تا این میزان داشته باشد. ارتباط زنده (Live) هم که بخشی از استوریست، به شدت روی مخاطب تاثیر مثبت دارد و او را به واکنش نسبت به پیج شما ترغیب می کند.
مهمترین ویژگی استوری اینستاگرام 24 ساعت عمر آن است. این بدان معناست که یک روز استوری شما به طور کامل از صفحه اینستاگرام شما حذف می شود و هیچ کس به آن دسترسی نخواهد داشت.
همانطور که ممکن است متوجه شده باشید ، در طول 24 ساعت یک استوری ، می توانید دائماً عکس و فیلم اضافه کنید.
اهمیت استوری در اینستاگرام چقدر است؟
در حال حاضر ، روزانه نزدیک به 200 میلیون نفر از این ویژگی شبکه اجتماعی اینستاگرام دیدن می کنند. بخش استوری اینستاگرام در واقع برای نمایش مداوم عکس ها و فیلم ها به کاربران استفاده می شود.
در سال 2016 ، با انتشار استوری اینستاگرام ، این ویژگی بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفت. و در آغاز ، روزانه بیش از 100 میلیون نفر از استوری های این شبکه اجتماعی دیدن می کردند.
آمارها نشان می دهد که حدود 30 درصد از مردم پس از مشاهده یک محصول یا نام تجاری در استوری ها ، بیشتر جذب آن می شوند. علاوه بر این ، یک سوم استوری هایی که بازدیدکنندگان از آنها بیشتر از سایر افراد است توسط مشاغل منتشر می شود و این بهترین راه برای کسب درآمد در اینستاگرام است!
علاوه بر این ، اینستاگرام ابزارهای خلاقانه زیادی را برای بخش استوری معرفی کرده است. می توانید از آنها برای قرار دادن ایموجی با اشکال مختلف روی فیلم ها استفاده کنید.
استوری این ویژگی را دارد که در شکلهای مختلف مانند استوری لایو و با استفاده از فیلترهای جذاب منتشر شود. امروزه استوری به یک ابزار حرفه ای برای تبلیغات و یا معرفی محصولات کسبوکار های اینستاگرامی تبدیل شده است. به همین دلیل افزایش بازدید استوری اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است.
روش های افزایش بازدید استوری در اینستاگرام
استوری اینستاگرام یک ویژگی فوق العاده قدرتمند برای بازاریابی رسانه های اجتماعی و نام تجاری شخصی است. با توجه به محبوبیت روزافزون استوری اینستاگرام ، این برنامه هر روز امکانات و ویژگی های جدیدی را برای خود ارائه می دهد که می تواند توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.
در ادامه این مقاله شما را با راهکارهای عملی افزایش بازدید استوری آشنا می کنیم.
1- استفاده از هشتگ در Story
بسیاری از کاربران اینستاگرام هشتگ های خاصی را دنبال می کنند. هنگام جستجوی هشتگ در اینستاگرام ، استوری های فعال به شما نشان داده می شود که از این هشتگ استفاده کرده اند.
در بالای صفحه ، همچنین می توانید روی تصویری که اینستاگرام به عنوان هشتگ انتخاب کرده است کلیک کنید تا استوری هایی که از آن هشتگ استفاده کرده اند را مشاهده کنید.
هشتگ Trend در رسانه های اجتماعی موضوعی داغ در جامعه ای است که ما در آن زندگی می کنیم. همان سوالی که به سرعت در جامعه در حال گسترش است.
مقاله پیشنهادی برای مطالعه: نحوه دیدن استوری بدون سین خوردن در اینستاگرام
استفاده از هشتگ مکان در Stories و استفاده از هشتگ های فعلی برای روز می تواند به افزایش بازدید استوری های شما و افزایش دید شما و حتی جذب فالوور کمک کند. اما هنگام استفاده از هشتگ ها بسیار مراقب باشید:
- در استفاده از هشتگ زیاده روی نکنید
- به هیچ عنوان از هشتگ غیر مرتبط استفاده نکنید
- در انتخاب هشتگ ها به اندازه کافی وسواس به خرج بدهید
- در هشتگ های چند کلمه ای حتما از آندرلاین ( _ ) بین کلمات استفاده کنید
- اگر پیج تجاری و فروشگاهی دارید حتما از نام شهر خود در هشتگ ها استفاده کنید
- هشتگ های رقبای شما هم میتواند گزینه مناسبی باشد.
2- انتشار محتوا در زمان مناسب
وقتی احساس می کنید درصد بیشتری از مخاطبان شما آنلاین هستند ، این بهترین زمان برای ارسال محتوا به اینستاگرام است. زیرا بلافاصله پس از انتشار استوری قابل مشاهده است و نظرات مثبتی را مشاهده خواهید کرد.
بنابراین برای مخاطبان خود تحقیقات بیشتری انجام دهید. شما باید بدانید مخاطبین شما در چه ساعتی از روز فعال هستند تا بتوانید زمان استوری خود را مدیریت کنید.
البته کاربرانی هستند که در هر ساعتی از روز با تلفن و اینستاگرام کار می کنند ، اما مطمئناً پست گذاشتن در وقت آزاد افراد ، به عنوان مثال بین ساعت 13 تا 15 ظهر و 20 تا 22 شب ، شانس افزایش بازدید از استوری و جذب مخاطب جدید شما
همانطور که قبلاً اشاره کردم ، یکی از ویژگی های جالب استوری های اینستاگرام این است که می توانید ویدیوهای لایو خود را در آنها قرار دهید.
این بدان معناست که بینندگان می توانند استوری شما را به صورت زنده تماشا کنند. من فکر می کنم واضح است که لایو راهی عالی برای ارتباط با دنبال کنندگان صفحه شما است.
همچنین ، در پایان پخش لایو ، اینستاگرام به شما امکان می دهد لایو خود را به عنوان یک فایل ویدئویی در گالری دوربین ذخیره کنید ، اما نظرات و بازخورد با آن ذخیره نمی شود.
3- استفاده از محتوای تولید شده توسط مخاطب
شما می توانید به جای انتشار محتوای تکراری از محتوای تولید شده توسط کاربر در رابطه با آن خدمات استفاده کنید تا استوری های شما جذابتر شوند. نمونه های بسیاری از محتوای تولید شده توسط کاربران در استوری های برندهای معروف مشاهده می شود.
انتشار استوری های اینستاگرام و اشتراک گذاشتن مطالب تولید شده توسط کاربر (UGC) شیوه ای عالی برای پر کردن صفحه شما با محتوای زیبا است. و این برای مخاطبان شما نیز بسیار ارزشمند خواهد بود.
وقتی کاربران شما با استفاده از محصولات شما محتوا تولید می کنند و آن را در صفحه شما منتشر می کنند ، احساس خوبی به آنها می دهید و این اقدام باعث افزایش آگاهی از نام تجاری شما توسط بسیاری از افراد می شود.
مخاطب علاقه زیادی به توجه دارد. در انجام این کار ، شما توجه خاصی به آنها دارید و این باعث می شود نام تجاری شما در ذهن آنها بماند.
به عنوان مثال ، اگر صاحب یک مارک غذایی هستید ، هنگامی که مخاطبان از محصولات شما استفاده می کنند و برای شما عکس می فرستند ، از آنها استفاده کنید. محتوای مرتبطی ایجاد کنید که برای تبلیغات برند شما بسیار ارزشمند باشد.
زیرا هر استوری که برای نام برند شما و مخاطبان شما ایجاد می شود مانند طلایی است که توسط مصرف کننده تولید می شود.
مقاله پیشنهادی برای مطالعه: از کجا بفهمیم هاید استوری شدیم؟
4- افزودن استیکر و انیمیشن به عکس و ویدئو در استوری
Instagram Story همچنین دارای یک ابزار قدرتمند دیگر به نام استیکر است که به شما امکان می دهد شکلک ها و نمادهای مختلف را به عکس ها یا فیلم های خود اضافه کنید.
این استیکر ها واقعاً سرگرم کننده هستند و می توانند نقش مهمی در جذابیت تصویر شما داشته باشند. نحوه جذب مخاطب به استوری شما.
با استفاده از انیمیشن ها و استیکر های مربوط به موضوع خود ، در واقع مخاطب را تشویق می کنید تا استوری ای بعدی شما را دنبال کرده و به دیگران ارائه دهد.
به این ترتیب ، قطعاً میزان تعامل با مخاطبان شما افزایش می یابد.
برنامه ها و ابزار های بیشماری مانند Mojo و Over وجود دارد. که می توانند به شما کمک کنند بدون اینکه نیازمند به یک طراح گرافیک باشید. یا اینکه زمانی را صرف فراگیری نحوه ویرایش فیلمها کنید تا بتوانید انیمیشنهای سرگرم کنندهای را برای کاربران خود فراهم کنید.
5- منشن (Mention)
یکی از گزینه های Story، امکان منشن یا مورد خطاب قرار دادن کاربران می باشد. استفاده از این گزینه ، اگر با خلاقیت ترکیب شود ، می تواند بازید استوری شما را افزایش دهد.
برای مثال ، فرض کنید صفحه فروش تی شرت در اینستاگرام دارید. شخصی با تعداد زیاد فالوئر یکی از تی شرت های شما را می خرد و پستی را منتشر می کند که در آن پیراهنی را که از شما خریده است می پوشد.
وقتی به آن اشاره می کنید ، او به احتمال زیاد از استوری شما دیدن خواهد کرد. این برای استوری اینستاگرام کافی است تا به شما دنبال کنندگانی که به صفحه آن لینک شده اند ، پیشنهاد دهد.
کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که با مارک های دیگر در اینستاگرام همکاری کنید و سعی کنید آنها را در استوری های اینستاگرام خود بگنجانید و آنها نیز همین کار را برای شما انجام خواهند داد. این تعامل دو طرفه می تواند نقش بسیار مهمی در اعتماد و برند شما داشته باشد.
6- استفاده از لوکیشن (Location)
یکی دیگر از راههای ساده اما کاربردی برای افزایش بازدید رایگان استوری ،استفاده از موقعیت مکانی یا همان لوکیشن (Location) است. بسیاری از مردم از اینستاگرام برای جستجوی مشاغل محلی استفاده می کنند.
این امر به ویژه در مورد رستوران ها صادق است. ممکن است افراد بیرون از خانه به دنبال مکانی برای صرف غذا باشند. آنها جستجوی اینستاگرام را باز می کنند و به عنوان مثال عبارت “رستوران در تهران” را جستجو می کنند و اینستاگرام لیستی از رستوران های تهران را نشان می دهد.
اگرچه هیچ آمار قطعی برای نشان دادن تعداد جستجوها در اینستاگرام در دسترس نیست ، بسیاری از شرکت ها به این روش پیدا می شوند.
بسیاری از کاربران اینستاگرام نیز دوست دارند پست ها را بر اساس موقعیت جغرافیایی مشاهده کرده و استوری های مربوط به آن مکان خاص را مشاهده کنند. بنابراین مطمئن شوید که از برچسب مکان به هیچ وجه استفاده نمی کنید.
مقاله پیشنهادی برای مطالعه: آموزش ۰ تا ۱۰۰ بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک
7- پاسخ به دایرکت ها
جادویی ترین فرمان تعامل است. تعامل در کلمه به معنی تجارت است. چه کسی را ترجیح میدهید؟ کسی که مرتبا به شما توجه میکند یا کسی که هیچ توجهی به شما و نیازهایتان ندارد؟ در اینستاگرام هم شرایط به همین شکل است.
شما یک صفحه دارید و اکنون می خواهید دنبال کنندگان بیشتری جذب صفحه شما شوند. برای افزایش دنبال کننده و افزایش بازدید از اینستاگرام در استوری، باید داد و ستد کنید.
این بدان معناست که شما باید چیزهای خوبی به مردم بدهید تا در عوض آنها شما را فالو کنند. آن چیز خوب توجه نام دارد.
زمانی که با پیام های دایرکت خود درگیر می شوید و به آنها پاسخ می دهید، نه تنها پیامی را برای فالوور خود ارسال می کنید بلکه چون یک شخص حقیقی در پشت حساب وجود دارد و شما به بازخورد آنها گوش می دهید، هم اعتمادسازی ایجاد میشود و هم تعامل طولانی مدت کاربران با استوری اینستاگرام خود را بهبود می بخشید.
متأسفانه بسیاری از صفحات اینستاگرام به پیامهای دایرکت دریافت شده از استوری خود پاسخ نمی دهند. این باعث می شود که به مرور زمان مخاطبان خود را از دست بدهند.
اگر هستید ، سعی کنید به کاربران خود در پاسخ به استوری های اینستاگرام خود بسیار کوتاه یا در نهایت با ارسال استیکر پاسخ دهید.
هزاران راه برای تعامل با شما و مشتریان شما وجود دارد. اول از همه ، یک نظرسنجی از کسب و کار خود انجام دهید تا ببینید چگونه می توانید با مشتریان خود تعامل داشته باشید.
همچنین می توانید صفحه رقبای خود را بررسی کرده و نحوه برخورد آنها با مشتریان خود را مشاهده کنید. از استراتژی های رقابتی صفحه برای افزایش بازدید استوری خود استفاده کنید.
آیا خرید بازدید استوری اینستاگرام خوب است؟
اینستاگرام با در نظر گرفتن عوامل موجود در الگوریتم خود ، استوری هایی با بازدید بالا به کاربران اینستاگرام ارائه می دهد. یکی از دلایل این امر ، ارتباطات متداول بین شما و فالوور صفحات است که اینستا ، استوری را نشان می دهد.
اما دلیل مهمتری وجود دارد. از آنجا که شما با موقعیت مکانی ایران در اینستاگرام فعال هستید ، استوری هایی که به شما پیشنهاد می شود نیز بیشتر صفحات ایرانی هستند.
اینستا به تازگی Story ها را در Explore نیز به نمایش در می آورد. این امر اهمیت استفاده از آن را دوچندان کرده چرا که بعنوان یک پتانسیل بسیار بزرگ می تواند در خدمت کسبوکارهای فعال در اینستاگرام باشد.
مقاله پیشنهادی برای مطالعه: علت ریزش فالوور اینستاگرام چیست؟
در بیشتر موارد ، میانبرهایی برای فعالیت های مختلف وجود دارد که یکی از آنها خرید بازدید استوری در اینستاگرام است. با استفاده از این روش می توانید تعداد بازدیدها را به میزان دلخواه افزایش دهید.
البته در بیشتر موارد این بازدیدها ساختگی بوده و توسط روبات ها انجام می شود. زیرا اینستاگرام اقدامات پیشرفته ای در این زمینه انجام داده است و در صورت اطلاع از آن برخورد خواهد کرد.
به طور کلی استفاده از برنامه های بازدید رایگان استوری در اینستاگرام به هیچ عنوان توصیه نمی شود. زیرا افزایش تعداد بازدید های فیک به نفع صفحه شما نخواهد بود.
به طور معمول ، صفحاتی که سعی می کنند با تبلیغات در استوری ، مشتریان بیشتری را جذب کنند ، از این روش استفاده می کنند. در نتیجه سعی کنید بازدید خود را با روش های طبیعی افزایش دهید.
کلام آخر
استوری اینستاگرام ویژگی بسیار جذابی است. استوری به شما امکان می دهد با فالوور خود رابطه نزدیکتری داشته باشید و درباره افکار و فعالیت های خود بیشتر به آنها بگویید.
در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که چگونه می توان بازدید استوری را افزایش داد. فقط به خاطر داشته باشید که در حالی که استفاده از ویژگی ها و ترفندهایی که در این مقاله به شما آموزش دادیم می تواند استوری شما را جذاب تر کند ، خلاقیت شما در نهایت تعیین می کند که استوری شما چقدر موفق خواهد بود.