تکنولوژی

نکات مهم خرید پاوربانک | مناسب ترین پاوربانک کدام است؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که ساعات زیادی از روز را در بیرون از منزل سپری می کنید و یا اهل سفر و کمپینگ هستید و در اغلب اوقات به پریز برق برای شارژ دستگاه های خود دسترسی ندارید، خرید یک پاوربانک باکیفیت برای شما ضروری است. اما آیا می دانید با توجه به تنوع پاوربانک های موجود در بازار، چه پاوربانکی برای شما مناسب است؟ با ما همراه باشید تا به بررسی نکات خرید پاور بانک و بهترین پاوربانک های ۱۰۰۰۰ میلی آمپری ارزان قیمت بازار بپردازیم:

پیش از خرید پاور بانک باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

۱- ظرفیت

به گزارش راهنماتو، بدون شک ظرفیت اصلی ترین ویژگی پاوربانک است. این قابلیت اولین چیزی است که مردم در حین خرید به آن توجه می کنند. پاوربانک های موجود در بازار ظرفیت های مختلفی دارند و پاوربانک های ۱۰۰۰۰ و ۲۰۰۰۰ میلی آمپری از جمله متداول ترین آنها هستند. پاوربانک های ۲۰۰۰ میلی آمپری بزرگتر، سنگین‌تر و گرانتر هستند و قدرت بالاتری دارند. بنابراین تعداد دفعات بیشتری می توانند دستگاه های شما را شارژ کنند. بسته به باتری تلفن همراه، پاوربانک‌های ۱۰۰۰۰ میلی آمپری معمولا گوشی‌های مدرن را حدود ۱٫۵ بار شارژ می‌کنند و پاوربانک‌های ۲۰۰۰۰ میلی آمپری به مقدار دو برابر این عدد(حدود سه بار) این کار را انجام می دهند.

۲- توان خروجی

توان خروجی بر حسب وات اندازه گیری می شود و فاکتور مهمی در قابلیت شارژ سریع است. اکثر گوشی‌های هوشمندی که از شارژ سریع پشتیبانی می کنند، برای دستیابی به حداکثر سرعت شارژ، به ۱۸ وات برق نیاز دارند. اگر پاوربانک شما نتواند این میزان برق را فراهم کند، مدت بیشتری طول می کشد تا گوشی شما به طور کامل شارژ شود. همچنین دستگاه های قدرتمندتر مانند کنسول های بازی یا لپ تاپ نیز به انرژی بیشتری نیاز دارند. بنابراین اگر می خواهید لپ تاپ خود را نیز با استفاده از پاوربانک شارژ کنید، به یک شارژر قابل حمل با توان حدود ۱۰۰ وات نیاز خواهید داشت.

ادامه مطلب  جذاب ترین بازی های انحصاری PS5 را بشناسید!

blank

۳- پورت ها

جدیدترین استاندارد درگاه های USB از نوع استاندارد تایپ C است. این استاندارد به مرور جایگزین پورت های USB-A و micro USB قدیمی خواهد شد. بنابراین توصیه ما این است که به دنبال پاوربانک هایی با پشتیبانی از USB-C باشید. علاوه بر نوع پورت، تعداد پورت ها نیز مهم است. هرچه پورت های یک پاوربانک بیشتر باشد، می تواند دستگاه های بیشتری را بطور همزمان شارژ کند.

۴- زمان شارژ

زمان شارژ پاور بانک یکی دیگر از ویژگی های مهمی است که باید در هنگام خرید پاوربانک به آن توجه کنید. هر چه یک پاوربانک سریعتر شارژ شود، قطعا بهتر است. شارژ پاوربانک های قدیمی ۱۰۰۰۰ میلی آمپری حدود ۶ الی ۸ ساعت زمان می برد. اما امروزه این کار حدود ۲ الی ۳ ساعت طول می کشد. علاوه بر شارژ سریع، استفاده از یک آداپتور و کابل برق سازگار با پاوربانک نیز از اهمیت بالایی در سرعت شارژ برخوردار است.

۵- قابل حمل بودن

هر چه ظرفیت یک پاوربانک بیشتر باشد، قطعا سنگین تر و حجیم تر خواهد بود. بنابراین اگر می خواهید یک پاوربانک سبک و قابل حمل داشته باشید، باید ظرفیت را فدای اندازه کنید. پاوربانک های ۱۰۰۰۰ میلی آمپری اغلب کوچک و سبک هستند و راحت تر حمل می شوند. اما اغلب آنها به طور متوسط می توانند دو الی سه بار گوشی شما را به طور کامل شارژ کنند.

قیمت پاوربانک های ۱۰۰۰۰ میلی آمپری موجود در بازار در بهار ۱۴۰۲ از حدود ۴۰۰ هزار تومان تا حدود ۴ میلیون تومان متغیر است. امروز قصد داریم بهترین پاوربانک های ۱۰۰۰ میلی آمپری ارزان قیمت موجود در بازار را به شما معرفی کنیم:

ادامه مطلب  رفع مشکل 100 درصد شدن دیسک در ویندوزهای 7، 8، 10 و 11

 

 

این پاور بانک قادر است دو دستگاه را به طور همزمان شارژ کند و به یک پورت USB استاندارد خروجی و یک پورت USB-C خروجی مجهز شده است. این شارژر همراه با ۲۳۴ گرم وزن، ابعاد ۱۵ در ۷ سانتی‌متری و ضخامت حدودا ۱٫۵ سانتی‌متری به راحتی حمل می شود و فضای زیادی را در کیف شما اشغال نمی کند. شدت جریان ورودی و خروجی در این محصول در ولتاژهای مختلف متفاوت است و سرعت بالای شارژ را متناسب با دستگاه متصل (با استفاده از استاندارد AFC) به شما ارائه دهد. این پاوربانک به یک نشانگر LED برای نمایش میزان شارژ دستگاه نیز مجهز شده است.

بهترین و مناسب ترین پاوربانک های موجود در بازار با ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی آمپر

مدل پاوربانک ظرفیت پورت های خروجی شارژ بی سیم شارژ سریع سایر قابلیت ها قیمت
مایپو Power Cube 10000 Plus ۱۰۰۰۰ میلی آمپر دو پورت USB و یک USB-C دارد شارژ سریع QI بند آویز برای حمل راحت‌تر ۲,۳۰۰,۰۰۰ تومان
باسئوس مدل PPXFF10W ۱۰۰۰۰ میلی آمپر یک USB و یک USB-C دارد شارژ سریع  QC و PD نشانگر LED ۱,۲۵۰,۰۰۰ تومان
شیائومی PB1022ZM ۱۰۰۰۰ میلی آمپر دو پورت USB و یک USB-C ندارد امکان شارژ سریع موبایل (با شدت‌جریان ۲٫۰ آمپر و بالاتر) نشانگر LED ۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان
مک دودو  MC_877 ۱۰۰۰۰ میلی آمپر یک USB و یک USB-C شارژ بی سیم MagSafe فناوری PD نشانگر LED ۱,۲۹۰,۰۰۰ تومان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا